Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo iedereen.
Ik rijd al 35 jaar motor en dacht te gaan stoppen. Mijn geweldige motor verkocht en.... na een paar dagen spijt als haar op mijn hoofd dat ik hem weg gedaan had.
Daarom toch maar weer snel een ander motor gekocht. Deze keer een niet zo'n dure fiets. Een Diversion 600 van 1992 met, geloof het maar, echte 23.000 km gelopen. Hij ziet er super goed uit. De originele banden van 1992 zaten er nog op. Dus die maar snel vervangen. Ik ben een hobby monteur en repareer bijna alles zelf. Ik ben benieuwd wat er allemaal op deze site te lezen valt. Misschien zien we ons nog wel ooit. Wilde een foto van mijn motor toevoegen maar geen idee hoe dat moet.
Groet Norbert
 
Hallo iedereen.
Ik rijd al 35 jaar motor en dacht te gaan stoppen. Mijn geweldige motor verkocht en.... na een paar dagen spijt als haar op mijn hoofd dat ik hem weg gedaan had.
Daarom toch maar weer snel een ander motor gekocht. Deze keer een niet zo'n dure fiets. Een Diversion 600 van 1992 met, geloof het maar, echte 23.000 km gelopen. Hij ziet er super goed uit. De originele banden van 1992 zaten er nog op. Dus die maar snel vervangen. Ik ben een hobby monteur en repareer bijna alles zelf. Ik ben benieuwd wat er allemaal op deze site te lezen valt. Misschien zien we ons nog wel ooit. Wilde een foto van mijn motor toevoegen maar geen idee hoe dat moet.
Groet Norbert

Welkom!
Foto uploaden was voor mij ook even zoeken.
Bij 'Overige acties' kun je naar je documentlijst. Daar kun je een foto uploaden. Als je dan op een post een foto wilt bijvoegen, kun je dat doen door op het vijfde icoontje van rechts te klikken, dan opent zich je documentlijst.
Hopelijk niet te omslachtig beschreven, maar als je het eenmaal hebt gevonden, spreekt het voor zichzelf.

Ben benieuwd naar je Diversion! :] :t
 
De spiraalveer en oli vervangen door een nieuwe progressieve spiraalveer.

zie link. Een wereld van verschil.

http://www.mlmparts.com/nl/hyperpro...elOfRqeLj-B7ps5XJihKLv3Xg0fVOr5EaArmzEALw_wcB

groet

Kun je dit zelf doen? Ik ben twee linkerhanden wat sleutelen betreft.
Monteur zei dat hij dan zwaarder gaat koppelen. Als sleutel-analfabeet snap ik de connectie tussen een veerpoot en de koppeling niet.

Ben benieuwd naar jullie reacties, want ik snap het nog niet helemaal.
:)
 
Kun je dit zelf doen? Ik ben twee linkerhanden wat sleutelen betreft.
Monteur zei dat hij dan zwaarder gaat koppelen. Als sleutel-analfabeet snap ik de connectie tussen een veerpoot en de koppeling niet.

Ben benieuwd naar jullie reacties, want ik snap het nog niet helemaal.
:)

Dit zijn progressieve veren voor de voorvorkpoten!
Hééft niets van doen met de koppeling.
Hier haalt de monteur twéé verschillende dingen door elkaar, of je hebt het verkeerd begrepen. Dat denk ik eerder.
De veren in de koppeling/ koppelingskorf zijn kleine drukveren, ja en als je deze groep drukveertjes gaat vervangen. Gaat je koppeling inderdaad wat zwaarder, maar met de juiste afstelling komt dat wéér goed.
En ja, een handig persoon kan zelf de oude veren vervangen voor progressieve veren.
 
Bedankt voor het uitleggen.
Ik ben niet handig dus ben toch aangewezen op anderen hiervoor.
 
Hoi,

Eerder deze week heb ik een Yamaha XJ 600 N (1997) aangeschaft waar nog het een en ander aan gesleuteld/vervangen moet worden. Nu vroeg ik me af of de onderdelen van de XJ 600 N en S uitwisselbaar zijn. Daarbij zie ik op veel onderdelen websites alleen de specificatie XJ 600 staan zonder toevoeging van een N of S, maar weet niet zeker of die dan passen op mijn motor. Weten jullie hoe dit zit?

Mocht iemand ook weten of de onderdelen van verschillende bouwjaren uitwisselbaar zijn hoor ik dat ook graag!

Hartelijke groet :-)
 
Hoi,

Eerder deze week heb ik een Yamaha XJ 600 N (1997) aangeschaft waar nog het een en ander aan gesleuteld/vervangen moet worden. Nu vroeg ik me af of de onderdelen van de XJ 600 N en S uitwisselbaar zijn. Daarbij zie ik op veel onderdelen websites alleen de specificatie XJ 600 staan zonder toevoeging van een N of S, maar weet niet zeker of die dan passen op mijn motor. Weten jullie hoe dit zit?

Mocht iemand ook weten of de onderdelen van verschillende bouwjaren uitwisselbaar zijn hoor ik dat ook graag!

Hartelijke groet :-)
Hoi,

Eerder deze week heb ik een Yamaha XJ 600 N (1997) aangeschaft waar nog het een en ander aan gesleuteld/vervangen moet worden. Nu vroeg ik me af of de onderdelen van de XJ 600 N en S uitwisselbaar zijn. Daarbij zie ik op veel onderdelen websites alleen de specificatie XJ 600 staan zonder toevoeging van een N of S, maar weet niet zeker of die dan passen op mijn motor. Weten jullie hoe dit zit?

Mocht iemand ook weten of de onderdelen van verschillende bouwjaren uitwisselbaar zijn hoor ik dat ook graag!

Hartelijke groet :-)

Welkom hier.
Zolang het een Diversion XJ600 vanaf 1992 is zijn de (meeste) onderdelen gelijk en dus uitwisselbaar.
De XJ600N staat voor de Naked uitvoering, dus zonder onder/boven/kuip/ruit.
Ook heeft de naked een eigen tellerpartij.
De Diversion XJ600S is vanaf fabriek geleverd met boven en onderkuip.
Alleen hééft er een kuipmodificatie plaats gevonden in 1994, gelijktijdig werd de Diversion voorzien van dikkere vorkpoten en dubbele remklauwen. Ook werd er een oliekoeler geplaatst.
Maar laat anders even weten welke delen je bedoelt mocht je twijfelen.
Succes.
 
Dit zijn progressieve veren voor de voorvorkpoten!
Hééft niets van doen met de koppeling.
Hier haalt de monteur twéé verschillende dingen door elkaar, of je hebt het verkeerd begrepen. Dat denk ik eerder.
De veren in de koppeling/ koppelingskorf zijn kleine drukveren, ja en als je deze groep drukveertjes gaat vervangen. Gaat je koppeling inderdaad wat zwaarder, maar met de juiste afstelling komt dat wéér goed.
En ja, een handig persoon kan zelf de oude veren vervangen voor progressieve veren.


I told you.... ;)
 
Welkom hier.
Zolang het een Diversion XJ600 vanaf 1992 is zijn de (meeste) onderdelen gelijk en dus uitwisselbaar.
De XJ600N staat voor de Naked uitvoering, dus zonder onder/boven/kuip/ruit.
Ook heeft de naked een eigen tellerpartij.
De Diversion XJ600S is vanaf fabriek geleverd met boven en onderkuip.
Alleen hééft er een kuipmodificatie plaats gevonden in 1994, gelijktijdig werd de Diversion voorzien van dikkere vorkpoten en dubbele remklauwen. Ook werd er een oliekoeler geplaatst.
Maar laat anders even weten welke delen je bedoelt mocht je twijfelen.
Succes.

Weet je dit zeker, of bedoel je met bovenkuip of met boven- en onderkuip?

Volgens mij is alleen het onderste gedeelte van de vorkpoot anders voor 1 of 2 schijven, ik heb namelijk nog diverse poten staan, waarvan je voor zover ik weet de binnenpoot kan wisselen met maar 1 of 2 remschijven.
 
I told you.... ;)
Ik geloof jullie allemaal :-)
Maar ik snap echt niks van techniek en ik hoor van jullie dit en van mijn monteur, die overigens echt héél goed voor mijn motor zorgt, weer andere dingen, zoals die koppeling.
 
Vandaag de laatste onderdelen die ik zelf nog nodig heb voor mijn eigen Div900 van m'n 2e 900 gehaald, die motor op de foto gezet en inmiddels staat-ie hier op MF te koop :)

Binnenkort m'n eigen Div af maken, dan kan ik weer lekker :]

Schaamteloze SPAM, maar voor wie nog onderdelen zoekt:

zie link :)

Rest voor mijn eigen Div900 (1995) nog de vraag of iemand weet hoe de claxon aangesloten hoort te zitten? Van de claxon zelf gaat er een draad naar de schakelaar, en vanaf de schakelaar loopt dan nog een draad, met een stekker.. Maar waar die stekker dan weer aan moet :? Bij de hierboven genoemde Div900 zit het anders aangesloten, vermoedelijk een net nieuwer type, dus daar kan ik helaas niks van afleiden :/
 
Zijn de poten identiek aan de 600? En is in ieder geval 1 nog goed? Op de foto lijkt 1 van de 2 super krom te staan.
 
Ik wilde vanmorgen op mijn XJ600S naar het werk, dus pak aangetrokken, helm op en handschoenen aan. Buiten aangekomen de hoes van de motor gehaald, sleutel in het contact en zoals altijd gingen de lampen aan en bij de handvatverwarming lichten even de ledjes op. Daarna een druk op de startknop en toen.... Helemaal niks. Dodemansknop gecontroleerd, stond goed maar nog steeds niet starten. Vervolgens maar met de auto naar het werk gegaan. Vanmiddag bij thuiskomst nog eens geprobeerd, maar nog steeds niets. Nu viel me ook op dat mijn dimlicht het niet doet en de richtingaanwijzer linksvoor ook niet. Stadslicht en grootlicht doen het wel. Alle zekeringen in het doosje onder het zadel zijn nog goed. Waar moet ik het nu zoeken?
 
Ik wilde vanmorgen op mijn XJ600S naar het werk, dus pak aangetrokken, helm op en handschoenen aan. Buiten aangekomen de hoes van de motor gehaald, sleutel in het contact en zoals altijd gingen de lampen aan en bij de handvatverwarming lichten even de ledjes op. Daarna een druk op de startknop en toen.... Helemaal niks. Dodemansknop gecontroleerd, stond goed maar nog steeds niet starten. Vervolgens maar met de auto naar het werk gegaan. Vanmiddag bij thuiskomst nog eens geprobeerd, maar nog steeds niets. Nu viel me ook op dat mijn dimlicht het niet doet en de richtingaanwijzer linksvoor ook niet. Stadslicht en grootlicht doen het wel. Alle zekeringen in het doosje onder het zadel zijn nog goed. Waar moet ik het nu zoeken?
Heb ik ooit ook es gehad. Van alles geprobeerd. Bij mij hielp jet ok een flinke scheut olie bij te vullen. Al geprobeerd?
 
had ik ook toen was de stekker bij het balhoofd verrot die beweegt veel daardoor een draadbreuk net voor de stekker hoorde ook geen klik van het startrelais brandstofpomp deed het wel
 
Ik wilde vanmorgen op mijn XJ600S naar het werk, dus pak aangetrokken, helm op en handschoenen aan. Buiten aangekomen de hoes van de motor gehaald, sleutel in het contact en zoals altijd gingen de lampen aan en bij de handvatverwarming lichten even de ledjes op. Daarna een druk op de startknop en toen.... Helemaal niks. Dodemansknop gecontroleerd, stond goed maar nog steeds niet starten. Vervolgens maar met de auto naar het werk gegaan. Vanmiddag bij thuiskomst nog eens geprobeerd, maar nog steeds niets. Nu viel me ook op dat mijn dimlicht het niet doet en de richtingaanwijzer linksvoor ook niet. Stadslicht en grootlicht doen het wel. Alle zekeringen in het doosje onder het zadel zijn nog goed. Waar moet ik het nu zoeken?


Draad breuk idd of slecht contact.

Ik wilde vanmorgen op mijn XJ600S naar het werk, dus pak aangetrokken, helm op en handschoenen aan. Buiten aangekomen de hoes van de motor gehaald, sleutel in het contact en zoals altijd gingen de lampen aan en bij de handvatverwarming lichten even de ledjes op. Daarna een druk op de startknop en toen.... Helemaal niks. Dodemansknop gecontroleerd, stond goed maar nog steeds niet starten. Vervolgens maar met de auto naar het werk gegaan. Vanmiddag bij thuiskomst nog eens geprobeerd, maar nog steeds niets. Nu viel me ook op dat mijn dimlicht het niet doet en de richtingaanwijzer linksvoor ook niet. Stadslicht en grootlicht doen het wel. Alle zekeringen in het doosje onder het zadel zijn nog goed. Waar moet ik het nu zoeken?
Heb ik ooit ook es gehad. Van alles geprobeerd. Bij mij hielp jet ok een flinke scheut olie bij te vullen. Al geprobeerd?

Lijkt me sterk dat te weinig olie, invloed heeft op je verlichting...
 
Draad breuk idd of slecht contact.Lijkt me sterk dat te weinig olie, invloed heeft op je verlichting...

Ja vind ik ook. Kreeg dat ding van geen kanten aan de praat. Zelfs accu vervangen. Pas toen ik olie bijvulde deed ie het weer. Gek ding...
 
Ik heb het ook gehad. Is de schakelaar van je zijstandaard niet sterk vervuild? Gaat je olielampje branden als je de startknop indrukt?

Mijn monteur heeft een nieuwe draad getrokken naar het startrelais onder de buddy, want als hij die puntjes kortsloot, sloeg meteen de startmotor aan. Enige nadeel: Startmotor gaat nu ook rond als het contact uit is, maar in overleg besloten dit zo te laten ipv daar uren naar te zoeken. Hij zei dat het via de massa geschakeld werd en hij dus met een beetje pech mijn halve motor uit elkaar moest halen.
 
Waarom zou je zo'n taartschep willen? Ik zou hooguit interesse hebben in een verlengd spatbord en zo'n achterspatbord, dan blijft ie misschien een beetje schoon.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan