Het grote Honda VTR SP 1 & 2 Topic deel 34

Status
Niet open voor verdere reacties.
Frustratie ten top, dus ben ik ben er maar mee gestopt. Ik krijg de topkuip niet fatsoenlijk gemonteerd :(
Kom een ruime cm aan ruimte te kort om 'm vast te zetten aan de zijkuipen. Nu is het voorste bevestigingspunt op de snorkel erg stug, heb het vermoeden dat ie getest is met een carbon snorkel. Dat dat bevestigingspunt wat flexibeler is en dat ie door wat mee te buigen goed vast te zetten is. Ik wacht eerst maar even de carbon snorkel af voordat ik verder ga.
Ben er iig wel ff klaar mee... -O-
[afbeelding]

Ik heb dus precies hetzelfde probleem met de topkuip die ik nog heb liggen. Lijkt ook niet te passen, ik ga er binnenkort weer een poging mee doen, maar het is erg frustrerend!
 
Daar moest ik gelijk aan denken, maar het vreemde is, dat ie goed paste op de SP van Matt. Vraag me echt af wat ik verkeerd doe... :?
 
Laatst bewerkt:
Heeft Matt getest met OEM kuipen of met zijn carbon zijpanelen? Misschien dat daar toch iets verschil in zit, het blijft wel raar.
 
Heeft Matt getest met OEM kuipen of met zijn carbon zijpanelen? Misschien dat daar toch iets verschil in zit, het blijft wel raar.
Met oem snorkel en oem zijkuipen...

full


Edit:topkuip steun zat bij mij nog niet vast, dus kon nog alles heen en weer trekken en duwen...
 
Laatst bewerkt:
Ik zou de steunen van de zijkuipen iets lossen en kijken of daar wat te winnen is.

Maar het lijkt erop dat je luchtinlaat te lang is, (voor deze topkuip) of de materiaaldikte/bevestiging van de endurokuip te dik of te dichtbij?

Zou je een beetje moeten nameten , voor zover dat gaat.

Als je de luchtinlaat eraf haalt past het wel?
 
Laatst bewerkt:
maar op deze foto zitten de zijkuipen onderaan niet aan elkaar vast dat geeft ook wel wat ruimte.
Vandaag had ik ze onder ook vast, maar helaas.
Ik zou de steunen van de zijkuipen iets lossen en kijken of daar wat te winnen is.

Maar het lijkt erop dat je luchtinlaat te lang is, of de materiaaldikte/bevestiging van de endurokuip te dik of te dichtbij?

Zou je een beetje moeten nameten , voor zover dat gaat.

Als je de luchtinlaat eraf haalt past het wel?
De luchtinlaat lijkt 'm niet verder naar achteren te laten gaan, als die er tussenuit is zal het ongetwijfeld wel passen. Kreeg ook de tip om die wat losser te doen zodat die ook wat mee kan bewegen. Of evt de zijkuipen er eerst aan vast doen en dan het geheel in 1x er op. Maar ik moet nog ff een paar dagen wachten met proberen, heb op het moment ook 0,0 de tijd en ruimte, dat werkt ook niet echt mee :/
 
Laatst bewerkt:
D'as ruck 2.0 :X



Heb ik ook met mijn China sidepaneel (links) op de OEM topkuip, rechts is ok.
Moet wel de gaten hier en daar iets "verleggen".



IMAG9582.thumb.jpg.86f6756a4fb0976163e1ab1b46bcb998.jpg



dit moet ik dus crea-bea oplossen.

Voor een Eur 100 kuipset, cést la vie. Maar voor een "mukke penge" DHC zou ik doodziek zijn.

Chris, als je een 2e paar ogen/handen nodig hebt, laat maar ff weten. Vrouw gaat morgen werken dus tiet zat :+



PS: de China topkuip ga ik eerst de mounting points verstevigen en dan montere/ kijken hoe eea past. fingers crossed
 
Laatst bewerkt:
Thanks Leon, helaas moet ik morgen ook werken :/

Sluit de Chinese zijkuip wel goed aan op de Chinese topkuip?
 
Ik ga binnenkort ook weer stoeien met mijn topkuip, als ik wat vind of weet waardoor het niet top past laat ik weten!
 
Hij moet en zal passen..... Hoop er dinsdag mee aan de bak te kunnen gaan. Alles ff helemaal los, topkuip steun er even helemaal vanaf (zat al los, maar wil nu even alle ruimte kunnen benutten).

Mocht het écht niet lukken, dan maar aan de muur hangen...
 
Je kan altijd nog je zijkuipen iets naar voren brengen, zal je alleen al je steuntjes moeten veranderen/verboren.
 
China topkuip past ok, wings keurig op lijn. Maar net als met de oem topkuip is er een spleet.....
Daar weet ik wel raad mee denk ik....


IMAG9664.thumb.jpg.049f252779c3ad45cba07bbae84d6b28.jpg




IMAG9669.thumb.jpg.8c60200784fb43e5eb2dd80970c23c44.jpg




IMAG9672.thumb.jpg.e555b527f0f708a38e5aaf55bbe22085.jpg




IMAG9676.thumb.jpg.372adaecb8466aef1b3e79ad1888c0c8.jpg

Het ruitje had bij het bovenste bevestigingpunt als wat barstjes, dat word straks denk ik een nieuwe scoren.... '(




Moet nog een beetje het rubber randje trimmen dat ik aan de onderkant van de klep geplakt heb...
IMAG9677_1.thumb.jpg.02f2f2f0248ce41dfb982a63de6545cb.jpg
 
Laatst bewerkt:
ziet er goed uit, zeker als je de prijs erbij neemt.

China topkuip past ok, wings keurig op lijn. Maar net als met de oem topkuip is er een spleet.....
Daar weet ik wel raad mee denk ik....


[afbeelding]



[afbeelding]



[afbeelding]



[afbeelding]
Het ruitje had bij het bovenste bevestigingpunt als wat barstjes, dat word straks denk ik een nieuwe scoren.... '(




Moet nog een beetje het rubber randje trimmen dat ik aan de onderkant van de klep geplakt heb...
[afbeelding]
 
Vandaag de nieuwe moer van Pro Bolt voor de achter as binnen gekregen, ziet er gelijk een stukkie frisser uit :)

Maar wat wel apart is, is dat er 2 van die moeren in het zakje zitten :?
full
 
Yep, 1e zending was niet aangekomen. Ze stuurden zonder enige problemen een nieuwe op. Is gewoon een origineel nieuw geseald zakje van Pro Bolt. Best ideaal dan... :P
 
Heb gisteren samen met Leon getracht de kuip er op te krijgen, maar er is echt teveel ruimte over. Wellicht kan het met wat buigen wel lukken, maar dan denk ik dat er teveel druk op de kuip komt te staan met eventuele gevolgen van dien.
Leon kwam met het idee om de kuip dan wat op te warmen, als het meezit, zou het dan kunnen wel lukken. Eerst wachten op de nieuwe snorkel, ben benieuwd of er wat verschil in zit. Het lijkt nu of het montagepunt van de grote bout in het midden een cm te ver naar voren zit en de boel zit te fucker :/
Blijf het echt een vreemd fenomeen vinden dat ie na de geslaagde testfase later ineens niet meer past.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan