BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Duurder dan een gewoon lampje eigenlijk :+

Komt er wel oranje licht uit eigenlijk?
Ik heb van die witte glaasjes en dan moet er wel oranje licht uit de LED komen.

Als bonus krijg je er een sleutelhanger bij :+
 
Duurder dan een gewoon lampje eigenlijk :+
Dat wel, maar dan is het ook gelijk de laatste natuurlijk...
Komt er wel oranje licht uit eigenlijk?
Ik heb van die witte glaasjes en dan moet er wel oranje licht uit de LED komen.
Ja dat klopt, dat heb ik ook. Maar die led's hebben ze natuurlijk ook :)
Als bonus krijg je er een sleutelhanger bij :+
Daar gaat het uiteindelijk om... :+
 
Laatst bewerkt:
Das altijd met die alternatieve verlichting.
H7 kost bijna niks of als je een dure hebt, nog altijd 1/3 van een xenonlamp.

In huis vind ik LED verlichting wel wat opleveren.
Bespaart je een boel kWh en dan heb je het snel terug verdiend.

Wil je de CANBUS tevreden houden met die LED verlichting, dan stoppen ze er gewoon wat ordinaire weerstandjes bij, dan gebruikt het nog veel :+
Bovendien ben ik niet overtuigd van de extra levensduur t.o.v. een gewoon 21W knipper bolletje die gewoon een motorleven lang mee gaat.
 
Zijn altijd wel wat dingen die ik aan de RT wil verbeteren, maar ledverlichting is het laatste waar ik aan denk.

Eerder op de lijst:
- (1)Valbeugels voor, (2)om ook een mooi setje lampen op te zetten
- (3)Hyperpro vork/veren
- (4)Speakers monteren om zodoende via USB muziek te luisteren, bewust geen radio.
- (5)Mooi blaffer ipv het stille pijpje wat er nu op zit. Horen gebukten met een telefoon in de hand op 4 wielen je beter in de file.

Wie maakt het lijstje af wat er nog beter/leuker/mooier kan.
 
die uitlaat wijst naar achteren hoor. Helpt niks tegen mensen die je nog voorbij moet.
 
In huis vind ik LED verlichting wel wat opleveren.
Bespaart je een boel kWh en dan heb je het snel terug verdiend.

Hier ook hoor veel Led thuis.
Ook van die gekleurde, maar dat kan mw. Ootje meestal niet zo waarderen B|
Blauw licht op de wc was geen succes. _O-

Op het werk strijd ik voor Led lampen in de looplampen. Dan kan je ze gewoon laten vallen en je brandt je niet aan een hete gloeilamp.
Nadeel is dat het "vreemd" licht is, in de zin van een vreemde bundel.
 
Markus90 start een lijstje met wensen:
Zijn altijd wel wat dingen die ik aan de RT wil verbeteren, maar ledverlichting is het laatste waar ik aan denk.

Eerder op de lijst:
- (1)Valbeugels voor, (2)om ook een mooi setje lampen op te zetten
- (3)Hyperpro vork/veren
- (4)Speakers monteren om zodoende via USB muziek te luisteren, bewust geen radio.
- (5)Mooi blaffer ipv het stille pijpje wat er nu op zit. Horen gebukten met een telefoon in de hand op 4 wielen je beter in de file.

Wie maakt het lijstje af wat er nog beter/leuker/mooier kan.

- (1) Valbeugels heb ik al misschien die nog eens laten poedercoaten.., lampjes er op wil ik nog, staan bij mij op ook 2, ff zoeken op de motorbeurs...
- (3) Hyperpro vork/veren of vergelijkbaar, als de ESA maar blijft werken.
- (4) Velgen poedercoaten, wel nog aan het twijfelen over welke kleur...
- (5) Zilveren biesjes laten zetten
- (6) Iets van Dynamic Brake Light, misschien wel in- of opbouw topkoffer
- (7) “Koelkast lampje” in de topkoffer (in het deksel, als ie open gaat, lichtje aan)
- (8) Slot voor de navigator 6 houder (ook ff neuzen op de beurs)
- (9) Voorste deel uitlaat vervangen (van het voorjaar eerst eens kijken of het met een dremeltje met zo’n staaldraad borsteltje en wat Starglanz niet te fatsoeneren is)..

Voor een aantal weken dacht ik er over eind dit jaar wellicht Sidney in te ruilen voor een waterkokeRT Spezial Planet Blue met bruin zadel en Platina striping. Maar lijstje 1 t/m 9 uitvoeren is ongeveer 10% vd kosten van zo’n inruil....

Het is ff wennen voor me, nu met zo’n auto in de vloot... Al een dikke week geen motor meer gereden...
 
Oh, vergeten: OEM demper vindt ik prima en mijn mede dorpsbewoners ook, maar nummer (10) op mijn lijstje is een vervanging van het “tutertje”. Ik dacht in de richting van misthoorn...
 
Laatst bewerkt:
- (5)Mooi blaffer ipv het stille pijpje wat er nu op zit. Horen gebukten met een telefoon in de hand op 4 wielen je beter in de file.

Jou frustatie t.a.v. die smartphone junkies deel ik ook, maar laat die “blaffer” maar achterwege.
Er zijn al veel te veel mooie dijken etc. gesloten voor motoren. :+
 
Jou frustatie t.a.v. die smartphone junkies deel ik ook, maar laat die “blaffer” maar achterwege.
Er zijn al veel te veel mooie dijken etc. gesloten voor motoren. :+

Daarvoor zit er een db killer in toch :+
Als ik voor het plezier rij is het nooit boven de 5k toeren, nergens voor nodig.
 
En de echte winterdoorrijders zijn of compleet ramgek, of echt echte bikkels... :+

Je bent het gewoon ontwend ;)

Ik laat mijn shocks elke 35.000km servicen bij die boys en dit verhaal geeft er de noodzaak van aan. Al vaak geschreven in de loop van de tijd maar weinig RT rijders hier volgens mij die het ook doen. Ik heb dan nog geeneens ESA maar zeker met ESA is het denk ik een absolute must!

Ron, je service is uniek. Zowel bij de motor als autoverkoop. Dikke pluim :Y :t
 
Mooi verhaal Ron! Wat helpt op een RT bij dit soort temperaturen is de zadelverwarming en handschoenen met verwarming en ritjes van max 45 minuten.
Ik ga zeker buurten bij deze gasten bij de komende beurs aangezien mijn Sidney niet bepaald een comfortabel leven heeft geleid bij mij en de kans op meuk in de ESA unit niet geheel 0 is nu de 60k dichterbij komt.
Na je verhaal ben ik extra blij dat RooS is uitgerust met allemaal modderopvang plastic, vooral de achterste unit is veeeeel beter beschermd nu (als in: blijft nagenoeg schoon na ritjes in de regen).
Ik ben vooral benieuwd naar hun verhaal over progressieve veren.
 
Oh, vergeten: OEM demper vindt ik prima en mijn mede dorpsbewoners ook, maar nummer (10) op mijn lijstje is een vervanging van het “tutertje”. Ik dacht in de richting van misthoorn...

Stebel stand op de motorbeurs. Horen en zien vergaat je en de mijne doet het na 7 jaar nog steeds prima :9
 
Fijn dat jij wel geholpen bent door de JJ boys.

Bij mij liep het heeel anders B| :?

Oftewel ruim 300 kms gereden en geen ESA gerepareerd. :(
 
Bij mij zit er standaard twee toeters op de RT.
Dus geen stebels nodig op de RT.

Ik heb ooit een setje gekocht voor de VT van mw.Ootje, maar die liggen nog in de doos in het Koetshuijs. :$
 
Terug
Bovenaan Onderaan