Het grote CBR 900RR Fireblade topic deel 109

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hi beste bladerijders.

Ik heb een vraag over de specifieke verschillen tussen de blades van model jaar tot 97 en die van 98-99. Ik heb me rot gezocht op google maar ik vind het antwoord maar niet.
Ik weet dat de remschijven groter zijn geworden maar hoe heeft men ervoor gezorgd dat dit goed uitkwam met de klauwen?

zijn dit:
A) Andere klauwen (als <97) maar op dezelfde ophanging op de onderpoot
B) Zelfde klauwen maar op andere onderpoten
C) zowel klauwen als onderpoten zijn anders

Hoe kan ik de eventueel veranderde onderdelen herkennen (op plaatjes kan ik eigenlijk geen verschil zien)

Ik heb een project motor waar een 96 blade voorvork opzit met 317mm remmen van een FZR1000. Ik wilde in eerste instantie multistrada remklauwen passend gaan maken maar dat is nogal een rotklus. Als het zou kunnen met 98-99 klauwen bijvoorbeeld zou dat een hoop schelen, vandaar mijn vraag.
 
zijn er andere achterwielen die zonder aanpassingen in een 97'er Fireblade passen? (behalve een origineel CBR900RR achterwiel uiteraard)

Ben nog op zoek naar een achterwiel met schijfrem.

Heb al een Firestorm voorwiel gevonden voor weinig.
 
Kan iemand mij vertellen hoeveel klikjes de rebound in en uit kan van
een sc28?

Als ik me goed herinner was dat rond de 16 klikjes.

Heb je de vork uit elkaar gehad en heb je nu minder?
Dan heb je hem verkeerd gemonteerd, je moet het op een bepaalde manier monteren anders klopt het idd niet, in een Wphb staat precies hoe en wat.
Zelf heb ik die fout ook gemaakt, verder kan ik niet voor je kijken, (heb thuis het wphb), ben in Verweggistan.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan het niet duidelijk vinden in het wphb, zou je wanneer je terug bent uit
Verweggistan voor me willen kijken :)
 
Ik kan het niet duidelijk vinden in het wphb, zou je wanneer je terug bent uit
Verweggistan voor me willen kijken :)

Ga ik doen, als er al niet iemand me voor is. ;)

Wat ik nog wel weet is dat de "bovenste doppen" niet helemaal op de demper stang gedraait moeten worden voordat je de borgmoer vastzet.

Je beperkt namelijk daarmee het in en uit draaien van de rebound.


Edit;

Dit is, na het WPHB bekeken te hebben, fout omschreven.
Je moet het deel waar de rebound in verwerkt zit op de demperstang draaien, maar als je deze te ver erop draait druk je eigenlijk de rebound al een stukje dicht, waardoor je dus minder overhoud om af te stellen.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan het helaas niet vinden, in het WPHB van de SP staat het wel omschreven maar die vork is anders.

Zie ook mijn eerdere post, ik wat aangevuld.
Probeer dit eens: http://www.simonreid.net/fireblade/garage/suspension.htm (Fireblade Owners Club - Garage - Suspension Set-Up)
 
Iedereen een best 2018 en verder. Ik ben weer bij met lezen. Heb weer goed gelachen en nu weer verder. Hoop in dit jaar de dingetjes op te pakken die zijn blijven liggen van 2017.. en 2016.. en van 2015 ligt er ook nog wat geloof ik.. of was dat 2014..

Is de meeting 2018 al in de planning..??
+1 ze staat klaar.. _O-
 
Laatst bewerkt:
Mogguh :W

Hier staat ie nog niet klaar hoor :P


Gisteren begonnen met het monteren van de nieuw gespoten kuipen, helaas denk ik dat er nog een ritje naar de spuiter in zit omdat de wing van de zijkuip niet mooi aansluit op het puntje van de topkuip.
Verder is het nog wachten op de nieuwe oemlook spiegels en de carbon snorkel, dan de pair mod nog even afmaken en wat bedrading wegwerken omdat de binnenkuipen niet passen op de topkuip en er bedrading van de rechter koplamp niet meer gebruikt worden.
Verder nog de bevestigingspunten van het zadel iets uitboren zodat de snelsluiters passen.
Tank moet nog gelast worden bij het bevestigingspunt en moet ik nog wat tape om het draad doen van de sensor (?) van de radiateur.
Nog genoeg te doen dus.... :)
 
Mogguh :W

Hier staat ie nog niet klaar hoor :P


Gisteren begonnen met het monteren van de nieuw gespoten kuipen, helaas denk ik dat er nog een ritje naar de spuiter in zit omdat de wing van de zijkuip niet mooi aansluit op het puntje van de topkuip.
Verder is het nog wachten op de nieuwe oemlook spiegels en de carbon snorkel, dan de pair mod nog even afmaken en wat bedrading wegwerken omdat de binnenkuipen niet passen op de topkuip en er bedrading van de rechter koplamp niet meer gebruikt worden.
Verder nog de bevestigingspunten van het zadel iets uitboren zodat de snelsluiters passen.
Tank moet nog gelast worden bij het bevestigingspunt en moet ik nog wat tape om het draad doen van de sensor (?) van de radiateur.
Nog genoeg te doen dus.... :)
Tsjonge... :')
 
Mogguh :W

Hier staat ie nog niet klaar hoor :P


Gisteren begonnen met het monteren van de nieuw gespoten kuipen, helaas denk ik dat er nog een ritje naar de spuiter in zit omdat de wing van de zijkuip niet mooi aansluit op het puntje van de topkuip.
Verder is het nog wachten op de nieuwe oemlook spiegels en de carbon snorkel, dan de pair mod nog even afmaken en wat bedrading wegwerken omdat de binnenkuipen niet passen op de topkuip en er bedrading van de rechter koplamp niet meer gebruikt worden.
Verder nog de bevestigingspunten van het zadel iets uitboren zodat de snelsluiters passen.
Tank moet nog gelast worden bij het bevestigingspunt en moet ik nog wat tape om het draad doen van de sensor (?) van de radiateur.
Nog genoeg te doen dus.... :)

ik heb wat foto's voorbij zien komen in het SP topic, hou je die ook lekker daar?! 8-) *O*
 
Vandaag even de rest van de kuipdelen monteren en dan maak ik nieuwe foto's... :Y Zal ze dan ook wel ff hier spammen :P

Edit: Dat gaat nog wel ff duren, lukt me niet om de topkuip vast te zetten aan de zijkuipen, kom gewoon ruimte te kort. Ff goed gefrustreerd, dus ben ik er maar mee gestopt... :/
1k0.jpg

Heb de verkoper even een bericht gestuurd om te vragen wat ik verkeerd doe aangezien hij met passen wel goed aansloot op zijn sp. Misschien dat hij een andere air intake gebruikt heeft die wat flexibeler was, geen idee. Gaan het wel zien, was er iig ff helemaal klaar mee...
 
Laatst bewerkt:
Mogguh :W

Hier staat ie nog niet klaar hoor :P


Gisteren begonnen met het monteren van de nieuw gespoten kuipen, helaas denk ik dat er nog een ritje naar de spuiter in zit omdat de wing van de zijkuip niet mooi aansluit op het puntje van de topkuip.
Verder is het nog wachten op de nieuwe oemlook spiegels en de carbon snorkel, dan de pair mod nog even afmaken en wat bedrading wegwerken omdat de binnenkuipen niet passen op de topkuip en er bedrading van de rechter koplamp niet meer gebruikt worden.
Verder nog de bevestigingspunten van het zadel iets uitboren zodat de snelsluiters passen.
Tank moet nog gelast worden bij het bevestigingspunt en moet ik nog wat tape om het draad doen van de sensor (?) van de radiateur.
Nog genoeg te doen dus.... :)

De mijne krijgt deze zomer een update..van parelwit naar boyblue.. Kappen eraf...ander stuur etc..wordt een mean not grean monsterfighter hulp van dré.. Ben ff zn nick kwijt..
Maar goed..kom ik op terug als t zover is..
 
Vandaag even de rest van de kuipdelen monteren en dan maak ik nieuwe foto's... :Y Zal ze dan ook wel ff hier spammen :P

Edit: Dat gaat nog wel ff duren, lukt me niet om de topkuip vast te zetten aan de zijkuipen, kom gewoon ruimte te kort. Ff goed gefrustreerd, dus ben ik er maar mee gestopt... :/
[afbeelding]
Heb de verkoper even een bericht gestuurd om te vragen wat ik verkeerd doe aangezien hij met passen wel goed aansloot op zijn sp. Misschien dat hij een andere air intake gebruikt heeft die wat flexibeler was, geen idee. Gaan het wel zien, was er iig ff helemaal klaar mee...

Ja hoe dan! en tis toch niet dat je twee linker handen hebt..😱
 
Mijn SC28 loopt op 2 cilinders. Hij heeft 10 maanden stil gestaan. Ik verwacht dat vervuilde carburateurs de oorzaak is. Ik wil ze er alle vier tegelijk af trekken. Maar ze zitten zoals gewoonlijk muurvast.

Weten jullie een handige truc om de 4 carbs er in 1 keer af te halen?
 
Oh jee, er komen ff weer wat nachtmerries naar boven zetten... :/

Ik heb het laten doen, maar mijn monteur werd er na tig verschillende keren demonteren, in het badje en weer monteren er ook helemaal leip van. Hoop dat het bij jouw blade beter afloopt dan die wij hier hadden...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan