Het XR 250 T/M 650 topic part 9

Zo, dit is em.
Nu enkel nog leren kicken :$
full
 
Gefeliciteerd met de aankoop van de BRP.
Dat kicken staat op youtube uitgelegd / voorgedaan ( met slippers aan desnoods )
Wat zijn de plannen ?

Heb er al een paar bekeken, lijkt inderdaad niet zo moeilijk. Bedoeling is om af en toe eens een rit mee te rijden, lessen te volgen bij een organisatie zoals endurofun. Maar eerst zelf de motor wat gewoon worden.
 
Even een vraagje. Ik heb nu elk ritje een lamp kapot dan voor en dan achter. Iemand een oplossing hiervoor?
 
Ik verdenk je spanningsregelaar

Daar zat ik ook aan te denken. Maar zouden ze dan niet allemaal moeten gaan? Het is nu bijvoorbeeld voor en 2 ritjes terug achter. (niet elk ritje zoals ik net zei dus eigenlijk :+ ) Of zou trilling de oorzaak kunnen zijn?
 
Laatst bewerkt:
Heb er al een paar bekeken, lijkt inderdaad niet zo moeilijk. Bedoeling is om af en toe eens een rit mee te rijden, lessen te volgen bij een organisatie zoals endurofun. Maar eerst zelf de motor wat gewoon worden.

Wou deze avond na het werk nog eens proberen, maar naar mijn indruk lijkt die veel minder compressie (weerstand) te hebben. Alsof de decompressie hendel half ingeknepen is. Ook voel k tdc niet meer.
 
Mijn Xr 650R mag weg voor 3800 euro, pas kleppen gesteld, volledig in orde en rijklaar.

Staat wel sm.

PB indien interesse.
 
Mocht iemand nog origineel plastic (voorspatbord/achterspatbord/zijkappen/koplampkap hebben liggen voor een xr 600 1985/1986 en wil diegene ze kwijt dan hoor ik het graag. :)
 
Daarnet mijn xr gaan ophalen bij xrmanu. Heel veel uitleg, en een pintje gekregen :) ook de correcte start procedure. Dus ik krijg hem zelfs gestart *O*

Nu is t enkel nog wachten op beter weer, een nummerplaat en vrije tijd.
 
Tis gezellig daar in het XRclubhuis te Erembodegem ja :t

Ik ben samen met jou aan het aftellen naar fatsoenlijk weer om met BRP te gaan testrijden.

Heb hem de afgelopen tijd op het blok na helemaal uit elkaar gehad en alles nagekeken en goed ingevet bij terugplaatsen.

x72pq10.jpeg


Als i klaar is zal hij er ongeveer zo uit zien

fwzdft1hc9.jpg
 
Laatst bewerkt:
Tis gezellig daar in het XRclubhuis te Erembodegem ja :t

Ik ben samen met jou aan het aftellen naar fatsoenlijk weer om met BRP te gaan testrijden.

Heb hem de afgelopen tijd op het blok na helemaal uit elkaar gehad en alles nagekeken en goed ingevet bij terugplaatsen.

[afbeelding]

Als i klaar is zal hij er ongeveer zo uit zien

[afbeelding]

Mooi werk daar. Jij gaat dan echt op reis met de xr ? Ik ben wel benieuwd naar de eerste km's met mijne. Hoop snel wat ervaring op te doen en hier en daar eens een all Road rit mee te nemen. Kwestie van offroad rijden wat onder de knie te krijgen.
 
Jij gaat dan echt op reis met de xr ?

Heb ooit eerder een BRP gehad en zonder problemen veel allroad mee gereden.
Toen ik het idee kreeg voor een (off)roadmotorvakantie en zoekende was voor een motor die mij beviel kreeg ik stomtoevallig deze aangeboden.

Internet afgezocht naar tips om ermee te reizen ( naast de bekende issues ) en meer als :
- 15 tands voortandwiel op asfaltstukken ( 14 in de tas voor offroad )
- het subframe ondersteunen voor extra gewicht te dragen
- het zadel modificeren indien gewenst
- grotere tank indien gewenst
Kwam ik niet.

Er zijn mij genoeg voor geweest of deze motor en we gaan het ook proberen en na de rit weten we of het de juiste keuze van fiets was voor mij.




Ik ben wel benieuwd naar de eerste km's met mijne. Hoop snel wat ervaring op te doen en hier en daar eens een all Road rit mee te nemen. Kwestie van offroad rijden wat onder de knie te krijgen.

Kan niet in je portemonee kijken maar misschien kan je als start een offroad cursus volgen ?
In belgie vond ik deze voor je : Endurofun (Allroad +160kg) maar er zullen er meer zijn denk ik.
 
Heb ooit eerder een BRP gehad en zonder problemen veel allroad mee gereden.
Toen ik het idee kreeg voor een (off)roadmotorvakantie en zoekende was voor een motor die mij beviel kreeg ik stomtoevallig deze aangeboden.

Internet afgezocht naar tips om ermee te reizen ( naast de bekende issues ) en meer als :
- 15 tands voortandwiel op asfaltstukken ( 14 in de tas voor offroad )
- het subframe ondersteunen voor extra gewicht te dragen
- het zadel modificeren indien gewenst
- grotere tank indien gewenst
Kwam ik niet.

Er zijn mij genoeg voor geweest of deze motor en we gaan het ook proberen en na de rit weten we of het de juiste keuze van fiets was voor mij.Kan niet in je portemonee kijken maar misschien kan je als start een offroad cursus volgen ?
In belgie vond ik deze voor je : Endurofun (Allroad +160kg) maar er zullen er meer zijn denk ik.

Zoiets ben ik inderdaad van plan. Eerst even wennen aan de motor en dan zo een cursus. Heb met mijn gewone motor ook vrij snel een circuitdag gedaan laag niveau. Veel bijgeleerd. Zal met een offroad/allroad fiets niet anders zijn.
 
Ik ben ook nog steeds bezig om mijn 250 betrouwbaar te krijgen, heb er een handmatige decomp bij gezet, maar krijg dat kicken gewoon niet onder de knie. Dat, of hij start gewoon echt slecht.

Klepjes zijn gesteld, vonkt, krijgt benzine, ik weet het soms echt niet meer, nou ja, meestal niet. Ding staat nu stof te happen en kapstok te spelen in de garage.
 
Terug
Bovenaan Onderaan