Het Husqvarna TC/TE/SMR/FE/FC/FS Topic Deel 6

Valse lucht bij het inlaatspruitstuk (rubber gescheurd)? Ik probeer al een poos een nieuwe te vinden voor mij 510 SMR maar nog geen succes; er zit een begin van een scheur in het rubber. Nog geen klappen gelukkig.

Ik zal zo vanavond eens kijken als ik terug uit school ben, hoe zou dit temaken kunnen hebben met die klappen in de demper/ uitlaat?
 
Hier ben ik weer, inmiddels wegens klagen van buren originele demper weer op de smr510 gezet.
Alleen nu blijft de uitlaat met het loslaten van het gas, klappen geven. Nou dacht ik dat het bij de andere demper die erop zat kwam omdat deze flens net niet lekker aansloot en dus valse lucht zou hebben gezogen (van iemand op het forum gehoord)
Maar nu zit de originele demper er weer op, en de klappen blijven zeer aanwezig, niet 1 of 2 bij loslaten van het gas maar bijna continue.
Iemand suggesties wat het zou kunnen zijn?

Mvg

Koen
Bij mijn 450 zoog hij de valse lucht aan bij de connectie naast het blok, niet pas bij de demper. Lekje was nauwelijks te merken als je met je hand voelde maar genoeg om te klapperen, ik heb het gewoon geaccepteerd en genoten van de steekvlammen in het donker ;)
 
Iemand hier die toevallig nog een 16,5 inch band heeft liggen die die niet meer gaat gebruiken? Tevens zoek ik nog een lichtschakelaar, 450/510 2004-2007.

Momenteel (eindelijk) bezig om het blok open te trekken nadat de 6e versnelling er wéér uit ligt. Krukaslagers preventief vervangen?
 
Laatst bewerkt:
Iemand hier die toevallig nog een 16,5 inch band heeft liggen die die niet meer gaat gebruiken? Tevens zoek ik nog een lichtschakelaar, 450/510 2004-2007.

Momenteel (eindelijk) bezig om het blok open te trekken nadat de 6e versnelling er wéér uit ligt. Krukaslagers preventief vervangen?

als je het blok splitst zou ik altijd de krukas lagers vervangen ja
 
Hier blok inmiddels uitelkaar liggen, was ook wel nodig.
Big end lager te veel spelling en zuiger is ook aan vervanging toe. Mooi op tijd losgehaald :)
Nu alles bestellen en weer opbouwen :)
 
Vanmiddag klepspeling gechecked,
Nu zat er in de ontluchting aardig wat witte sludge. Dit kon ik verder in mn kop niet vinden. Is dit gewoon omdat de motor een paar keer een te korte afstand heeft gereden?

Inlaat was nog perfect binnen specs.
Uitlaat moet tussen .15 en .20 zitten, alleen deze zit tussen 0.10 en 0.15.
Nieuwe shims ertussen zetten? Of gewoon nog lekker door karren en volgende x pas zorgen gaan maken als die onder de .10 komt?

Koen
 
ben op zoek naar de buitenste drukplaat voor de koppeling van een husky 450.
Mocht iemand er een over hebben laat het dan ff weten
 
Zoek ook nog een schakelwals voor een 6 bak.
Klopt het dat die in alu en in staal leverbaar zijn??
 
Zoek ook nog een schakelwals voor een 6 bak.
Klopt het dat die in alu en in staal leverbaar zijn??

inderdaad die van smx nemen als ik jouw was, is ook alluminium alleen dan nog met extra nabehandeling als ik het goed heb.
ik had mijn alu-versie omzeep geholpen, staal was inderdaad verkrijgbaar alleen dan zullen binnen de kortste keren die rollers op de schakelvorken kapot gaan.

LET WEL OP, DIE VAN SMX IS VOOR HET 2008 BLOK!
geen idee of dat het zelfde is.
 
TE 450 uit 2004 heeft wel dezelfde "drumshift" als een 2008 smr 510
partnumber 8000A1316

picture
 
Luckyducy: ik heb er eentje liggen. Kom ik net tegen met opruimen. Die koppeling die te koop staat is ook van mij. Maar vind net een drukplaat. Staat 05 als jaar op, verder geen nummer. Moeten we even kijken of dat is wat je zoekt. Kom maar ophalen in Zutphen :) mag je zo hebben

Edit: heb je een pb gestuurd.

Heb misschien ook wel een schakelwals liggen. Moet ik even kijken.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de Husky weer eens uitgelaten aan de belgisch/nederlandse grens. Brr... Wel een beetje koud aan de vingers na 3 kwartier... Misschien volgend jaar handvatverwarming monteren (als het electrisch systeem dat vermogen aan kan...)

28164878_1595887410465097_6093616462726559553_o.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan