Helmond, Mierlo, Deurne en omstreken - deel 14 -

Stoppen of doorgaan met dit topic?


  • Totaal aantal stemmers
    7
  • Opiniepeiling gesloten .
acey_nl (Koen): van harte gefeliciteerd met je 34e verjaardag!

full
 
ow wil best wat melden, woensdag vertrek naar elefantentreffen (het origineel in thurmansbang/Loh) Er lag een bult sneeuw maar is wel volop aan het smelten, Vrijdag begint het weer te sneeuwen, dus zal voor de zaterdag op de terugweg zijn :D
Startseite
en de webcams:
Bildaktualisierung durch Meta-Tag
 
Laatst bewerkt:
Nou, dan vertel bijvoorbeeld hier eens, wat je zoal aan gaat schaffen op de komende Motorbeurs?! 8-)

Nou,om eerlijk te zijn ga ik niet naar de motorbeurs om iets te kopen :N .
Maar ben wel benieuwd of er ook nieuwe dingen op kledinggebied zijn.
Motors kijken (en soms ook proberen) is ook wel leuk.
En mensen kijken :W !
Maar mijn belangrijkste rede is eigenlijk,dat het de enige motorbeurs is,waar mijn man mee naar toe gaat.
Maar misschien heeft iemand tips voor mooie motorbeurzen in de buurt,die ook de moeite waard zijn :Y .
 
Wij gaan niet ...denk ik...🤔
2 jaar geleden nog
geweest....
Nou over motors geproken ik heb smoked glaasjes gekocht voor mijn knipperlichten 😁
Nu wil ik eigenlijk nog sommige dingen in het messing.
Maar komt terzijner tijd wel.
Kost veel geld...
Maar nu voorbereiden voor Schotland zo'n zin in..
 
Nou, dan vertel bijvoorbeeld hier eens, wat je zoal aan gaat schaffen op de komende Motorbeurs?! 8-)
Ik heb net een klein kapitaal besteld aan kuipwerk (restant van mijn schuivertje vorig jaar), Yamaha handvatverwarming, en zo nog wat leuke goodies. :Y

En al wat routes klaar staan voor komende tijd als het wat beter weer wordt.
 
Motorbeurs , ja dit jaar ga ik.
Vorig jaar gemist ( was volgens mij tegelijk met carnaval).
Dit jaar is kijken voor spullen voor de panigale voor een goei prijsje.

welke dag gaan jullie allemaal? ik ga vrijdags.
 
Gisteren weer teruggekomen van het Elefantentreffen in Thurmansbang.
Was gezellig en leuk. (en veel blubberzooi)
full
 
Adjuh en Johan bedankt hihihihii ja al 2 keer 26 hoop nog 2 keer 45 of meer te worden ..


Harley brrrrrrrrrrr
ik wacht wel op dubbele cijfers.

ik zag je broer volgens mij gisteren bij Backstage barber pub met een baard...?
Was aan het twijfelen of hij het was
 
Adjuh en Johan bedankt hihihihii ja al 2 keer 26 hoop nog 2 keer 45 of meer te worden ..


Harley brrrrrrrrrrr
ik wacht wel op dubbele cijfers.

ik zag je broer volgens mij gisteren bij Backstage barber pub met een baard...?
Was aan het twijfelen of hij het was
er waren wel een paar maten van ons, weet niet of Dennis er ook was om eerlijk te zijn.
 
Bedankt nog voor de felicitaties!
Ik ben niet zo vaak meer aanwezig op het forum i.v.m. tijdgebrek maar ik heb inmiddels mijn XT project omgeruild voor een VF750S project.

Het eerste wat op de planning staat is de voorrem maken en dan z.s.m. die afschuwelijke rode platen met de 7 erop eraf halen.

EwBjuh4.jpg


Er zit overigens een standaard goedkoop chinees cafe racer zadel op maar dat is 3x niks, in plaats daarvan ga ik zelf een zadel maken maar ik ben er nog niet helemaal over uit hoe ik die eruit wil laten zien.
 
gisteren ff met vrouwtje opstap,brommers kieken.

Conclusie geen ktm 690....
Koop dan de 790 duke zegt ze,.....yessss

dus nu nog ff wachten,en kijken of een appie dorsoduro 900 cc ook een optie is voor mij.

ik hou u op de hoogte.

fijne carnaval
 
Afgelopen weekend was het lekker weer, uitgerekende kans om weer eens lekker een stukje te gaan rijden (dacht ik). Helaas was de plezier van korte duur... na een minuut of 10 onderweg te zijn lag ik namelijk op de grond: schuiver gemaakt...

Ik vermoed dat het veroorzaakt is door olie/kettingspray op de achterband. Mede doordat het (terugdenkend) fout ging bij de eerste de beste bocht (rotonde) naar links. Op de rotonde zelf was namelijk niets te zien.

De schade:

Schakelset-houder afgebroken.
ncG7iHO.jpg


Grootste klap opgevangen...
EwNKCUd.jpg


Koppelingshendel verbogen en spiegel(houder) afgebroken.
eZgEZ7O.jpg


Demper verbogen, ook de grootste klap opgevangen...
01EH7c5.jpg


Demper zelf beschadigd.
1uYOAoH.jpg


En de vermoedelijke boosdoener (op de foto minder goed zichtbaar).
Zap75R3.jpg


Eenmaal thuis aangekomen kwam ik dit tegen in de berging...

e1PNdhA.jpg


Kans is groot dat ik hier met m'n achterwiel doorheen ben gerold. Helaas bij de (snelle) bandencontrole niet opgevallen...

Achteraf gezien valt de schade mee. Alles wat beschadigd is is redelijk eenvoudig te vervangen. Alles bij elkaar opgeteld zal het nog steeds wel wat knaken kosten, maar de tank/kappen e.d. zijn gelukkig bespaard gebleven.

Het is nu even afwachten op het schaderapport waarna ik kan besluiten om het bij de verzekering te claimen (all-risk verzekerd) of dat ik het zelf betaal. Gezien je bij de motoren echt bizar ver terugvalt in de no-claim korting, wordt het waarschijnlijk het laatste -O-

En niet geheel onbelangrijk, ik heb zelf ook helemaal niets (goed pak doet wonderen) :)

Zoals gezegd kan ik me maar één oorzaak bedenken en dat is, ondanks het relatief kleine oppervlak, olie op de band. Bij de bochten naar rechts heb ik namelijk niets gemerkt en bij de eerste bocht naar links gaat het mis... Verder lag de snelheid laag (20-30 km/u) vanwege de rotonde en had ik de motor niet ver afgeschuind... :?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan