MFers Uit Het Gooi Deeltje 158

Status
Niet open voor verdere reacties.
Neig ik dus ook naar. Gebruik Michelin en wil die blijven gebruiken, maar het zal ook een beetje afhangen van welk merk band en hoe deze valt of je veel last er van hebt.

Maar de ketting raakt/raakte (zat er al toen ik 'm kocht) de velg en dat wil ik dus echt niet meer hebben. Anderzijds, ook origineel zit er 5" op, dus er zal ooit wel iets verkeerd gezeten hebben. :P

Foto van 5 jaar terug...dat randje wil ik niet weer. ;)

428681_457705974318061_1408571579_n.jpg


Sowieso een extra kettinggeleider erop, van een nieuwer model. Partnummertje gevonden, eens kijken of ik die van de week kan ophalen bij Brouwer.

2855278_9c0562b45816b74a.jpg
 
Neig ik dus ook naar. Gebruik Michelin en wil die blijven gebruiken, maar het zal ook een beetje afhangen van welk merk band en hoe deze valt of je veel last er van hebt.

Maar de ketting raakt/raakte (zat er al toen ik 'm kocht) de velg en dat wil ik dus echt niet meer hebben. Anderzijds, ook origineel zit er 5" op, dus er zal ooit wel iets verkeerd gezeten hebben. :P

Foto van 5 jaar terug...dat randje wil ik niet weer. ;)

[afbeelding]

Sowieso een extra kettinggeleider erop, van een nieuwer model. Partnummertje gevonden, eens kijken of ik die van de week kan ophalen bij Brouwer.

[afbeelding]

Daar zat iets niet goed.

De 5 inch velg stuurt moeilijker diep door, maar geeft meer grip met uit accelereren. Veel kutten met banden spanning blijf je houden met die rare zut.
 
Ik heb ook geleerd dat kopervet op remblokken goed is. Behalve bij ABS
 
Ik ook. Niet dat ik er de tijd voor neem. Blokjes gaan er gewoon droog in... :+

Voor al het andere, Mobil28. Als het goed genoeg is voor de wiellagers van een F-16, dan kan ik maar weinig lagers op de motor verzinnen waar het niet zou werken.

image.php
 
Goeiemorgen allen.

Vrouwlief hier overweegt na 4 jr op haar tiger 800 iets andersl
Ze overweegt serieus om binnenkort bij betere temeraturen een proefrit te maken op een kwaak Z900 en een triumph streettriple R..

Zij is 1.68 en weegt net geen 60 kg.

En als echte vrouw kijkt zij nasr kleuren en vormen boven functie....
Dat futuristische van die Z900 vijdt zij heel mooi.

Ik zeg....ga voor de streettriple...dat scheelt wat kilos.....

Het rijden op een naked moet zij maar ervaren......

Wat vinden jullie ?
 
Voor een vrouw is gewicht zeker boeiend...
Achteruit steppend is echt een dingetje..net zoals stapvoets rijden of dat ding lopend parkeren...
 
Voor een vrouw is gewicht zeker boeiend...
Achteruit steppend is echt een dingetje..net zoals stapvoets rijden of dat ding lopend parkeren...
:Y

Drie of viercilinder, ook een verschil. Dus rijden om het verschil te voelen.

En de Kawasaki is qua zithoogte een stukje lager (795 tov 825 Street) en bij vrouwelijke beenlengte (of is het beenkortte :') ) kan dat heel veel uitmaken. Zadelbreedte ook trouwens. Dat vond ik zo fijn aan de GS (650 en 700) dat het zadel heel smal is.

En de zitpositie. Lengte van de tank en dus de afstand naar het stuur. Ik weet nog dat ik op een Duc Monster ging zitten en toen lag ik toch nog steeds behoorlijk voorover, leunend op m'n polsen, terwijl dat een naked is. Maar dat had alles te maken met de afstand van het zadel naar het stuur (lange tank).

Dus tja, uiterlijk wil wat, maar ik zou echt gaan zitten en vooral rijden. Voelen.
(Kan ik rustig zeggen want ik heb al jaren een motor die totaal niet knap is, maar wel heel lekker rijdt ;) )
 
Laatst bewerkt:
Manoeuvreren met een motor is kut, maar als ze 'm overeind houdt zou het denk ik niet zoveel uitmaken.
Hangt het er ook nog vanaf waar het gewicht zit.

Als je er mee wil steppen moet je een step kopen.

Zonder ongein, lekker allebei rijden, en een KTM kopen. Foldertjes uitpluizen en naar kilo's kijken doet niet zo heel veel. Als ik je zou wijsmaken dat een R1200GS een rijklaargewicht van 120 kilo heeft zou je het niet op basis daarvan ineens wél een geschikte fiets vinden toch? ;)
 
Ja, als je toch voor een Z900 gaat, doe dan die RS maar. :P

Ik koop een motor deels voor de looks, er moet wel iets van een "hebben, hebben, hebben" factor in zitten. Maar als het ding niet het comfort biedt voor lange ritten, dan begin ik er niet aan.
 
Daar ligt nu net het pijnpunt Chris..
Op die tiger zit ze nog achter een schermpje dat haar rdelijk goed uit de wind houdt..ook lekker bij regen...
Een naked is wel andere koek...daarom zei ik ook. Proefrijden !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan