Bol d'Or liefhebbers show your bike VII

Allemaal weer bedankt voor het meedenken.

Wout bedankt voor je aanbod. Echter ben ik niet zomaar met mijn motor bij je... (Ik heb geen auto met trekhaak en een motor aanhanger) Ik ben wel in het voorjaar ooit bij je geweest voor een 750 blokje over te nemen.

Ik ben aan de slag gegaan met een stroboscoop om de timing te controleren. Nu valt me op dat er regelmatig 2 pulsen komen op cilinder 1-4, terwijl dit niet is bij cilinder 2-3.

Zie de video linken...
Cilinder 1

Cilinder 2

Let wel, dit is enkel en alleen op het draaien op de startmotor.

Normale goede timing cil 1-4
full


En regelmatig krijg ik 2 flitsen te zien, waarbij dit de 1ste flits is. En 2de flits wel normaal is.
full


Dit is uiteraard veel te vroeg. Wat zou het kunnen zijn?
Bij cilinder 2-3 kan ik dit niet vinden...

Update:
Weerstand van de pulsspoelen doorgemeten. IK vermoed dat het hier fout gaat.
Geel = 515 Ohm
Blauw = 503 Ohm
Dit is dus binnen de specificatie die mijn werkplaatshandboek aangeeft (530 ±50 Ohm)
 
Laatst bewerkt:
Welke vonkversterker blokjes heb je er op zitten? Met rode of zwarte kous om de draden heen?

Die met die zwarte kous gaan op een slecht moment kapot. Met die rode heb je daar geen last van.

Als dat ding dubbel vonkt zou ik daar eens gaan zoeken.
 
Ik heb inderdaad de zwarte Oki's. Ik zal deze in het weekend eens verwisselen om te zien of het probleem dan ook mee verwisseld.

Bedankt voor het meedenken!
 
Vandaag een proef gedaan met de vonkversterkers omgewisseld.

Hierbij het volgende resultaat

Bij cilinder 1-4 nog altijd last van een "dubbele" vonk, waarbij de eerste veel te vroeg.
Bij cilinder 2-3 nu ook last van een "dubbele" vonk, waarbij de eerste veel te vroeg is.

Mijn vermoeden gaat nu uit dat 1 van de Oki's niet goed werkt. Evenals de pulsspoel van 1-4.

Ik ben van plan ze gefaseerd te gaan wisselen. Te beginnen met de Oki's.
Tijd om het internet eens af te zoeken, of heeft iemand toevallig nog een mooi setje (rode) oki's liggen?
 
Beste Bol d'or liefhebbers.
Ik heb 2 weken gelden een mooie 1979 900c SC01 gekocht en er zaten wat interessante onderdelen tussen.

Waaronder een originele nieuwe benzinetank. (enkel het metaal)
Uiteraard geen roest.
Op cms.nl vragen ze hiervoor 950euro.

Wat is dit waard volgens jullie??

250v2va.jpg

2n72np0.jpg
 
Eigenlijk ben ik niet zo'n liefhebber van bol d'or, maar toch is er altijd wel eentje in mijn garage de laatste 7 jaar geweest.
Vorig jaar nog geraced met een opgeboorde 750cc bolleke.

We waren hopeloos achteraan. Laatst gekwalificeerd wegens te weinig vermogen.
De 3 achter ons hadden geen startmotor en dus moesten ze als laatste starten maar voor de eerste bocht hadden ze ons al ingehaald.

2ztj4t0.jpg


Maar toen viel de regen tijdens de race en zijn we van de 35e naar de 11e plaats geklommen. Een race om te koesteren.
Maar wat een dweil met originele vering en we waren de uitlaatdemper ook nog kwijt. :-) :-)
Een herrie die ons net niet heeft doen diskwalificeren...
Zijdeksels van een 900cc op onze 750+

2i2a9ee.jpg

98hpw1.jpg

met en zonder uitlaat.
Veel pk monsters achter ons gelaten.
En als / indien (daar gaan we weer) het had geregend vanaf het begin waren we nog verder opgeschoven. Jaja...

Klein beetje het verhaal van de schildpad en de haas.



.
 
Nieuwe balhoofd lagers ingezet viel niet mee om de onderste schaal uit het balhoofd te halen, moet je een Draadeind in lassen zeggen ze.
Had ik niet, dus bijna door gedremeld en gebroken, was spannend.
full
 
Nieuwe keerringen plaatsen, eerst een hulpstuk gemaakt (afvoer pijpje)
Alles goed in het vet ,een paar keer "pompen"en de keerringen zitten goed op hun plek.
full
 
Leuk zo'n eigen forum ,vooral al het enthousiasme! 😢
Maar ik hou vol,foto's blijven komen maar het forum was een hele tijd geleden wel wat levendiger 😊
 
Terug
Bovenaan Onderaan