KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Ik kan me sinds vandaag ook melden als trotse bezitter van een KTM 990 SMR.
foto's volgen nog.

Zoektocht was toch van iets kortere duur dan verwacht (edit: kon me niet beheersen :-)
Het juiste model (2009) gevonden met de meeste opties die ik zocht....
Over een paar weken ga ik hem ophalen.

Nu ff hopen op goed weer om het eerste rite te maken....
 
Ik kan me sinds vandaag ook melden als trotse bezitter van een KTM 990 SMR.
foto's volgen nog.

Zoektocht was toch van iets kortere duur dan verwacht (edit: kon me niet beheersen :-)
Het juiste model (2009) gevonden met de meeste opties die ik zocht....
Over een paar weken ga ik hem ophalen.

Nu ff hopen op goed weer om het eerste rite te maken....

Van harte! Ben benieuwd naar je foto’s
 
Goedemiddag,

Heb een kit liggen om het SAS systeem te verwijderen van een smt 990.
Helaas is de uitleg nogal summier.
IS er iemand die me hier wat tips over kan geven?
Moet de tank er ook af?

Mocht er iemand ervaring mee hebben en in de buurt van leiden wonen en willen helpen dan is dat ook erg welkom.

greetz Richard
 
Goedemiddag,

Heb een kit liggen om het SAS systeem te verwijderen van een smt 990.
Helaas is de uitleg nogal summier.
IS er iemand die me hier wat tips over kan geven?
Moet de tank er ook af?

Mocht er iemand ervaring mee hebben en in de buurt van leiden wonen en willen helpen dan is dat ook erg welkom.

greetz Richard

Tank hoeft er bij EU modellen niet vanaf. Mocht je hulp nodig hebben kan je altijd ff langs rijden. Zit 3 KM te zuiden van Leiden.
 
[Waar heb je die uitgehaald als ik vragen mag.
quote]richardhut schreef op 01 februari 2018 @ 16:39:
Goedemiddag,

Heb een kit liggen om het SAS systeem te verwijderen van een smt 990.
Helaas is de uitleg nogal summier.
IS er iemand die me hier wat tips over kan geven?
Moet de tank er ook af?

Mocht er iemand ervaring mee hebben en in de buurt van leiden wonen en willen helpen dan is dat ook erg welkom.

greetz Richard~[/quote]
 
Van harte! Ben benieuwd naar je foto’s


Dit is de foto zoals die bij MCE in de showroom staat (en gezien het weer de komende weken ook nog even blijft staan -O- -O- -O- )
full
 
Thnx all,
Nu nog hopen dat hij lekker rijdt..... proefrit heb ik overgeslagen vanwege het weer :-)
Kreeg 6 mnd garantie, dus durfde het gezien de goede staat van de motor wel aan.

Zit iig een kleiner voortandwiel op dus het bokken op lage toeren/snelheid zal wel aangepast zijn door de vorige eigenaar. Geen idee of de mapping is aangepast op de akra's (de katalysator zit er niet in maar wel los bij).
 
Thnx all,
Nu nog hopen dat hij lekker rijdt..... proefrit heb ik overgeslagen vanwege het weer :-)
Kreeg 6 mnd garantie, dus durfde het gezien de goede staat van de motor wel aan.

Zit iig een kleiner voortandwiel op dus het bokken op lage toeren/snelheid zal wel aangepast zijn door de vorige eigenaar. Geen idee of de mapping is aangepast op de akra's (de katalysator zit er niet in maar wel los bij).

Het is zo al een prachtige motor maar hij leent zich ook heel goed om te pimpen op een dusdanige manier dat je altijd weer terug kan naar origineel...
 
Goedemiddag,

Heb een kit liggen om het SAS systeem te verwijderen van een smt 990.
Helaas is de uitleg nogal summier.
IS er iemand die me hier wat tips over kan geven?
Moet de tank er ook af?

Mocht er iemand ervaring mee hebben en in de buurt van leiden wonen en willen helpen dan is dat ook erg welkom.

greetz Richard

Hier heb je een filmpje.
Ik heb zelf wel de tank eraf gehad, kost toch weinig tijd en je kan er makkelijk bij.

Uitleg:
https://youtu.be/5DTyETP-IoA

Instructie:
https://youtu.be/Jdglte4MJbw

Succes
 
Laatst bewerkt:
\
Hier heb je een filmpje.
Ik heb zelf wel de tank eraf gehad, kost toch weinig tijd en je kan er makkelijk bij.

Uitleg:
https://youtu.be/5DTyETP-IoA

Instructie:
https://youtu.be/Jdglte4MJbw

Succes[/quote

Goedemiddag,

Lijkt inderdaad niet te moeilijk.
Zijn er hier ook personen die de "canister" verwijderd hebben?

Morgen maar beginnen hopelijk lukt het en anders maar langs bij Milenko.

greetz

Cannister zit niet in EU modellen.
 
Wie heeft het 'ideale gereedschapssetje' voor onderweg bij zijn motor? En wat zou daar in moeten zitten wanneer je bv een rondje alpen zou doen?
 
Mooie SMR JVD.

Persoonlijk vond ik de mijne destijds mooier zonder carbon kapjes bij de uitlaat.
 
Mooie SMR JVD.

Persoonlijk vond ik de mijne destijds mooier zonder carbon kapjes bij de uitlaat.

Ik wou juist die carbon kapjes *D :+ Gelukkig mag smaak verschillend zijn :P ;)
Ik heb ook nog een set akrapovic dempers liggen. (zoals voorbeeld op de foto).
Zit te twijfelen of dat setje mooi staat op de smr??

FF zoeken op google heeft geen resultaat. Geen SMR 990 met volledig carbon akra dempers gevonden.


full
 
Laatst bewerkt:
Ik wou juist die carbon kapjes *D :+ Gelukkig mag smaak verschillend zijn :P ;)
Ik heb ook nog een set akrapovic dempers liggen. (zoals voorbeeld op de foto).
Zit te twijfelen of dat setje mooi staat op de smr??

FF zoeken op google heeft geen resultaat. Geen SMR 990 met volledig carbon akra dempers gevonden.


[afbeelding]

Wilde ik ook, me best in verdiept destijds. Carbon scheurt door de klappen van die zware tweecilinder, afrader dus.
 
Wilde ik ook, me best in verdiept destijds. Carbon scheurt door de klappen van die zware tweecilinder, afrader dus.

Toch zie je wel carbon dempers op de super dukes..... zelfde blok....Dus zou volgens mij wel moeten kunnen. Iig zal ik de oude akra dempers bewaren voor als het mis gaat :P
 
Ik ken geen 990 superduke met carbon uitlaten.
Ik ken wel 990 superdukes met aluminium/titanium/whatever uitlaten met een carbon buitenlaagje..
Ik ken ook exemplaren van volledig akra dempers van een R1 op een 990 smr die gescheurd zijn.

Maar goed, mijn kennis is wel beperkt, hoop dat het je lukt want zwarte pijpen op de smr zijn om te smullen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan