Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Binnenkort ga ik hier ook mee praten, over twee weken m'n NC750X op halen uit 2017 :]

Ik lees wel iets over slechte standaard banden, welke zijn dit? Dan kan ik dit gelijk even controleren en vervangen.. er gaan denk ik zo snel mogelijk Pilot road 4's onder. Heb ik toch een goede ervaring mee.

Op mijn NC 750 X 2017 zitten Bridgestones gemonteerd en voldoen goed en geen klachten tot nu toe over de 4000 gereden kilometers
Ik ben een rustige toerder en vermijd rijden in de regen :Y
full
 
Wat denk je ermee op te schieten? Een paar pk's?? Zo'n vermogenstest is gewoon mishandeling voor een motor...

Mishandeling? Leg uit... Want de motor wordt opgewarmd gerund in de 4e versnelling. Met geblazen luchtstroom koeling. Hoe is dat anders dan volgas geven op straat?

Wat ik er mee denk op te schieten? Een correcte afstelling bij de katalysator loze uitlaat en open K&N luchtfilter. Daarnaast een hoger toerental net als de 2018 NC750, beter doorlopende ontstekings curve en dus wellicht meer vermogen bij hogere toeren.
Maar dat zal de mishandeling op de testbank uitwijzen *D
 
Mishandeling? Leg uit... Want de motor wordt opgewarmd gerund in de 4e versnelling. Met geblazen luchtstroom koeling. Hoe is dat anders dan volgas geven op straat?

Wat ik er mee denk op te schieten? Een correcte afstelling bij de katalysator loze uitlaat en open K&N luchtfilter. Daarnaast een hoger toerental net als de 2018 NC750, beter doorlopende ontstekings curve en dus wellicht meer vermogen bij hogere toeren.
Maar dat zal de mishandeling op de testbank uitwijzen *D


Ben wel benieuwd naar de uitkomst, ik denk dat deze wel positief is, het is een Honda jazz blok die ze ook makkelijk chippen.
 
@mick85, dat is een "common misconception" dat van het halve Jazz blok. Hoax, smoke & mirrors :')
Ze zeggen dat omdat de rev range niet zo groot is, bore & stroke is wel hetzelfde, maar helemaal niet hetzelfde als een half Jazz blok :')

PS: ik heb MPRII erop zitten, erg goede overall grip, tenzij het ijzelt natuurlijk.
In de regen geen problemen, maarja dan ga ik ook niet kneedown door de bocht :+
Door de vele snelwegkilometers zit er al een platte streep in, dus ik moet meer bochten pakken :)
 
Ik zie al dat er op de nieuwe motor dunlop banden zitten, Welke maat banden heeft de NC750X uit 2017? (Voor en achter) ? , Dan ga ik vast PR4 banden bestellen :)
 
Mishandeling? Leg uit... Want de motor wordt opgewarmd gerund in de 4e versnelling. Met geblazen luchtstroom koeling. Hoe is dat anders dan volgas geven op straat?

Wat ik er mee denk op te schieten? Een correcte afstelling bij de katalysator loze uitlaat en open K&N luchtfilter. Daarnaast een hoger toerental net als de 2018 NC750, beter doorlopende ontstekings curve en dus wellicht meer vermogen bij hogere toeren.
Maar dat zal de mishandeling op de testbank uitwijzen *D
Opwarmen in de 4e versnelling, hoelang dan? Ik heb bij mijn XJR1200 de olievuldop vervangen door een olietemperatuurmeter en het duurt toch zeker wel zo'n km of 30 voordat de olie aan de 80 graden zit. Dus even de motor opwarmen door hem in z'n vier op zo'n bank te laten draaien geloof ik niet in. Ik heb in tientallen jaren al heel wat 'runs' gezien en ik zou het mijn motor uit liefde voor de machine nooit aandoen. Het is niet ondenkbaat dat er tijdens zo'n vermogenstest, loopsporen aan de cylinderwand ontstaan.
 
Opwarmen in de 4e versnelling, hoelang dan? Ik heb bij mijn XJR1200 de olievuldop vervangen door een olietemperatuurmeter en het duurt toch zeker wel zo'n km of 30 voordat de olie aan de 80 graden zit. Dus even de motor opwarmen door hem in z'n vier op zo'n bank te laten draaien geloof ik niet in. Ik heb in tientallen jaren al heel wat 'runs' gezien en ik zou het mijn motor uit liefde voor de machine nooit aandoen. Het is niet ondenkbaat dat er tijdens zo'n vermogenstest, loopsporen aan de cylinderwand ontstaan.

Meestal heb je net een rit van een x aantal km's naar de tuner achter de rug dan is de motor nog warm.
Zo temperatuurmeter vertrouw ik weer niet carter zit nooit zo vol met olie dat de meter volledig in de olie zit
, het is spat olie wat op je meter komt en wat je meter aangeeft , 80oc is al best hoog voor olie (wellicht goed voor een motor) maar goed daar zijn de meningen over verdeeld.
Denk dat een run niet heel veel kwaad kan je zal het alleen niet dagelijks moeten doen.
Op het circuit rij ik ook maar 5km warm (1 rondje) en ďan gaat het gas er vol op heb nog nooit problemen gehad of een fan die aanging door hoge temperatuur.
 
Olie moet gewoon goed warm zijn dat is gewoon een vereiste voor een blijvend gezonde motor.
Het duurt inderdaad ongeveer 30 km voordat de olie pas goed op temperatuur is. Globaal 2 keer te tijd die het duurt om het koelwater op temperatuur te krijgen.

Maar ik ben het ook eens dat voor 99,9% van de mensen de tuner niet om de hoek van de deur is en dat er dus een stuk gereden moet worden. De olie zal dan op temperatuur zijn en olie koelt niet zo snel af als koelwater.

Er zijn genoeg twijfels een rollenbank sessie gezond is voor de motor (ik weet het niet). Maar het is wel nodig om een motor goed af te kunnen stellen. Er zijn ook mensen die zeggen dat je de banden na een rollenbank sessie moet vervangen omdat de koordlagen sterk beschadigd zijn (ook daar heb ik geen mening over).
 
Dat zijn zeer gangbare maten voor een motor. Die hoogtes weet ik eigenlijk nooit uit mijn hoofd. De breedtes wel.
Als je naar de bandenboer gaat voor motorbanden en je vraagt om de gangbare 120 voor en 160 achter krijg je de bovengenoemde maten.
 
Opwarmen in de 4e versnelling, hoelang dan? Ik heb bij mijn XJR1200 de olievuldop vervangen door een olietemperatuurmeter en het duurt toch zeker wel zo'n km of 30 voordat de olie aan de 80 graden zit. Dus even de motor opwarmen door hem in z'n vier op zo'n bank te laten draaien geloof ik niet in. Ik heb in tientallen jaren al heel wat 'runs' gezien en ik zou het mijn motor uit liefde voor de machine nooit aandoen. Het is niet ondenkbaat dat er tijdens zo'n vermogenstest, loopsporen aan de cylinderwand ontstaan.

nee, voordat ie de bank opgaat is ie opgewarmd. niet met koude motor.
Op de bank wordt de run uitgevoerd in de 4e versnelling (om verschillende redenen, waarvan de belangrijkste data-resolutie en gunstige motorbelasting zijn)

De zaak waar ik mijn runs uit laat voeren meet altijd de carter temperatuur (waar dus de olie temperatuur de waarde aangeeft), waardoor je zeker weet dat de motor op bedrijfstemperatuur is. Zo'n olievuldop klokje is in mijn mening maar een prul wat nooit correct de temperatuur aangeeft.

De meeste motoren krijgen op straat net zoveel "mishandeling" te verduren. Aan het gas jengelen bij het stoplicht, volgas met koude motor, veel te hoge toeren bij terugschakelen etc etc. Ik zie nog steeds niet in wat je bedoelt met mishandeling. Wellicht een all-gear run waarbij een quickshifter installatie getest en afgesteld wordt, maar de motor krijgt op straat exact dezelfde belasting te verduren. Oftewel, de motor is erop gebouwd. Wellicht heb je de toerenbegrenzer wel eens horen activeren aan het einde van de run (die doet dus exact waar ie voor is) Als ie op de testbank stuk gaat, had ie dat ook gedaan op straat.
 
Laatst bewerkt:
Oeps, vandaag dus m'n NC mishandeld. Juist naast school is er een oprit naar de snelweg naar huis, een heel korte oprit.
Vol in de toeren gejaagd met een "2 uur geleden" afgekoeld blok. in de 4de versnelling.
Vond ik niet zo leuk, want niemand liet me binnen :(
Kan ie wel tegen geloof ik.
 
Zo'n olievuldop klokje is in mijn mening maar een prul wat nooit correct de temperatuur aangeeft.

De meeste motoren krijgen op straat net zoveel "mishandeling" te verduren. Aan het gas jengelen bij het stoplicht, volgas met koude motor, veel te hoge toeren bij terugschakelen etc etc. Ik zie nog steeds niet in wat je bedoelt met mishandeling. Wellicht een all-gear run waarbij een quickshifter installatie getest en afgesteld wordt, maar de motor krijgt op straat exact dezelfde belasting te verduren. Oftewel, de motor is erop gebouwd. Wellicht heb je de toerenbegrenzer wel eens horen activeren aan het einde van de run (die doet dus exact waar ie voor is) Als ie op de testbank stuk gaat, had ie dat ook gedaan op straat.
Dat het bedrijf waar jij die run uit laat voeren de boel van tevoren bekijkt wat olietemperatuur betreft enzo is heel professioneel, kan niet anders zeggen. Maar ik heb vaak genoeg gezien dat je voor een paar tientjes een run uit kunt laten voeren tijdens een open dag van een motorzaak ofzo. Dan wordt er een motorfiets van de parkeerplaats getrokken en hopsakee volgas met een al afgekoelde motor op de bank, lekker dan! Maar ook bij tuningsbedrijven (noem even geen namen)heb ik wel dingen gezien waarvan mij de rillingen over de rug liepen. Dat waren meestal machines voor de racerij dat wel, maar toch ging het zo verschrikkelijk hard dat je je af
vraagt of het wel gezond is. Iedereen moet maar lekker doen wat hij wil, ik doe het niet!
Jij mag die olietemperatuurmeter een prul vinden, voor mij is het een handig ding om te kunnen zien wanneer het gas goed opengedraaid kan worden. Ook al worden er olie spatten gemeten, prima toch?
Maar dat een gemiddelde motor op straat mishandeld wordt, jengelen aan het gas en voluit met een koude motor?? Welke debiel doet dit? Dat is in mijn ogen helemaal geen motorrijder maar een grote prutser zonder verstand.....
 
Ja ok dat zijn beunhazen met een mobiele rollenbank :') daar zet ik mijn motor ook niet op.

Ik zou alleen naar gerenommeerde bedrijven gaan zoals MADracing, Ruud Freriks, Pajic, Hoogland etc. Die nemen er de tijd voor om het goed te doen.
 
Even een kort vraagje voor de mensen die hier meer van weten of al ooit andere bar ends op een motor hebben geplaatst.

Ik ben op zoek naar wat kortere bar ends (Nieuwe motorstuur past nog maar net door de poort en die extra 2 centimeter ruimte aan elke kant zou wel heel fijn zijn.

Nu was ik aan het rondkijken en kwam ik deze tegen:
Stuuruiteinden Flat Caps 3-in-1, verchroomd, set kopen | Louis motor & vrije tijd

Nu is mijn vraag.. hoe weet ik of deze geschikt zijn voor mijn motor?
 
Beste luitjes,

Ik heb zojuist een setje Rigid Industries lampjes besteld (link) die ik onder de snavel wil gaan monteren. Hier zit blijkbaar een framebuis van de cockpit/dashboard.

De lampvoet is GoPro-style, hiervoor heb ik aluminium GoPro-mounts die aan de onderkant vlak zijn (ongeveer 3 cm diameter). Dit wil ik op een strip staal, rvs of gietijzer vastbouten. Hopelijk kunnen jullie er wat bij voorstellen...

Heeft iemand ervaring hiermee of tips voor mij.

Een mogelijk andere plaats zou misschien de framebuizen naast de radiator kunnen zijn, via een ronde klembeugel of zoiets... Ik heb geen valbeugels overigens.
 
Even een kort vraagje voor de mensen die hier meer van weten of al ooit andere bar ends op een motor hebben geplaatst.

Ik ben op zoek naar wat kortere bar ends (Nieuwe motorstuur past nog maar net door de poort en die extra 2 centimeter ruimte aan elke kant zou wel heel fijn zijn.

Nu was ik aan het rondkijken en kwam ik deze tegen:
Stuuruiteinden Flat Caps 3-in-1, verchroomd, set kopen | Louis motor & vrije tijd

Nu is mijn vraag.. hoe weet ik of deze geschikt zijn voor mijn motor?

Bestellen en in huis halen... gewoon de gok nemen...
zitten volgens productomschrijving adapters bij zodat ze "te monteren aan alle open stalen en aluminium sturen (ook inch-sturen)"
Of je belt ze eventjes voor je overgaat op bestellen.


Beste luitjes,

Ik heb zojuist een setje Rigid Industries lampjes besteld (link) die ik onder de snavel wil gaan monteren. Hier zit blijkbaar een framebuis van de cockpit/dashboard.

De lampvoet is GoPro-style, hiervoor heb ik aluminium GoPro-mounts die aan de onderkant vlak zijn (ongeveer 3 cm diameter). Dit wil ik op een strip staal, rvs of gietijzer vastbouten. Hopelijk kunnen jullie er wat bij voorstellen...

Heeft iemand ervaring hiermee of tips voor mij.

Een mogelijk andere plaats zou misschien de framebuizen naast de radiator kunnen zijn, via een ronde klembeugel of zoiets... Ik heb geen valbeugels overigens.


Tip, ruimte onder de snavel vermijden.
Ik had daar, zo hoog mogelijk tegen de snavel aan 1 van mijn Innov K1 camera's gemount.... dat is een blokje van ongeveer 3 x 4 x 3 cm...
bij remmen veert de NC750x ver genoeg in dat het voorspatbord dus tegen de camera kwam.
Oh en ik kwam daar heel laat pas achter....

Resultaat: (diepe) krassen in het voorspatbord en een gebroken lensbeschermer... de camera zelf (een blok aluminium) heeft verders op het zicht weinig....
Ik zal later op de dag eens een foto toevoegen.....
 
Laatst bewerkt:
De veerweg onder de snavel is groot genoeg. Motoport had daar 1 van de extra claxons (8 cm diameter) gemonteerd en die kwam idd tegen het spatbord bij een absurd hoge drempel die ik toen even over het hoofd zag. Om herhaling te voorkomen heb ik die claxon verplaatst in de rechter "airduct"-ruimte. In de voorvork zitten Hyperpro's en hou minimaal 6 cm ruimte over tot aan het spatbord. Een strip vlak staal zal dus niet voor problemen zorgen. De standaard veren vind ik sowieso veel te slap, alsof je over een waterbed kruipt.

Onder de snavel loopt een framebuis waar Denali een "light bracket" voor heeft, een dun en smal stripje gepoedercoat staal. Te smal voor de bevestiginghouders voor mijn lampen (het zal wel passen maar ziet er dan niet uit). Kost ook gewoon nog 40 Euro...

De strip wat ik in gedachten heb zal 5-6 mm dik zijn en 3 cm breed. De uiteinden wil ik enkele centimeters verder naar voren hebben. Eerst een aantal voorbeelden maken van 6 mm MDF en de lampen proefplaatsen totdat het naar m'n zin is. Lekker prutsen in alle rust (zodra het weer lekker wordt buiten).

Maar toch bedankt voor je reactie.
 
Vandaag "even" Fehling valbeugels gemonteerd op de NC. Je zou toch denken dat dit een makkelijk klusje is. Een paar framebouten losmaken, beugeltjes monteren en weer alles in elkaar zetten.

6 uur later, Na aanpassing van een aantal brackets (Geen ruimte voor koppelingskabel, Slangen werden afgekneld, dus moest beugeltjes aanpassen) Zaten de beugels eindelijk gemonteerd.

Zal morgen een foto posten :)
 
Vandaag "even" Fehling valbeugels gemonteerd op de NC. Je zou toch denken dat dit een makkelijk klusje is. Een paar framebouten losmaken, beugeltjes monteren en weer alles in elkaar zetten.

6 uur later, Na aanpassing van een aantal brackets (Geen ruimte voor koppelingskabel, Slangen werden afgekneld, dus moest beugeltjes aanpassen) Zaten de beugels eindelijk gemonteerd.

Zal morgen een foto posten :)

Leuke accessoires . Jammer dat dit zo moeilijk ging. Heb zelf accessoires van Givi. Past perfekt.
[Zadeltassen beugels.]
Je zou toch zeggen dat dat duitse spul perfect zou passen.
 
Nieuwe bar ends gemonteerd.. gaat toch een stukje makkelijke door de poort.
ba83848643c36ceeea1867d143b5148e.jpg


Helaas de spiegels nog niet kunnen monteren (verkeerde schroefdraad besteld, dom)
De NC heeft toch M10, Rechtse draad?
 
Nieuwe bar ends gemonteerd.. gaat toch een stukje makkelijke door de poort.
[afbeelding]

Helaas de spiegels nog niet kunnen monteren (verkeerde schroefdraad besteld, dom)
De NC heeft toch M10, Rechtse draad?

Gaat je gas nog wel soepel?

Een kant linkse draad andere kant rechts dacht ik m10 of 12 maar durf ik zo niet te zeggen.

Je hebt dus eigenlijk niets aan dit antwoord :+
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan