Kawasaki Versys 1000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beide zijdes zijn wel gewoon gelijk volgens mij :)

Ja dat kan ik beamen, ik heb het zelf geprobeerd afgelopen weekend op het contact.
Ik moet je wel zeggen dat het me verbaasde dat het kon, ik wist het echt niet. :$
 
Buddyseat geen enkel probleem, al probeer ik die zelden. Topkoffer en zijkoffers geen enkel probleem, alleen bij het contact. Verwacht niet dat er met het contactslot gerommeld is, ligt mijn inziens meer aan het materiaal waarmee de sleutel gemaakt is. Doordat dit geen erg hard materiaal is en redelijk makkelijk buigt, past het slot minder goed het contactslot (De sleutel moet veel verder in het contactslot als bij de buddyseat of koffers, vandaar dat die probleemloos gaan)
 
Niet dat ik zeg dat jij het doet maar ff voor de zekerheid: je weet ook dat een bos sleutels aan je contactsleutel niet zo lekker is voor je contactslot? Sommige mensen doen dat dus. :?

Ook niet lekker voor je contactsleutel zelf trouwens. Ik heb de sleutel van een kluisje jarenlang aan mijn sleutelbos gehad en die is nu zo ver afgesleten (door de andere sleutels), dat hij het niet meer doet. De reservesleutel gelukkig wel nog :}.

Anyway, met dat waardeloze boterzachte materiaal van die Kawasaki-sleutel... zou ik het niet aandurven om hem aan mijn sleutelbos te laten hangen! :N
 
Ook niet lekker voor je contactsleutel zelf trouwens. Ik heb de sleutel van een kluisje jarenlang aan mijn sleutelbos gehad en die is nu zo ver afgesleten (door de andere sleutels), dat hij het niet meer doet. De reservesleutel gelukkig wel nog :}.

Anyway, met dat waardeloze boterzachte materiaal van die Kawasaki-sleutel... zou ik het niet aandurven om hem aan mijn sleutelbos te laten hangen! :N
Kunnen we niet een sleutel bij laten maken misschien beter
 
Kunnen we niet een sleutel bij laten maken misschien beter

Krijg je waarschijnlijk dezelfde prut, vergeet de chip in de sleutel niet.
Zonder die chip NIET starten dus komt die sleutel bij Kawasaki vandaan lijkt mij.
 
Ik zeg dat allemaal omdat ik ook iets gelezen heb over een rode moedersleutel.

Er is geen rode sleutel voor de versys ,mijn Yamaha had het wel en dat is een moedersleutel ,en inderdaad de heb je dan nodig

24wzv4y.jpg
 
Laatst bewerkt:
Met twee sleutels heb je vier kansen.......

Overigens zijn dit soort sleutels niet gemaakt van ijzer of staal maar van een messing legering.
Dat spul is relatief makkelijk en nauwkeurig te bewerken. Het is niet zo slijtvast/sterk maar dat heeft het voordeel dat het na enig gebruik wat makkelijker in slijt op de contradelen van het contactslot waarmee het gebruiksgemak later gediend wordt.

Echter één voorwaarde het moet wel schoon blijven.
Merk regelmatig dat er relatief veel vuil (zandkorrels etc.) langs de voorvorkpoten omhoog komt en zich dan ook bijvoorbeeld ook onder het klepje van je tankdop verzameld. Kwestie van schoonhouden.

Misschien zit een oorzaak van die sleutel perikelen ook wel in het aantal slotstanden van je contactslot, ff bladzijde 64 van het FM lezen. Ontdek je misschien dat je wat te vroeg te hard terug wilt draaien ;-)

Groeten Bertje
 
Zo ff een optimate 6 besteld

*O* [afbeelding]

Goede dingen, ik gebruik de Optimate 4 al een paar jaar.

Met twee sleutels heb je vier kansen.......

Misschien zit een oorzaak van die sleutel perikelen ook wel in het aantal slotstanden van je contactslot, ff bladzijde 64 62 van het FM lezen. Ontdek je misschien dat je wat te vroeg te hard terug wilt draaien ;-)

Gevonden *O*
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan