XJR topic #9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mannen van het XJR topic ik heb een vraag.
Ik ben met een project bezig en nu ben ik op zoek naar een XJR 1200 tank om te kijken of het een beetje past op een Kawasaki frame.
Is er iemand die nog een (beschadigde) tank heeft liggen zodat ik kan passen en meten of de tunnel onder op de tank mooi aansluit en of het uberhaupt mogelijk is om deze tank te plaatsen.
Ik vind het jammer om een tank te kopen en er dan achter te komen dat het niet gaat lukken.
Alvast bedankt.
met vriendelijke groet Roel
 
Kreeg zaterdag telefoontje van motorzaak. Ze waren aan mijn XJR bezig en tank blijkt te lekken op lasnaad. Ik wist zo 123 niet wat te doen en ze hebben voorgesteld om tank te sealen. Hopelijk werkt dat.
 
Mannen van het XJR topic ik heb een vraag.
Ik ben met een project bezig en nu ben ik op zoek naar een XJR 1200 tank om te kijken of het een beetje past op een Kawasaki frame.
Is er iemand die nog een (beschadigde) tank heeft liggen zodat ik kan passen en meten of de tunnel onder op de tank mooi aansluit en of het uberhaupt mogelijk is om deze tank te plaatsen.
Ik vind het jammer om een tank te kopen en er dan achter te komen dat het niet gaat lukken.
Alvast bedankt.
met vriendelijke groet Roel

Heb er eentje van een 1300 hangen in de schuur maar dat is in de omgeving Rijnmond en volgens mij zie ik dat je uit HeerHugowaard komt ?
 
Laatst bewerkt:
Hallo Mogas,
Bedankt voor je reactie.
Ik kom zelf nog wat noordelijker dan HHW maar dat maakt niet zoveel uit.
Is het een beschadigde tank of is het een mooi en gaaf exemplaar?

Gr Roel
 
Zit bij een reserve setje ,Heb zelf met het idee gelopen om dit set een keer in een andere kleur te spuiten Tank is heel ,Moet uiteraard wel een beetje voorbewerkt worden ,Zit een soort grondverf op
full
 
Ger.. die jij hebt is voor een nieuwer model.. .maar ik denk dat de montage punten wel gelijk zijn aan die van het 1200 model (of vroege 1300 model)


Klopt ,Hij zoekt de RP02 variant ,De RP06 heeft die flappen achteraan zitten waar je de zijkastjes in vast drukt ,Jij hebt die ouwe tank die jij had al verkocht toch ?
 
Klopt ,Hij zoekt de RP02 variant ,De RP06 heeft die flappen achteraan zitten waar je de zijkastjes in vast drukt ,Jij hebt die ouwe tank die jij had al verkocht toch ?
Ja die is verkocht maar nogmaals, de montagepunten op het frame zijn niet gewijzigd voor zover ik weet.
 
Hoi,
Ik overweeg een XJR aan te schaffen binnenkort,een uit 2009. Ik zou wel wat dieper willen zitten.
Is het een lastige klus om het standaard stuur te vervangen door clip-ons?
 
Hangt er vanaf hoe handig je bent. Ik heb het ook gedaan en het was in een uurtje gepiept. Meeste werk zit in het netjes omleiden van de kabels/draden/leidingen.
 
Heren. Ik heb geen xjr maar heb er wat vragen over:

Ik heb altijd streetfighters en racers gereden. Een uitstapje gehad naar een allroad (Aprillia Caponord) en een bobber. Die laatsten waren wel leuk, maar niet helemaal mijn ding. Ik wil nu na enkele jaren niet meer te hebben gereden weer opstappen. Ik ben van dus eigenlijk van de streetfighters maar vind naakte fietsen ook mooi. Wat ik eigenlijk zoek is een motor met flink vermogen onderin, vol met je smoel in de wind en liefst nog een beetje diep geluid ook. Nu ben ik in mijn zoektocht langs vele merken en typen een xjr1200 tegengekomen (heb nu gewoon een beperkt budget) En vraag mij af of bovenstaande wat ik zoek ook in deze motor zou kunnen vinden. Is dat ook zo? of is een xjr wat te mak voor mij? (is mss een beetje een rare vraag, je vraagt een ajacied ook niet of de Arena een mooi stadion is...) Maar kunnen jullie wat zinnigs zeggen? (behalve dat ik moet gaan proefrijden, maar mn probleem is, dat ik nogal wat moet gaan rijden dan, zie er zoveel... kortom, ik ben me nog aan t orienteren)

Waar ik nu een beetje naar kijk:
xjr, bandit 1200, naakte Fireblade, Tuono, Trx850, mss zelfs een bmw r1100s

thanx
 
Een standaard XJR is geen streetfighter en zeker geen racer. Wel veel gebruikt als basis voor streetfighters en caferacers. Wat het wel is, een eerlijke naked bike met onderin voor mij genoeg vermogen en een heerlijk geluid (natuurlijk afhankelijk van de gemonteerde uitlaten). Maar wat je zelf al zegt, lastig om er iets van te zeggen of het bij jou past, proefrijden zal toch uitkomst moeten geven. Van de andere fietsen die je noemt komt een Bandit het meest in de buurt. Een naakte Fireblade is een uitgeklede racer met meer vermogen en veel minder gewicht. Een Tuono veel meer hooligan en eigenlijk in de basis ook een racer die uitgekleed is.
 
Laatst bewerkt:
Thanks. Ja natuurlijk kan ik beter proefrijden, maar heb ook wel wat aan theorie hoor. Merk je iets van de 1200 (jij hebt ook een speedtriple? als je daarmee vergelijkt qua trekkracht?) dus qua trekkracht/lui schakelen? Is er een continue vermogensafgifte of is er ook nog ergens een piek in t toerengebied?
 
Ik heb precies vanwege jou redenen de XJR gekocht. Zat een klein windbrekertje op, maar zelf die eraf gehaald om het gevoel te vergroten. Ik had (heb) een v-strom met een flink scherm en een bizar stuur en dat rijdt heerlijk. Maar soms is het gewoon te makkelijk. Juist daarom de XJR erbij als goede tegenpool :Y Power en koppel is er meer dan zat (130/130 met een 1300 blok), maar met zo'n 80 km/u heb ik al het gevoel op een raket te zitten. Totaal geen behoefte eigenlijk om boven de 100 te komen...

Maar goed, dat hangt natuurlijk van het vergelijking materiaal af. Als je een H2 gewent bent is het natuurlijk weer heel anders. Kortom (en je haalt het zelf al aan) proefrijden... :]
 
Heb ook een StreetTriple maar niet te vergelijken qua gewicht met name. Hier voor had ik een Tuono Gen2 maar die was veel bruter, spontane wheelies etc. XJR heeft veel koppel onderin en ja dan merk je toch wel dat 1200 een flinke cylinderinhoud is. Je kan hem daardoor lui rijden. Niet echt een piek. Maar vanaf laag tot hoog toeren genoeg koppel.
 
Heren, gezien ik eens 'n voorvorkstabilisator aangeschaft heb blijkt deze alleen op de 1300 te passen, dat heeft te maken met de buitendiameter van de vorkpoot , die van de 1200 is nl kleiner dan die van de 1300.
Voor 40€ wisselt die van eigenaar excl. evt verzendkosten.

full


deze heeft een diameter van 63 mm.
 
Laatst bewerkt:
Thanks. Ja natuurlijk kan ik beter proefrijden, maar heb ook wel wat aan theorie hoor. Merk je iets van de 1200 (jij hebt ook een speedtriple? als je daarmee vergelijkt qua trekkracht?) dus qua trekkracht/lui schakelen? Is er een continue vermogensafgifte of is er ook nog ergens een piek in t toerengebied?
Het blok van de XJR 1200 is een geknepen FJ1200 die destijds zo'n beetje 125 pk had. Ik heb op mijn Kenny in 1998 een open Nikko carbonpijp gemonteerd: vermogenswinst van 18 pk. De test van deze uitlaat op de XJR stond toen in het blad 'Motoren & Toerisme' met vermogensuitdraai en al. "Ongelooflijk" was de conclusie, daarom heb ik de Nikko besteld. En wat een feest bij het dichtdraaien van het gas en een beetje afremmen op de motor :9 :9 :9 Dus met een leuke uitlaat kun je wat afgeknepen pk's er weer uit laten rollen. De Nikko is geloof ik niet meer in de open versie te koop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan