beemer fighter deeeeeeeel 3.....

r
full
 
ben zelf niet zo'n fan v/d bochten met vele segmentjes, bij geen een uitlaat trouwens, die in het dikke stijgstuk zijn wel heel erg mooi, maar die bij de 180 gr. bocht een stuk minder. maar ik snap ook wel dat het niet anders gaat met de normale gereedschappen, bovendien staat bij deze motor design niet op de 1e plaats.
 
ik had een kleine miscalculatie gemaakt met de lengte van de 2e bocht......die was 57mm te lang.

ff ingekort en die zit meteen een stuk netter om de andere bochten heen.

ook meteen de 1e bocht klaargemaakt. moet alleen nog het stukje naar de collector doen, maar dat komt nog wel.

het is wel een rampeplan om de pijp aan de kop te bevestigen, aangezien het een beetje vol is geworden.......en ik veels te grote handen heb. _O-
full
 
wellicht heb ik het gemist, maar die uitlaat is toch van RVS ? hoe komt er dan die mooie goude gloed er over heen bij b.v. het stijgstuk.
 
wellicht heb ik het gemist, maar die uitlaat is toch van RVS ? hoe komt er dan die mooie goude gloed er over heen bij b.v. het stijgstuk.

ja is rvs. zodra het warm wordt gaat het verkleuren naar goud. ;) bij het gedeelte omhoog is het wat minder goud, omdat dat wat minder warm wordt en dus ook minder verkleurt.
 
Laatst bewerkt:
:^ schitterend!

Ik vind de uitlaat segmenten wel mooi, mits ze mooi gelast zijn natuurlijk.

Is de segment verdeling natte vinger werk of bereken je echt zoveel segmenten in ... maat met ... hoek? En waarmee zaag/slijp je ze?

ik heb een draagbare lintzaag. die kan je onder een hoek instellen. na het zagen slijp ik de bramen eraf met een slijptol en dremel.....het zagen en afbramen kost nog best wel veel tijd.

de bochten met veel segmentjes zijn onder 5 graden gezaagd (segment is dan 10 graden 2x5 graden.) de scherpere bochten onder 12,5 graden.

het is in princiepe natte vinger werk idd. ik probeer iig altijd onder de 15 graden zaagsnede te blijven, anders worden het van die lompe hoekige bochten.

ik vind de krappe bochten al redelijk lomp, maar als je deze met meer segmenten gaat maken die een flauwere hoek hebben komen de lasjes in de binnenbocht heel dicht bij elkaar en dat is nogal verdelend qua trekken en gaten die je er dan makkelijk in krijgt tijdens het lassen.

de maten en hoeken bepalen is meer een kwestie van ervaring. ik heb deze keer een tuinslang gebruikt om te kijken hoe ik de bochten afzonderlijk het beste kon laten lopen. het blijft toch altijd wel moeilijk om het altijd precies mooi uit te laten komen....

komt het meteen goed uit dan ist mooi......klopt het niet en heb je er geen goed gevoel bij.....hup de spijptol er weer in. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan