Motortransport

svenouss

Rookie
29 okt 2014
7
2
Haarlem
Dag luitjes,

Ik ben van plan een motortransport te boeken via van dijk logistics. Zij vervoeren van NL naar Milaan.

Heeft iemand ervaring met dit bedrijf, of wellicht alternatieven?

Groetjes :W
 
wat heb je er voor over? stedentrip milaan kan ik mijn vrouw wel mee blij maken :)
 
Laatst bewerkt:
Niks transport! Het nuttige verenigen met het aangename.
Goed te doen in 1dag. (van hier 1030km)

Stap samen met je vrouw op de motor naar de afleverplaats in Milano.
Vervolgens maak je met haar een leuk weekend in de stad.
Daarna met de trein rijd in 1 nacht weer naar huis.

Ik kan spreken uit ervaring.
Ooit eens gestrand in Milaan met een gebroken distributie-ketting. (auto)
Toen 2 dgn in de stad geweest en met trein naar huis. Stad is mooier dan wij verwachtten.
Heerlijk geslapen in de trein. Uitstappen eindstation is maar 1km.
 
Laatst bewerkt:
wat heb je er voor over? stedentrip milaan kan ik mijn vrouw wel mee blij maken :)

Gaan voor 3 weken van Noord-Italie naar Sicilië en weer terug (via sardinie). Heb geen zin om dat eerste stuk over de snelweg te rijden (bovendien is het waarschijnlijk even duur :) ), vandaar de nieuwsgierigheid naar Motortransport en dan zelf vliegen.
 
Niks transport! Het nuttige verenigen met het aangename.
Goed te doen in 1dag. (van hier 1030km)

Stap samen met je vrouw op de motor naar de afleverplaats in Milano.
Vervolgens maak je met haar een leuk weekend in de stad.
Daarna met de trein rijd in 1 nacht weer naar huis.

Ik kan spreken uit ervaring.
Ooit eens gestrand in Milaan met een gebroken distributie-ketting. (auto)
Toen 2 dgn in de stad geweest en met trein naar huis. Stad is mooier dan wij verwachtten.
Heerlijk geslapen in de trein. Uitstappen eindstation is maar 1km.

We gaan drie weken in de rondte rijden in Italie. Heen en weer naar Milaan ben je al gauw bijna hetzelfde kwijt aan benzine etc. als vliegen/motortransport :) (plus twee dagen op de snelweg).
 
Dank voor de reacties allemaal. Nog even gekeken via Utransport, uiteindelijk toch geboekt met Van Dijk Logistics.

Zal de ervaringen ergens in April nog even delen voor de geïnteresseerde *O*
 
Ik snap niet dat mensen dit nog steeds doen. De tijd (is geld) die je kwijt bent met het naar een vervoerder brengen en het weer afhalen, en dat op de terugweg nog een keer.
 
Ik snap niet dat mensen dit nog steeds doen. De tijd (is geld) die je kwijt bent met het naar een vervoerder brengen en het weer afhalen, en dat op de terugweg nog een keer.
Helemaal mee eens.
Het transport zal NOOIT zo zijn dat het precies past in jouw eigen tijdschema.
Verder moet je dan ook nog een vlucht heen en terug regelen. De tijd die je verder nodig hebt voor transport van en naar de vliegvelden wordt door luchtreizigers vaak maar effe vergeten. Verder nog is vliegen gewoon NIET leuk!

Dus het is een hele hoop gedoe, voor maar een uurtje of 7-8 rijden op de motor. (die vertrekt wanneer JIJ dat graag wilt) Verder begint voor mij altijd de vakantie al als ik bij Basel de grens over rijd. In de verte zie je dan de bergen wat me dan heel blij maakt op de km's die gaan komen!

@svenouss
Enkele jaren terug ben ik ook naar Sicilië gereden, de hele Appenijnen door. Stop in je planning ook enkele dagen voor gebied rondom Napels! Prachtig daar, veel te zien! Vanaf Palermo met de veerboot in 24h terug gevaren naar Genua. TOP!!! Vanaf Genua in 1 ruk naar huis gereden.
Voor mij tot nu de mooist gemaakte motorrit dwars door Italië het motorland bij uitstek!!
 
Laatst bewerkt:
Met Mol Cargo mijn zijspan laten vervoeren naar Malaga; daarna zelf lekker gereden in Marokko. Kan me niet voorstellen dat snelweg jakkeren naar zuid Spanje nou zo leuk is, nog afgezien van het kostenplaatje (benzine, overnachtingen, eten/drinken, tol). En dan ben je dus dagen van je vakantie kwijt naar het kijken naar asfalt, én ik ben dan ook nog eens redelijk gaar. Dus de motor naar het ophaalpunt brengen, zelf naar Weeze en in Malaga 10 min in de taxi naar het afhaalpunt. Prima geregeld en klaar voor 3 weken Marokko!
En dat alles paste prima in ons tijdschema (we waren met 4 man/motoren).
 
Malaga is ook wat anders dan Italië hè! Dan nog zou ik er de uitdaging van inzien maar dat ben ik.
Vanuit Utrecht naar Milaan is 1045 kilometer. Goed te doen in een dag, desnoods 2 maar die tijd was je ook kwijt met regelen en wegbrengen van je motor en het daarna weer ophalen.
Naar Malaga is 2259, iets of wat verschil wel.
 
Ik snap niet dat er hier mensen zijn die pleiten voor zelf rijden. Topic is toch aangemaakt tbv motortransport? Sommige mensen hebben de tijd niet, of het zitvlees niet om zelf te rijden. Hetkan ook te doen zijn om gezondheidsredenen.....Gewoon lekker vliegen naar bijv Spanje en daar lekker op je eigen motor stappen , nix mis mee toch?
 
Reeds 2 motoren laten vervoeren met uship.com en met een 1mans bedrijfje uit Polen met een grote bus. Wij van regio Milaan naar Nld. Deze man sliep ook in de bus en rijdt vnl s-nachts. Was om 6u a.m. bij ons. Hij vertelde dat hij veel verdient met het vervoeren van GS-en van Duitsers vanuit Ruhrgebied naar Rome v.v. Deze eigenaren vliegen dan zelf nr Rome en hij staat dan aankomsttijd sharp op de p-plaats van de luchthaven om de GS-en uit te laden. Bus was speciaal ingericht voor dit vervoer. Slim concept.
 
Ons transport was overigens voor import. Niet voor vakantietrips o.i.d.
Wel eens over nagedacht een motoraanhanger te huren en die dan parkeren in de regio Grenoble. Nog nooit gedaan, het halen, brengen op-en afladen motor kost ca 4uur. Dan heb ik al 400km gereden. En zoals gezegd, ik vind het fraai om s-avonds op de tolweg de Alpen te zien liggen op mijn motortje.
Maar, ik mis de autoslaaptrein naar Avignon wel een beetje..... (vroeguh gedaan met DR400).
 
Zag vandaag een busje van Beta Expresse Motortransport rijden. Geen idee wat het is of wat het kost, maar viel me naar aanleiding van dit topic toevallig op.

www.betaexpresse.nl/motortransport/
 
ik laat komende zomervakantie mijn gts 300 afleveren op mijn vakantieadres.
als ik zou rijden moet ik daar 2 dagen heen en 2 dagen terugreis voor uittrekken, dat vespa tje loopt max 130 dus 100 is een maximale kruissnelheid, benzine, hotelkosten, het komt neer op 150 per rit.
ik stap in de auto en knal in een dag erheen en de volgende dag staat de vespa voor de deur
 
ik laat komende zomervakantie mijn gts 300 afleveren op mijn vakantieadres.
als ik zou rijden moet ik daar 2 dagen heen en 2 dagen terugreis voor uittrekken, dat vespa tje loopt max 130 dus 100 is een maximale kruissnelheid, benzine, hotelkosten, het komt neer op 150 per rit.
ik stap in de auto en knal in een dag erheen en de volgende dag staat de vespa voor de deur
Kan je hem niet op een fietsendrager zetten?
Scheelt je weer het wegbrengen en ophalen van die gts300
 
Waarom dan geen motortrailer kopen als je toch met de auto gaat?
Ik zie ze voor 500-600 nieuw

https://www.spotgoedkopeaanhangwagens.nl/motortrailers
Als je je vespa laat brengen moet t je al 300 voor 1 vakantie
Ik had ook een aanhanger voor de motor, uiteindelijk weg gedaan omdat onderhoud en opslag meer kostte dan het mij opleverde, zo vaak gebruikte ik hem niet en had een plekje gehuurd voor de opslag. Dus het is niet altijd economisch handig ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan