Het grote GSX-F topic deel 12

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ff een vraagje hier,
Kheb een 1100gsxf/bwj 86 staan maar daar moet een ander stuur op.
Hebben julliendaar een oplossing voor om die lompe stuurhelften te vervangen ?
 
is die bovenste kap een alu kroonplaat?

weet niet hoe het bij de 1100 zit, bij de 750 zit er een alu kroonplaat met stuurhelften in rubbers op de feitelijke kroonplaat. ik heb die stuurhelften eraf gezaagd, de alu plaat deels gevlakt en er twee risers/stuurklemmen op gezet voor een superbike stuur.
 
Thanx,
Ik zal die lompe stuurhelften er eens afhalen en eens kijken of ik daar risers op kan fabrieken.
🤔
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand of van het oude type de 600 en de 750 dezelfde tank hebben?
 
Dank voor je reactie.

Gaat echter om type voor deze van zeg 1990.

Las elders dat de 600 een 20 litee tank heeft en de 750 een 21 liter tank??

Heb vandaag andere tank gekocht namelijk maar lijkt kleiner. Aansluiting zadel lijkt iets anders. Rust in het midden niet op de rubber dopjes en klappert voor iets in de bevestiging. Omdat mijn tank aangepast is kan ik het slecht vergelijken. Het is echter een zo goed als nieuwe tabk van binnen en de aanpassings puntjes zijn goed te verhelpen. Zo eens controleren of de kraan dop en benzinevlotter passen :+

Was gewoon benieuwd
 
Past allemaal prima :t
full
 
...
Las elders dat de 600 een 20 litee tank heeft en de 750 een 21 liter tank??
...
Misschien heb je dat wel hier in dit topic gelezen ... :+

Vam de 98+ modellen heben de 600 en 750 beide een 20L tank. Maar mogelijk hebt u in een van mijn posten gelezen dat ik gemiddeld 21,35L tank per keer. Dat komt omdat ik doorrijd tot ie net niet leeg is, en daarna nokvol tank, en daarbij de overvulbeveiliging negeer :P
Dan gaat er net iets meer dan 21L in ;)

Bij de onderdeelnummers op cmsnl is het opassen, niettegenstaande een bepaald onderdeel voor de 600 en 750 (hetzij de pre-98'er, hetzij de after-98'er) hetzelfde is, kan het wel zijn dat het onderdeelnummer anders is.
En al zeker bij de gelakte onderdelen, zoals dus ook de tank, andere kleur is sowieso ander onderdeelnummer, en aangezien de kleur mogelijkheden verschillend zijn tussen de 600 en 750, en tussen de verschillende jaren, zitten er in die "zelfde onderdelen" heel wat verschillende onderdeelnummers ;)
 
Misschien heb je dat wel hier in dit topic gelezen ...

Nope: http://motor-forum.mobi/forum/list_messages/359120

Maar maakt ook niet uit. Ik heb bij de nieuwe tank de rubber dopjes waar die op rust iets verhoogt en voor het rubber waar die omheen grijpt verdikt en zit super. Weet ook niet of die daadwerkelijk kleiner is of dat het optisch bedrog is maar heb in iedergeval een zo goed als nieuwe tank ipv. een gecoate en ben daar erg blij mee.
 
Goeienavond,

Is er een mogelijkheid on op een "98 gsx600f alarmlichten te krijgen?
Heb al even de zoekfunctie gebruikt maar kan het nog niet vinden.
 
Goeienavond,

Is er een mogelijkheid on op een "98 gsx600f alarmlichten te krijgen?
Heb al even de zoekfunctie gebruikt maar kan het nog niet vinden.
Een extra schakelaartje zelf bij zetten waarbij je de + draad (schakeldraad) van de linker en rechter pinker aan elkaar doorverbind, wil je dan je alarmlichten gebruiken, linker of rechter pinker aan, EN dat schakelaartje aanzetten, de ingeschakelde pinker doet de andere kant gewoon meepinken, en ze gaan daardoor niet trager of sneller pinken.
 
Persoonlijk vind ik dat niet echt een mooie manier, als je het schakelaartje vergeet dan heb je elke keer alarmlichten als je richtingaanwijzer inschakelt.

Voor mijn Honda is door een garage een speciale unit erop gezet. mooi is het niet, maar er zijn 'kant en klare' oplossingen te koop.

Mogelijk is dat wel lastiger dan de relatief makkelijke oplosing die DKP bied :)
 
Persoonlijk vind ik dat niet echt een mooie manier, als je het schakelaartje vergeet dan heb je elke keer alarmlichten als je richtingaanwijzer inschakelt.
Dat is waar, maar dat zie je dan ook wel aan je verklikkerlampjes.
Voor mijn Honda is door een garage een speciale unit erop gezet. mooi is het niet, maar er zijn 'kant en klare' oplossingen te koop.
Dat moet idd bestaan. Bij de GSX F kan je wellicht ook de stuurschakelaar van de 2003 reeks nemen, en wellicht iets aan de kabelboom vervangen door ook vzn de 2003. Dan heb je wel alarmlichten, maar gaan je koplampen wel aan van zodra je je contact aanzet.
Mogelijk is dat wel lastiger dan de relatief makkelijke oplosing die DKP bied :)
Dat is een feit, de oplossing die ik bood is idd de gemakkelijkste. Maar niet de mooiste. Al kan je daar ook best een mooi schakelaartje bij nemen, en eventueel een pinkend ledje aan koppelen dat altijd pinkt als die schakelaar op on staat, ook als je je pinker(s) niet aan heb staan ;)
 
Dat is bij mijn honda gedaan.. de schakelaar zit niet op het stuur, maar op de kap links onder het stuur.

Welke ^@#$*(!(*#$ dat bedacht heeft.. het is echt levensgevaarlijk als beginnend bestuurder.... zie

Ik kon het knopje op dat moment niet vinden.. inmiddels veeg ik mijn hand blind overheen.

Waarschijnlijk had ik zelf de draden afgetapt van het schakelaar huis en zo een schakelaar van gemaakt denk ik...
 
Alarmlichtmodule - Webwinkel MotoTroniX

Beetje prijzig maar dan heb je wel wat. zonder extra schakelaars.
Eerlijk gezegd vind ik 55€ helemaal niet te duur, want idd, geen gepruts met ergens een schakelaartje bij te moeten plaatsen :t

Het is dat ik niet de noodzaak voel om alarmlichten te hebben, maar als ik het ooit wil en heb het niet op de motor die ik op dat moment zal hebben, wordt het toch zoiets!
Liever 55€ aan dit, dan 1,5€ aan een zelf bijgeplaatst schakelaartje dat je moet bedienen op een manier dat niet geheel gebruikelijk is op een motor. Je alarmlichten kan je soms beter snel kunnen bedienen, effe rechts en dan direct links met de originele schakelaar doe je in een wip.

Linkje opgeslagen, dank hiervoor! *D
 
ik ben ook liever voor als je het doet, doe het dan goed.
Ik houd er niet van om ergens een schakelaar in een kap te moeten gaan maken. En stuurschakelaar wisselen is nog duurder. Beter zoiets kopen inderdaad. Kunt m ook combineren met knipperend grootlicht etc.
 
Heeft iemand interesse in een voorwiel van een 600 van 1997, dus het laatste jaar van het 'oude' model. Het productiejaar van het wiel is 1996 volgens de gebruikte gietmal. Kleur antraciet, gewoon normaal rond en de lagers lopen prima. Er zit een Bridgestone BT45 band op met 4 mm profiel op het midden van het loopvlak. In geval van interesse even een PBtje.
full
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de alarmlicht reacties, zelf sleutelen geen probleem maar dan idd liever met zo'n module dan solderen en schakelaartjes monteren.
 
Even om te peilen...

Heeft iemand hier een "derde remlicht", of eigenlijk tweede remlicht om het accuraat te houden, op zijn GSX-F gemonteerd? Specifieker op een 1998-2003 model.

Ik zit er een tijd aan te denken, omdat het mij duidelijker wordt om niet alléén dezelfde lamp feller te laten branden, maar om nog een tweede licht te hebben die alléén tijdens het remmen aan gaat.
Alleen is het niet heel makkelijk te plaatsen (is het maar visueel gezien) naast het puntige standaard licht.

Oh, en ik heb ook geen topkoffer, anders zou ik het al in de koffer gemonteerd hebben en het niet hier vragen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan