BMW G 310 topic

Gebben Motoren, is ook geen officieel bmw dealer misschien van daar. En dat hij een model kan leveren, die net een week op de markt is, daar moet je ook je vraagtekens bij zetten, hier klopt iets niet. :X
Ja hij zal wel achterover gedrukt zijn of uit vrachtwagen gevallen
Je verveeld je zeker pffff
 
Laatst bewerkt:
Die gaten in framr en blok met loos schroefdraad zijn bevestigingspunten voor bv carterplaat of valbeugels.

Wat bedoel je precies met verkeerd om gemonteerd?


Die rubber houders van rem/abs leiding zaten om en om puur optisch geen gevaar oid
Denk dat dit met de gr310 en gs310 eventueel te maken heeft
Zitten wat optische dingen anders tegenaan geschroefd
 
eerste 50km erop zitten veel gekoppeld en geschakeld
kan nog geen gasgeven ivm inrijden
probeer hem tussen 2 en 5000rpm te houden eerste honderdvijftig km
daarna ga ik verder in de toeren tot 1000km
eerste indruk is gigantische lichte motor met rijden
had vandaag aardig wind en dat merk je pfff vederlicht is betere omschrijving maar makkelijk te corrigeren met windvlagen
begint te trillen vanaf 4500rpm tot?
schakelen en koppelen gaat vederlicht alleen neutraal is truckje heb je binnen kwartier aangeleerd
verder nog te weinig km,s om uitgebreider te schrijven
oja uitlaat is te stil moet zsm eronder vandaan
aftermarket bedrijven schiet op met ontwerpen van hooglopende goedgekeurde uitlaat waarvan de cat verwijderbaar moet zijn want ik haat deze dingen.
 
hier een fotootje
full



nu die verschrikkelijke kachelpot er nog af
 
Laatst bewerkt:
Beetje te koud om te rijden voor mij, de R staat in de schuur te wachten op iets warmer weer... 8-)

Heb er voor de winter pas zo'n 200 km mee gereden, dus kan er nog weinig over zeggen, maar die km'ers bevielen goed, lekker licht en wendbaar ding die R.
 
Beetje te koud om te rijden voor mij, de R staat in de schuur te wachten op iets warmer weer... 8-)

Heb er voor de winter pas zo'n 200 km mee gereden, dus kan er nog weinig over zeggen, maar die km'ers bevielen goed, lekker licht en wendbaar ding die R.

Ik wil komende week een proefritje gaan maken, als het weer meevalt B|

Wendbaar en licht hoor ik graag.
Thnx voor je reactie!
 
Krijg je geen spijt van als je in je achterhoofd houdt waar hij voor bedoeld is
Onder het mom een zware is niet altijd je ware......
 
Laatst bewerkt:
:W

WB meld zich zeer binnenkort vaker in dit topic. :Y
De BMW G310R heb ik al vanaf de introductie op de korrel.
Hoewel vooral de TVS 310RR bijzonder in de smaak valt.. en wie weet komt die in 2018 of 2019 op de Nederlandse markt. :9

full


Sinds vorig jaar was ik vijf dagen per week met een andere zuinige 'supersport'motor onderweg, een Honda CBR250RA.
Die is nu exit sinds vorige week maandag, zonder het te zien en te ervaren ben ik op de snelweg onderuit gereden.

Klikkerdeklik nieuwsbericht: motorrijder gewond bij aanrijding A4.

full


Nu een forse hersenschudding en een arm met twaalf schroeven.
Dus voorlopig even het herstel afwachten. :P

Diverse automobilisten zagen een file over het hoofd op baan één rechts en veroorzaakten een zeldzame zijdelingse kettingbotsing.
Op baan vier helemaal aan de linkerkant van de snelweg werd ik omver getikt, vermoedelijk mijn voorrem geblokkeerd door de inkomende auto, over de kop geslagen, en ik lag volgens zeggen een paar minuten op de weg tussen de denderende vrachtwagens.

Zelf weet ik totaal niets meer, de laatste beelden zijn 15 seconden voor het mij onbekende ongeluk en verder werd ik pas tien uur later enigszins bewust wakker in het ziekenhuis.

Er hebben al een paar getuigen gebeld hoe afschuwelijk ze het vonden, dat mij niets te verwijten viel, en vandaar ook kwamen informeren hoe het met mij gaat.
Daar was een man bij die al twee dagen niet kon slapen van de beelden op zijn netvlies.

