Suzuki GSX-S 1000 en 750 ook een beetje

Welkom Gee, mooie fiets. Gezien het verhaal en de pics denk ik dat je de tail tidy van mij hebt ;-)

Ik zou zeker proberen of je in aanmerking komt voor de ECU omruil actie!
Ik denk dat ik ze inderdaad van jou gekocht heb!

Inmiddels zo'n 3500km mee gereden, tassenset erbij gekocht en wat stickers. De tankstikkers (midden en zijkant) heb ik weer teruggebracht: de zijkanten liepen over van zwart naar grijs, de midden van zwart naar antraciet :? Lijkt niet te passen bij elkaar qua kleur. De stickers voor de heelplates waren ook geen succes: binnen 1000km kapot.

Deze week de ECU laten omruilen: wat een verschil!
 
Heerlijk he die andere ECU! Ik ben er afgelopen week heen en weer naar Frankrijk geweest. Wat een motor. Elke kilometer is een feestje :)

Motor heeft maar 1x een vreemde hickup gehad. Toen ik van de snelweg af ging naar het tankstation en terugschakelde, was mijn gear indicator de weg kwijt. Er was geen cijfer meer te zien en schakelen wilde niet meer. Toen ik mijn koppeling langzaam liet opkomen kwam er weer een getal, maar terugschakelde wilde niet. Cijfer weer weg en toen viel de motor uit (gelukkig reed ik al niet zo hard meer)

Daarna niet meer gehad, maar was toch vreemd.

Ook nog best zuinig gereden. Viel me weer alles mee :)
Nu staat ze in de garage te wachten op een welverdiende wasbeurt :')
 
Iemand hier ervaringen met bar end spiegels? En kun je die gewoon op de bestaande originele stuurgrwichten plaatsen?

Heerlijke vakantie gehad, meer dan 30 verschillende passen gereden, mijn voorband moeten vervangen 😅 In Innsbruck omdat ik teveel hairpins gedaan had!

Heeft iemand trouwens een beknopte "uitleg" met welk verhaal en welke argumenten ik naar de dealer moet voor die ECU? Heb er al rijdend niet echt last van, maar lage snelheden door dorpjes wordt op een gegeven moment irritant. Alvast bedankt!
 
Zeggen dat je last hebt van het aan-uit gevoel bij lagere constante toeren. Gewoon zeggen dat Suzuki er vanaf weet en dat ze 'm onder garantie vervangen. Als ze het niet geloven (wat bij mij zo was) de dealer even laten bellen met Suzuki. Die geven zonder pardon het antwoord dat ze een nieuwe ECU zullen opsturen, want ze weten van het probleem :)
 
nu heb ik de Bar end spiegel van Rizoma gekocht, mooi dingetje, robuust en past op het bestaande stuurgewicht. alleen nu kan ik met de spiegel vastgedraait, met wat druk het stuurgewicht losdraaien, blijft dit gewoon goed zitten of doe ik iets verkeerd?
 
Kom ik er met het poetsen verdorie achter dat de mensen van de bandenbrigade in Innsbruck dus helemaal niet voorzichtig hebben omgesprongen met mijn schatje.

Ja ik weet het ik had het meteen nadat ik heb terugkreeg moeten controleren maar ja, dat is achteraf gelul.

Ik had gezien dat ze de motor op een onderbok (op de kat) hadden staan en dit zag er verder prima uit.

Maar ergens hebben ze het voor elkaar gekregen om de onderkuip (het donkergrijze gedeelte) helemaal aan gort te krijen, op meerdere plaatsen gescheurd. En de blauwe kuipen beschadigd en gescheurd. alles aan de linkerzijde.
Ik kan me niet heugen dat ik ergens tegenaan ben gereden en hij is al helemaal niet omgevallen.

2 september gaat ie voor de 10k beurt en ECU naar de dealer. Meteen maar een schade rapport laten opmaken en de overweging maken of dit interessant is om via de casco verzekering te laten lopen of om zelf maar door de zure appel heen te bijten.

Controleer je motor dus voor en nadat je hem uit handen geeft. Dure les is dit.
 
Dat is mooi klote zeg, hopelijk valt het mee qua kosten. Ik vermoed dat je het beter zelf kunt betalen ipv via verzekering doen.
 
iemand toevallig intresse in een blauwe bagster voor op de gsx-s1000.
deze is in perfecte staat.
vraagprijs 100€ niewprijs was 159€
prijs kan eventueel nog besproken worden.
 
Aardig stil hier. Iedereen super tevreden dus?!

Ik ben misschien ook in de markt voor een GSX-S 1000, maar ben +/- 2 meter. Iemand hier met ervaring met deze motor en ongeveer dezelfde lengte?
 
Aardig stil hier. Iedereen super tevreden dus?!

Ik ben misschien ook in de markt voor een GSX-S 1000, maar ben +/- 2 meter. Iemand hier met ervaring met deze motor en ongeveer dezelfde lengte?

Ik ben 1.96 en heb een proefrit gemaakt.
Zat erg prettig :)
 
Ik ben dan geen 2 meter maar voor mij persoonlijk met 1.86 bevalt hij perfect ;-)
 
Motorbeurs is een goede keus om ff proef te zitten en als dat bevalt een proefrit maken
 
Ha Lars,
M.i. is proef zitten geen garantie dat het in de praktijk ook echt werkt. Ik heb de afgelopen 5 jaar ieder jaar minstens twee marathon ritten gereden (>1000 km op 1 dag; Corvara, Bourg St Maurice, Bolzano, Glasgow) deze zomer niet verder als Sonthofen (770 km) gekomen op mijn GSX-S. De motor uit een rijtje F800S, SV650S, GSX R750 en GSX S die het lekkerste zat (DUKE 690), had ook het hoogste zadel. Ik ben maar een 1.83 dwerg maar ik denk dat grote kerels niet voor niks maar al te vaak op een GS rijden want dan weet je dat je een goede kniehoek hebt, ook al is dat mijn motor totaal niet. Mocht je toch net als ik door het GSX virus aangestoken worden, dan is een zadelverhoging misschien een optie. Bij mijn SV650S heb ik dat bij Ellermeyer in A'dam laten doen; het oogt niet echt maar zit zeker beter.
 
Beetje flauw antwoord, maar als je echt wilt weten of het wat voor je is zou je er gewoon echt een langere proefrit op moeten maken. Dan pas merk je of het goed zit met je benen en rug e.d.
Even proefzitten op de motorbeurs geeft je alleen snel een idee hoe het zit :)

Voor mij was de S1000 juist een goede omdat ik "kortere" benen heb en met de Soes kom ik nog goed bij de grond en zit ik lekker.

Mijne staat nu lekker in winterslaap. Mis de power wel... kan niet wachten tot de zonnestralen komen en ik weer mag rijden (winterstop KNMV verzekering :P )
 
haha ja? dan het hele jaar door rijden? Ik vind het toch wel beetje zonde. Als ik het echt op mn heupen krijg kan ik altijd mijn woonwerk motor erbij pakken :)
Aan de andere kant, goed afspoelen doet ook wonderen :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan