vespa ombouwen naar vespa lx 125

lxmods

Rookie
31 jan 2018
2
0
Maastricht
oede avond iedereen,

bij deze de topic met de vraag of ik mijn Vespa lx 50 kan omzetten naar een Vespa lx 125cc

vaak lees ik gesprekken dat het veel geld kost om mijn Vespa om te zetten naar een 125cc. ik ben me er van bewust dat ik de Vespa moet laten omkeuren bij de rdw en dan ik een nieuw blok eronder moet zetten en wat dingen moet veranderen.

bij deze de volgende vragen:

- hoeveel kost het om van scooter naar een motorscooter op kenteken te zetten bij de rdw totale prijs ?(met kentenen etc etc)

- hoeveel zou het kostten om mijn scooter klaar te maken voor de rdw.
een plug and play 125cc blok ? wat voor blok past er onder een Vespa 125cc? ik heb namelijk al eens een skipper blok onder een Vespa lx gezien, en natuurlijk de normale 125cc of een leader blok?
- hoeveel zou plug and play blok kosten?

- frame en remmen --> het is onzin als mensen zeggen je moet het frame verstevigen etc etc een Vespa lx 50cc en een Vespa lx 125cc is precies het zelfde. wat ik me wel afvraag is of de remmen en de veringen moeten vervangen worden? en natuurlijk de kosten hiervan

- kan iemand mij een schatting geven van hoeveel mij dit in geheel zou kunnen kosten?

Een paar vrienden en ik zijn handig genoeg om dit zelf allemaal te doen alleen vragen we ons de prijzen af en de mogelijkheden. we kunnen ook nog advies vragen aan de omliggende scootershops, alleen die geven meestal advies in de vorm alsof geld op mijn rug groeit.
wij denken zelf dat dit geheel 1000 euro gaat kosten.

ik hoop dat iemand mij kan helpen,

groet,

lxmods
 
Ik zou de 50 cc verkopen en een kant en klare 125 kopen. Scheelt een hoop gedoe en altijd goed.

:^
Frame, remmen, etc. zijn vaak niet berekend op veel meer kracht dus lijkt me al bijzonder als je hem door de RDW krijgt goedgekeurd. Een spiksplinternieuwe 125cc scootah koop je voor niet veel meer dan de door jou begrote € 1000,=
 
frame remmen etc maakt niks uit die zijn percies het zelfde als een 125 cc maar dat wist je al
op de site van rdw kan je ook zien hoeveel de keuring gaat gaat kosten (keuren waarschijnlijk in lelystad)
het probleem ligt bij een eerlijk compleet motorblok te vinden (aankoops papieren) dus ook de kabelboom ombouwen als je beetje handig bent kost ongeveer 4 uurtje's
 
Terug
Bovenaan Onderaan