Zijn verhaal:
De automobilisten waren allemaal uitgestapt en hadden de onderlinge blikschade een beetje bekeken, gelukkig waren er geen gewonden.
Toen zagen ze mij pas liggen op de linkerbaan!
Twee mensen vervulden een heldenrol en staken de weg over, door het verkeer om bij mij te komen staan.
Met zwaaiende bewegingen kregen ze de aandacht van het langsrazende verkeer en uiteindelijk parkeerde een vrachtwagen overdwars op de snelweg om al het verkeer te blokkeren.
Ondertussen was ik op mijn knieën gaan zitten, maar totaal verward, onder het bloed en mijn hand hing ter hoogte van mijn elleboog.
De twee botten die je arm laten strekken waren gebroken en staken aan weerskanten uit de arm.
Niet lang daarna kwam de ambulance en werd ik gelijk onder narcose gebracht.

Bijna tien uur later werd ik bewust wakker (gelukkig want een MRI scan vind ik niet leuk en had ik nu niet bewust meegemaakt) en de gehele week tot en met vrijdag heb ik maar als één dag ervaren.
Maar gezien het gebeuren mag ik totaal niet klagen.

Binnenkort tijd voor leuke dingen. :Y
De S1000R die ik op het circuit rijd, krijgt er een leuk en zuinig woon-werk 'stuur'broertje bij uit dezelfde stal. :Y

Deze staat in ieder geval al gereserveerd om op te halen. Het vooruitzicht had ik even nodig. ;)

full
 
Laatst bewerkt:
Als meelezer van dit topic (ik ben ook liefhebber van lichte motoren) lees ik net het verhaal van WB. Heftig hoor. Veel sterkte met jouw herstel !!
 
Inderdaad ik zit het ook net te lezen,wat een verhaal,veel sterkte en beterschap toegewenst,
en hopelijk kan je weer vrij snel op de motor.
 
Wat ik mis bij de BMW en ook bij de KTM 390 is een variant als semi-offroad. En dan bedoel ik niet een mini GS maar eentje met een 21 inch voorwiel, smal zadel en een goede grondspeling. Gewoon een motor waarmee je offroad kunt rijden maar ook op de weg er naartoe.
 
Wat ik mis bij de BMW en ook bij de KTM 390 is een variant als semi-offroad. En dan bedoel ik niet een mini GS maar eentje met een 21 inch voorwiel, smal zadel en een goede grondspeling. Gewoon een motor waarmee je offroad kunt rijden maar ook op de weg er naartoe.

Bedoel je deze b.v. Dit is de Honda CRF250L

Honda-CRF250L.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als meelezer van dit topic (ik ben ook liefhebber van lichte motoren) lees ik net het verhaal van WB. Heftig hoor. Veel sterkte met jouw herstel !!
Inderdaad ik zit het ook net te lezen,wat een verhaal,veel sterkte en beterschap toegewenst,
en hopelijk kan je weer vrij snel op de motor.
Thanks.
Ik kon het nu nog iets duidelijker neerzetten /editten.
Het is nog vers dus op dit moment ben ik er 24 uur per dag mee bezig.
Maar ik kijk vooral uit naar de eerste meters binnenkort. :]
Moet nog wel even drie keer terug naar het ziekenhuis.
 
Mwa 6800euro ken net gs310 afgeleverd
Vind ik wel meevallen
Velgen zijn rond 1000 euro kan je laten omspaken naar 21inch of losse naaf kopen als dat kan en zelf doen,
Maar de gs is nooit bedoeld als vol offroad
Meer om gravelroads en bospaden af te raggen
 
Dan kan je beter een g310r kopen en deze ombouwen naar off road goedkoper en meer mogelijkheden om eigen smoel te geven
Ik heb achteraf spijt dat ik geen g310r gekocht heb en daar een scrambler van heb gemaakt
Kan ook nog steeds niet aan die snavel van de GS wennen
 
Mwa 6800euro ken net gs310 afgeleverd
Vind ik wel meevallen
Velgen zijn rond 1000 euro kan je laten omspaken naar 21inch of losse naaf kopen als dat kan en zelf doen,
Maar de gs is nooit bedoeld als vol offroad
Meer om gravelroads en bospaden af te raggen
Dat weet ik, en daarom mis ik zo'n model. Zelfs KTM maakt hem niet.
 
Die snavel is ook meer iets voor liefhebbers. :+
Ik denk ook dat die er vooral op zit voor de herkenbaarheid. Het straatmodel is veel mooier.
 
Terug
Bovenaan Onderaan