Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

Meet jij die zeskant bouten van honda wel eens. kwa lengte? Ik heb ze regelmatig gezien dat ze dan geen 35mm meer zijn maar 37 ofzo weet je wel :+

Eerlijk gezegd doe ik dat nooit. Maar ik houd mij ook niet aan het Honda voorschrift: aanhaalmoment klembouten 22 Nm.
Ik zet ze keurig om en om in kleine stapjes( heel belangrijk) op 15 Nm.
En de klembouten van de linkerpoot pas vastzetten nadat de voorvork enkelen keren krachtig in ingeveerd. Linkerpoot staat namelijk los op de steekas en moet zich eerst zetten. Daarna de klembouten op moment.
 
Ja dat is van diezelfde gasten als waar ik mijn NSR heb laten tunen.
Zij hebben ook een V4 forum.
Zijn wel echte vaklui.
 
Het einde komt in zicht. Nog even wachten op de spuiter..

bikepics-2805852-full.jpg

bikepics-2805853-984.jpg

bikepics-2805855-984.jpg

bikepics-2805856-full.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dit weekend heel weinig gedaan aan de NC30 van Mr. X.
Hij maakt zich ernstige zorgen. 8-)

Achteras geplaatst, achterwiel gebalanceerd en de immitatie stuurgewichten gedemonteerd. Hier komen originele op.

full

full

full


Van de week de carbs en dan afstellen/synchroniseren.
 
Ik ben toch wel erg benieuwd naar de nieuwe eigenaar van deze mooie NC30.
Ik zou overigens wel dat afschuwelijke kuipruitje vervangen voor een mooi origineel exemplaar.
 
Mocht er iemand nog een originele uitlaat tegenkomen... Ik hou me aanbevolen :)
Al moet ik zeggen dat de Laser wel erg goed klinkt en ook periode correct is..
 
vandaag mijn eerste ritje in 2018.
Heb de motor opgehaald in de garage en ben er mee naar huis gereden, daar viel hij uit en het voltage van de accu ging rap achteruit bij iedere opging hem te starten.
Gelukkig paste de accu van de reserve brommer ook bijna en kon ik de motor weer starten en heb nog een lekker rondje van zo n 100km kunnen rijden.
Is het mogelijk om te controleren of deze kapot is of moet ik er maar gewoon van uit gaan omdat de motor wel gewoon op de andere accu reed?
full
 
Laatst bewerkt:
vandaag mijn eerste ritje in 2018.
Heb de motor opgehaald in de garage en ben er mee naar huis gereden, daar viel hij uit en het voltage van de accu ging rap achteruit bij iedere opging hem te starten.
Gelukkig paste de accu van de reserve brommer ook bijna en kon ik de motor weer starten en heb nog een lekker rondje van zo n 100km kunnen rijden.
Is het mogelijk om te controleren of deze kapot is of moet ik er maar gewoon van uit gaan omdat de motor wel gewoon op de andere accu reed?[afbeelding]

*O* Mooi plaatje man! :t

En kan het niet vaak genoeg herhalen: Een druppellader is een must-have voor elke motorrijder. Kijk dadelijk in maart maar weer hoeveel topics er geopend worden met allemaal hetzelfde probleem. Je kunt ook het voltage meten met een multi / volt meter. Meten = weten.
 
bedankt.
blijft ook een heerlijke motor.

de druppellader is niet het probleem, daar heeft ie al die tijd aan gelegen tot ik hem weer in de brommer schroefde.


*O* Mooi plaatje man! :t

En kan het niet vaak genoeg herhalen: Een druppellader is een must-have voor elke motorrijder. Kijk dadelijk in maart maar weer hoeveel topics er geopend worden met allemaal hetzelfde probleem. Je kunt ook het voltage meten met een multi / volt meter. Meten = weten.
 
Laatst bewerkt:
bedankt.
blijft ook een heerlijke motor.

de druppellader is niet het probleem, daar heeft ie al die tijd aan gelegen tot ik hem weer in de brommer schroefde.

Klinkt als een defecte accu. Wat geeft de druppellader aan? Of wat geeft de Multi / Voltmeter aan?
 
Mocht er iemand nog een originele uitlaat tegenkomen... Ik hou me aanbevolen :)
Al moet ik zeggen dat de Laser wel erg goed klinkt en ook periode correct is..

Probleem is dat die dempers altijd zijn afgezaagd.
En een andere demper klinkt wel heel lekker inderdaad.

Heb jij die mooie NC29 nog?
 
Hele mooie!
Heb je die opgeknapt of was hij al in die staat toen je hem kocht?
Ben al een tijdje op zoek maar de meeste zijn helaas niet zo mooi.
 
Die is tot de laatste schroef uit elkaar geweest. Zit al een paar honderd euro aan originele boutjes in😁
Mooie vind je inderdaad eigenlijk niet. Net als nc30s etc.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan