Honda MSX125

update:

Vandaag YSS veer gestoken.
Indien je dit doet, bereidt uzelf voor op gebroken plastic plugjes :+

Eerst moet je de MSX volledig uitkleden :t :
tnHaaCz.jpg



Hierbij heb ik de twee onderste plugjes afgebroken (de bovenste waren makkelijk in orde te houden) :X :
UvMrvdv.jpg


Hier moet je de schokdemper losmaken:
links boven:
hFgBlpS.jpg


rechts boven:
JOxBJsu.jpg


onderaan (eerst spatbord verwijderen (3 imbusboutjes):
48uRB2L.jpg


Zicht met nieuwe schokdemper:
tj4qsjf.jpg

C1aqQcz.jpg

WwRmqBN.jpg

qz7dJtd.jpg


Zicht aangekleed met nieuwe schokdemper }) }) :
VuOgGiO.jpg

pQYh9ap.jpg



Dus nu nog eens 2 plastic plugjes bestellen om de voorkant terug steviger te maken.
Als het weer wat warmer wordt, of misschien ergens binnen, de voorste veren steken.
Ik zal ook proberen om hier een verslagje van te maken. (was het nu ook bijna vergeten, vandaar dat er alleen foto's met de nieuwe veer te zien zijn)

Hij voelt nu al een stuk steviger aan. Ik ga wel nog kijken om de veer iets minder stevig in te stellen, want nu is het echt al hard. Maar eerst het zadel aanpassen, dan weet ik direct hoe ik het kan instellen. :]
 
Laatst bewerkt:
Goed bezig Bennie !

Ik had gisteren een gezellige ontmoeting met Roelof, die mijn GPR-uitlaat heeft overgenomen. Gelijk gemonteerd en getest. Koffieke gedaan....leuk !

31656785dn.jpg
 
weet er iemand nog een leuke MSX occassion te koop in NL? Ik vond ze altijd al leuk en nu begon m'n vriendin er ook over :') dus we denken er stevig over na haha
 
Hoi pretpiloot, op marktplaats staan er op het moment 3 te koop

Het zijn hele leuke motoren, maar er zijn er niet zo veel in omloop in Nederland
 
Laatst bewerkt:
Ik zou zeker kijken om ze nieuw aan te schaffen. Ze kosten tweedehands ook een pak geld en je weet nooit wat er mee gebeurd is (wheelies en dergelijke). Ik heb de mijne kunnen aanschaffen voor 2600 euro bij een garage, van een meisje die hem na 1000km teruggebracht heeft. Natuurlijk ook niet zeker, maar ik heb er wel fabrieksgarantie en garagegarantie bij gekregen.

Bedankt voor de complimenten, de rode velglijn was één van mijn eerste mods. Die hing er bij mijn vorige twee cbr's ook op. Ziet er goed uit en is veilig.
Zelf ben ik ook zeer blij met hoe de veer er in het echt uitziet (speciaal gezocht voor een rode veer).
Hij is wel een beetje groter dan de vorige veer. Waardoor de stance wat hoger is. Ik denk dat het een centimeter verschil is. Ik weet niet in hoeverre dit problemen geeft met het slepen van de ketting of dergelijks. Iemand daar een idee van?

In België is het msx leven niet zo groot. Er rijden er wel wat rond, maar ze zijn niet direct in groep te vinden.
 
OrLWMJC.jpg


Ik heb er ook een gescoord! Komt nog een Tyga full system en een tail tidy op en dan vind ik helemaal mooi :)
 
Ik raad aan als je een tail tidy koopt, van één te kopen die in de gaten past of de gaten bedekt die ontstaan door het verwijderen van de originele nummerplaathouder.
Dus niet de vagabond die ik heb... Die is goed en zéér stevig. Maar bedekt de gaten niet.
Je kan ook een volledige onderkant kopen die perfect past. Dus vooraleer je koopt, best eens goed rondkijken.

Ook kijken of de originele pinkers en nummerplaatverlichting er op passen... Behalve als je deze ook gaat wijzigen natuurlijk.


Voorbeeld gaten/spleten die ontstaan bij het verwijderen:

MHTMfvK.jpg

tZwR8Fj.jpg

Ri3IE9U.jpg

SZM0jog.jpg

jL80EsP.jpg



Tailtidy op zich is eigenlijk niet slecht hoor:
lzwi7uo.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik zou zeker kijken om ze nieuw aan te schaffen. Ze kosten tweedehands ook een pak geld

In Nederland hetzelfde verhaal, bij was de tweedehands geadverteerde prijs max €200 goedkoper dan nieuwwaarde.

Ik heb er ook een gescoord! Komt nog een Tyga full system en een tail tidy op en dan vind ik helemaal mooi :)

Gefeliciteerd! Heeft cardiobiker er niet nog een in de aanbieding? ;)
Waar rijd je er mee rond?
 
Laatst bewerkt:
Velocity stack en Takegawa Power Filter geïnstalleerd:

Eerst de velocity stack opschuren voor de luchtstroom te verbeteren (was geribbeld vanwege 3D printing):

JdmPBF9.jpg


De dunne filter in de power filter gestoken, ik gebruik hem toch alleen in mooi weer.:

EAvfCU1.jpg


Installatie velocity stack, past perfect:

zmRfeFC.jpg

8UVHzQF.jpg


Installatie power filter, kan ook niet beter aansluiten:

j8ph701.jpg

DwhoI6S.jpg

0ouEUux.jpg

IuGiMfT.jpg

fo2d0qW.jpg



En natuurlijk alles in het rood. :) Ook de velocity stack, ook al zie je hem niet... het is het oog voor detail dat telt :P :9~

Een upgrade van een half uurtje, waarvan 25 minuten schuren.
Ook gehoord dat voor de plugjes uit te halen je het middenste staafje een klein beetje moet induwen.
Hierdoor zou het dan mogelijk zijn om de plug eruit te halen zonder hem te breken.. _O-
Is natuurlijk leuker om dit te weten voor je het doet. |(
 
Laatst bewerkt:
Ik ga heel flauw zijn Cardiobiker. De naam is een stuk voor de hand liggender dan je van tevoren denkt. Die dingen heten drukclips of ook wel druknagel.

Toch zijn er veel verschillende soorten druknagels in vormen en maten te vinden.

edit: Ojah In het engels is het een trim-clip.
 
Laatst bewerkt:
Juist ! Klopt! Blij dat ik nog iets kan leren. Als je de naam weet is het ook makkelijker zoeken.....

31783343bx.jpg


Tip of the day:

 
Dat is snel afzien van de msx, wat is de reden?

Ik heb wel interesse in de tailtidy. En hoe ziet de rack voor de koplampen eruit?
 
Terug
Bovenaan Onderaan