Honda 4-takt replica, Grote en kleine wielen topic, deel 2

beste,

Ik ben sinds gister ook eindelijk eigenaar van een dax 125 cc!! :D

nou heb ik alleen de versie met het allerkleinste tankje. nu wil ik een extra tankje aan de zijkant gaan hangen. maar nu probeer ik dus te ontdekken hoe dit word aangesloten.
het liefst wil ik natuurlijk dat de ene tank de andere vult. maar weet niet of dit kan?
anders met een kraantje denk ik? en is een dop met ontluchter nodig?

groet

casper
 
Hoi Casper, ik zat met hetzelfde probleem, heb op een rommelmarkt
een 2ltr tankje op de kop getikt, voor een prikje.
Die heb ik aan de linkse kant met twee ronde beugels die ik om het ronde tankje heb gemaakt vastgemaakt aan bestaande bouten aan het frame, onder het zadel en net voor het helmslotje.
Het extra tankje heeft een eigen benzine kraan, en de benz. slang
gaat naar een T-stuk waar ook de org. tank op aan gesloten zit.
Vanaf het T-stuk gaat een slangetje naar de carburateur.
Mijn Dax heeft vanaf de org. tank ook een kraan.
Het extra tankje netjes gespoten en past helemaal in het geheel.
gr.Jan.
 
Casper, is het een echte Honda of een Skyteam? Van de Skyteam daxjes was er dacht ik een grotere tank te koop. Ging dacht ik dat de 'neus' verder het frame in kwam en zo meer liters had.

Eerste hit op Google: www.motorkit.com/nl/tank/9500-benzinetank-voor-skyteam-dax-55l.html
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zo goed als de zelfde tank als de G-craft tank, alleen
heb ik beugels om de tank gemaakt, en de prijs is iets anders.....!
gr.Jan.
 
Hoi Casper, ik zat met hetzelfde probleem, heb op een rommelmarkt
een 2ltr tankje op de kop getikt, voor een prikje.
Die heb ik aan de linkse kant met twee ronde beugels die ik om het ronde tankje heb gemaakt vastgemaakt aan bestaande bouten aan het frame, onder het zadel en net voor het helmslotje.
Het extra tankje heeft een eigen benzine kraan, en de benz. slang
gaat naar een T-stuk waar ook de org. tank op aan gesloten zit.
Vanaf het T-stuk gaat een slangetje naar de carburateur.
Mijn Dax heeft vanaf de org. tank ook een kraan.
Het extra tankje netjes gespoten en past helemaal in het geheel.
gr.Jan.

ik heb zelf een skyteam ja, of de senuha ofso.. maar in elk geval de versie die ieeetsje smaller is waardoor de grotere tank er niet in past. vandaag achter gekomen dat het een 2.5 liter tank is.
ik heb zelf wel zin en de mogenlijkheid om op school van een oude brandblusser een mooi tankje te maken! moet even kijken of dat mogenlijk is, met beugeltjes gaat het wel lukken. wilde alleen het liefst iets dat de benzine vanaf de tank naar de extra tank gaat en dan naar de motor. zodat je er maar eentje hoeft bij te vullen. maar dikke kans dat dat er niet in zit ;) wat voor tankje heb je gevonden dan op de rommelmarkt? een echte dax tank of gewoon iets creatiefs?;) en wat voor T stukje heb je er tussen zitten?

vandaag voor het eerst de 100 aangetikt op de weg!! :D ik ben helemaal blij!

mensen schieten ook gewoon in de lach als ze ingehaald worden door iemand van 2 meter op een mini motor!! :D en ja ik pas er gewoon op :D
 
Laatst bewerkt:
Casper,
Als je op de link kijkt van Yonni zie je dat zo,n tankje als ik bedoel daar staat, is ook met vuldop.
Van een brandblusser maken is een goed idee, je moet er dan wel een vuldop en kraantje aan maken, lassen of hardsolderen.
Mijn tankje heb ik op een oldtimer show van o.a stationaire motoren
tractoren en landbouwmachine,s e.d gevonden.
Een T-stuk van een ruitensproeier slang voldoet hier goed, niet de r.spr. slang gebruiken.
Is bij een automaterialenzaak te koop alsmede de benzine slang.
gr.Jan.
 
Dat is jouw mening, hier in het dorp heb ik nog nooit problemen gehad. Met geen enkele brommer/scooter of wat dan ook. Ik kan de monkey wel op motor kenteken zetten, maar heb zelf nog geen motorrijbewijs, rijden zonder geldig rijbewijs lijkt me dan ook niet heel erg verstandig.
Je rijdt in feite nu ook zonder rijbewijs, op een illegale ongekeurde motor ;)
Tijd om je motorrijbewijs te halen dus. HOef je ook niet meer op zo'n klote fietspad te rijden!
 
Stilletjes hier!!!!
Na mijn laatste berichtje over 12" velgen ben ik ondertussen geslaagd voor in mijn Honda Dax.
Nu op zoek naar iets meer als de standaard 155mm voor remschijf, iets van 180 of 200mm.
Iemand die daar iets op weet of al eens zoiets gemonteerd heeft?
Ik zie wel een berichtje verschijnen.
mvg. Jan.
 
Ik ben mn skyteam Gorilla aan het voorzien van een yx150 blok en schiet al aardig op na wat knoeien om de carburateur kwijt te kunnen en de vork wat minder veerweg te geven omdat de voorband tegen de kop aan kwam bij inveren...

Maar nu de elektra. De kleuren komen niet overeen. Kan iemand even kijken wat waarop moet? Alvast veel dank!
 
Op zoek naar een grotere remschijf en remklauw geslaagd!
Coos M. heeft verschillende setjes op voorraad!
hier kan slotje op.
gr. Jan.
 
Ik heb nu al 8 jaar een chaly op motorkenteken. Er is laatst een PBR 125 bij gekomen.
Iemand nog een USD vork en backstepkit liggen misschien?

Vering is wel erg slap; mag allemaal wat stugger. Ik vrees dat het weer een geldput gaat worden
 
Kan iemand mij helpen aub met de juiste aansluiting in het voorlicht van een Zhenhua/DAX. stekkers zijn allemaal los geweest en niet tegoei terug in mekaar gezet.heb 1 geele en 1 blauwe stekker.grootste probleem is dat mijn groot licht van rechtse stuurschakelaar niet werkt
 
Hallo
Kan er iemand mij helpen aan een handleiding voor een zenhoua 125cc dax replica.
Mijn dochter heeft er een gekocht in tweede hands maar de handleiding hebben we niet.
dank bij voorbaat
 
Heeft er iemand nog een goedkoop 125cc (of full 70cc) bamiblok over? Ik ga mee doen aan de Zwarte Cross (in de brommerklasse :P), en heb een Kymco scooter ding aangeschaft, kopie van een Honda Wave. Alleen het slome k*tding loopt krap aan 45 km/h (50cc 4-bak semi), daarmee kom ik de baan niet over :+
 
Gents, vraagje; ik heb net een Zhenhua 125cc Daxje aangeschaft uit 2010. Deze heeft idd allerlei slangenmeuk aan de carb, spuitstuk en uitlaat hangen: Zie pix hieronder. Kan ik eea allemaal straffeloos verwijderen? (ik begrijp na wat zoekwerk van wel). Kan ik (vooralsnog) gewoon deze uitlaat blijven gebruiken, maar dan gewoon afdoppen oid? Iemand een suggestie hoe? Wat IS 't ding dat aan mn uitlaat hangt, uberhaupt?

dax_an10.jpg


dax_an11.jpg


dax_an12.jpg


dax_pi11.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat ding aan je uitlaat is een membraanklepje.
Deze klepjes heb ik op scooters wel eens gezien om lucht aan de uitlaatgassen toe te voegen voor een beter meetresultaat aan de uitlaat. Millieudingetje dus.

Ding kan je gewoon afdoppen en verwijderen.
Maar waarom niet gewoon laten zitten, je hebt er toch geen last van of is het kapot?
 
Laatst bewerkt:
Dat ding aan je uitlaat is een membraanklepje.
Deze klepjes heb ik op scooters wel eens gezien om lucht aan de uitlaatgassen toe te voegen voor een beter meetresultaat aan de uitlaat. Millieudingetje dus.

Ding kan je gewoon afdoppen en verwijderen.
Maar waarom niet gewoon laten zitten, je hebt er toch geen last van of is het kapot?

Ik vind t een lillek ding ;-)

Buiten dat: er komt een ander uitlaatje op, tzt. Dat kan straffeloos dus? Geldt t zelfde voor de slangetjes op t spruitstuk?
 
Naast mijn yx150cc monkey van 2 pagina's terug nu een skyteam dax snorbrommer aangepakt, zodat ik zonder helm lekker kan cruisen met mooi weer. In dezelfde lak kleur gespoten als de Monkey. ... mooi plaatje samen:

[afbeelding]


Mooi joh, moet je je alleen niet vergissen en met een botsmuts op de snor stappen
Wel heel leuk zo 2 hetzelfde
 
Oh, nog een vraagje: zijn er nog zaken waar ik op moet letten bij t aanschaffen van een utlaatje? Kan ik straffeloos een 50cc exemplaar op een 125cc gebruiken? (ik weet dat een 125 cilinder iets 'langer' is, maar hebben ze bijv een andere diameter qua bocht?
 
Terug
Bovenaan Onderaan