Onderdelen triumph daytona 675

Arne Brouwer

Rookie
11 feb 2017
6
0
Genemuiden
Hey mensen,

Een tijdje geleden ben ik gecrasht met mijn 2006 triumph daytona 675. Nu ben ik aan het kijken naar een voorkuip op ebay. Nieuw bestellen via een officiele triumph dealer is schofterig duur, dus kijk ik naar een 2e hands exemplaar. Ik was laatst bij een dealer en die waarschuwde mij voor chinese troep omdat dat spul niet altijd past of op maat is...Nu heb ik op ebay ongespoten exemplaren gezien uit engeland en amerika. Nu vraag ik me af wie op dit forum ervaring heeft met het kopen van onderdelen via ebay en in welke conditie je die onderdelen dan krijgt. Bij deze
 
Nu heb ik op ebay ongespoten exemplaren gezien uit engeland en amerika. Nu vraag ik me af wie op dit forum ervaring heeft met het kopen van onderdelen via ebay en in welke conditie je die onderdelen dan krijgt. Bij deze

Wat is de staat van de kuip? Nieuw? Zo goed als nieuw? Gebruikt?

Als ik nieuwe onderdelen bestel op Ebay is het altijd goed. Als ik gebruikte onderdelen bestel, dan zijn ze soms iets meer gebruikt dan de foto's doen vermoeden. Uiteraard kun je daar een geschil voor starten, maar zo erg heb ik het nog niet gehad. Je bent wat dat betreft dus afhankelijk van de eerlijkheid van de verkoper en niet te vergeten, de inpak-kwaliteiten van de verkoper.

Als je uit de USA bestelt kun je wel te maken krijgen met import heffingen. Een bestelling van €300 werd ineens €400,- toen ik bij levering ineens mocht betalen.
 
Laatst bewerkt:
Als je nieuwe kuipen besteld die niet OEM zijn moet je opletten of ze dmv spuitgieten gemaakt zijn. Als dit zo is dan heb je een grote kans dat de pasvorm wel goed is. Dit zie je het beste door te kijken naar ophangpunten, als ze er op gelijmt/gesmolten zitten dan kan je er beter niet aan beginnen.

Als je op Ebay koopt heb je ook altijd een kopersbescherming. Als jij kan aantonen ( in dit geval dmv foto's) dat de pasvorm niet goed is (en zij aangeven dat dit wel zo is) krijg je gewoon je geld terug.

Heb je een linkje van de kuipen?
 
heb wel vaker ding uit Duitsland, Engeland en, Amerika besteld, ze kwamen altijd binnen 2 weken aan maar, zoals sscarrr ook al zei, als je wat uit Amerika besteld kan het goed zijn dat je nog wat inklarins kosten moet betalen.
ik werd toen ook verrast toen ik nog 50 euro aan de postboden moest betalen over een bestelling van 250 uit Amerika.

Chinese onderdelen passen inderdaat niet altijd maar, voor dat geld wat je er voor betaald op bijvoorbeeld een Aliexpress, wil ik nog wel eens een gokje wagen, in het ergste geval ben je een paar tientjes kwijt, in het beste geval past het en bespaar je honderde euro's.

hoe is het trouwens om te sleutellen aan een daytona, heb je daar engelse maten ring/steeksleutels voor nodig?
zijn onderdelen van triumph moeilijker te vinden dan die van japanse merken?
 
heb wel vaker ding uit Duitsland, Engeland en, Amerika besteld, ze kwamen altijd binnen 2 weken aan maar, zoals sscarrr ook al zei, als je wat uit Amerika besteld kan het goed zijn dat je nog wat inklarins kosten moet betalen.
ik werd toen ook verrast toen ik nog 50 euro aan de postboden moest betalen over een bestelling van 250 uit Amerika.

Chinese onderdelen passen inderdaat niet altijd maar, voor dat geld wat je er voor betaald op bijvoorbeeld een Aliexpress, wil ik nog wel eens een gokje wagen, in het ergste geval ben je een paar tientjes kwijt, in het beste geval past het en bespaar je honderde euro's.

hoe is het trouwens om te sleutellen aan een daytona, heb je daar engelse maten ring/steeksleutels voor nodig?
zijn onderdelen van triumph moeilijker te vinden dan die van japanse merken?

Nee,metrisch :)
 
Triumph is sinds de revival in de jaren 90 gebaseerd op het kopiëren van Kawasaki en in handen van een Duitser, dus alles is metrisch.

Officiële Triumph-onderdelen zijn crimineel duur en een ondiepe schuiver kan zomaar een economisch total loss betekenen. Ik had laatst een rempedaaltje gekocht voor mijn '00 Sprint en dat kostte ruim meer dan 100 euro voor een lullig stukje aluminium.
 
Voordat je iets besteld dan kan je toch vragen of het origineel is?

Alle fancy kleurtjes die je eigenlijk nog nooit heb gezien daar kan je op voorhand wel van uit gaan dat het imitatie is.

Nu heb je imitatie en imitatie......
Het blijft altijd lastig.
 
Laatst bewerkt:
Triumph is sinds de revival in de jaren 90 gebaseerd op het kopiëren van Kawasaki en in handen van een Duitser, dus alles is metrisch.

Officiële Triumph-onderdelen zijn crimineel duur en een ondiepe schuiver kan zomaar een economisch total loss betekenen. Ik had laatst een rempedaaltje gekocht voor mijn '00 Sprint en dat kostte ruim meer dan 100 euro voor een lullig stukje aluminium.

Ik had al zoon vermoeden, het aanbod is ook niet zo heel groot van de Daytona, staan er een stuk of 11 op marktplaats .
Denk dat ik het maar in de Japanse hoek ga zoeken :)
 
Ik had al zoon vermoeden, het aanbod is ook niet zo heel groot van de Daytona, staan er een stuk of 11 op marktplaats .
Denk dat ik het maar in de Japanse hoek ga zoeken :)

Heb nu voor op het circuit een Suzuki SRAD, beschikbaarheid en prijzen van onderdelen zowel nieuw als tweedehands zijn echt een verademing t.o.v. Triumph
 
De staat is nieuw. Heb de koper gevraagd naar de staat en of het origineel of een replica/duplicaat is. Hij gaf een replica/duplicaat, mara zei wel dat hij gewoon zou moeten passen. Hier de link: Unpainted Nose Cone Fairing for TRIUMPH DAYTONA 675 06-08 | eBay
Wat is de staat van de kuip? Nieuw? Zo goed als nieuw? Gebruikt?

Als ik nieuwe onderdelen bestel op Ebay is het altijd goed. Als ik gebruikte onderdelen bestel, dan zijn ze soms iets meer gebruikt dan de foto's doen vermoeden. Uiteraard kun je daar een geschil voor starten, maar zo erg heb ik het nog niet gehad. Je bent wat dat betreft dus afhankelijk van de eerlijkheid van de verkoper en niet te vergeten, de inpak-kwaliteiten van de verkoper.

Als je uit de USA bestelt kun je wel te maken krijgen met import heffingen. Een bestelling van €300 werd ineens €400,- toen ik bij levering ineens mocht betalen.
 
Heb ik gedaan. Hij zei dat het een duplicaat/replica is, maar wel zou moeten passen. Is trouwens aanzienlijk goedkoper dan, via dealer, die kan alles nieuw en rechtstreeks uit fabriek bestellen, maar dat heeft dan zijn prijs (ca. 500 euro voor voorkuip, via ebay 80 + spuitkosten 150= ca 230). Scheelt nogal
Voordat je iets besteld dan kan je toch vragen of het origineel is?

Alle fancy kleurtjes die je eigenlijk nog nooit heb gezien daar kan je op voorhand wel van uit gaan dat het imitatie is.

Nu heb je imitatie en imitatie......
Het blijft altijd lastig.
 
Unpainted Nose Cone Fairing for TRIUMPH DAYTONA 675 06-08 | eBay
Als je nieuwe kuipen besteld die niet OEM zijn moet je opletten of ze dmv spuitgieten gemaakt zijn. Als dit zo is dan heb je een grote kans dat de pasvorm wel goed is. Dit zie je het beste door te kijken naar ophangpunten, als ze er op gelijmt/gesmolten zitten dan kan je er beter niet aan beginnen.

Als je op Ebay koopt heb je ook altijd een kopersbescherming. Als jij kan aantonen ( in dit geval dmv foto's) dat de pasvorm niet goed is (en zij aangeven dat dit wel zo is) krijg je gewoon je geld terug.

Heb je een linkje van de kuipen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan