Offroad/ Enduro Topic 11 "De mais eraf en open die kraan!!

Ben wezen kijken gisteren, beste opkomst!

14y0jtk.jpg


En inderdaad bagger her en der :P

2ik78es.jpg
 
Laatst bewerkt:
ah man wat een rit. 1x blijvem hangen met me voet achter een boomstronk nu met een dikke enkel op het werk.

quads waren er in grote aantalen aanwezig en volgens de organisatie waren er zo n 870 rijders aanwezig. Wel erg vervelend dat de inschrijving/keuring pas laat op gang kwamen
 
ah man wat een rit. 1x blijvem hangen met me voet achter een boomstronk nu met een dikke enkel op het werk.

quads waren er in grote aantalen aanwezig en volgens de organisatie waren er zo n 870 rijders aanwezig. Wel erg vervelend dat de inschrijving/keuring pas laat op gang kwamen

Vond het wel lekker vlot gaan. Was er om half negen en kon zo doorrijden door de keuring en ook bij het inschrijven zo doorlopen. Had me wel via inet ingeschreven. Dat dan weer wel.
 
Vond t eigenlijk ook wel leuk, 1 stuk kruipdoor waar ik niet echt in rytme kon komen.

1e rondje gedaan omdat de rest niet meer wilde, wel mooi vroeg thuis ;)
 
Hey ik heb mijn KTM 525 verkocht en wil misschien een jaartje gaan crossen op de baan, zit te kijken naar een yz250.
Nu vraag ik me af, kijken ze tegenwoordig naar de kentekenbewijzen bij off the road ritten? In andere woorden kom ik er mee weg als ik een kenteken van een honda nx op een yamaha yz zet? :+

Nu vragen jullie je vast af, waarom dan die 525 verkocht?
1. Geen zin in groot onderhoud 4takt
2. Plannen om een racer te importeren, maar is uitgesteld tot volgend jaar.

Ervaringen met offroadritten op crossers?
 
Hey ik heb mijn KTM 525 verkocht en wil misschien een jaartje gaan crossen op de baan, zit te kijken naar een yz250.
Nu vraag ik me af, kijken ze tegenwoordig naar de kentekenbewijzen bij off the road ritten? In andere woorden kom ik er mee weg als ik een kenteken van een honda nx op een yamaha yz zet? :+

Nu vragen jullie je vast af, waarom dan die 525 verkocht?
1. Geen zin in groot onderhoud 4takt
2. Plannen om een racer te importeren, maar is uitgesteld tot volgend jaar.

Ervaringen met offroadritten op crossers?
De volgende stap is dat pubers zonder rijbewijs mee willen rijden. Ik neem aan dat je al spijt hebt van je vraag. Dat hoop ik althans. ;)
 
Interessant, vorige keer dat ik zoiets vroeg leken best veel mensen dit te doen en het geen probleem te vinden.
Waarom is het zo'n probleem om met een crosser een afgezette route te rijden?

Als het zon groot probleem blijkt te zijn dan vergeet ik het maar, wil immers niemand kwaad doen.
Vraag me alleen af waarom opeens alle regeltjes streng moeten worden nageleefd.
 
Als je iemand plat rijdt op de route, ongeacht of je op de openbare weg rijdt, ben je aansprakelijk en onverzekerd. Dat je motor niet voldoet aan de wettelijke norm zal mij een zorg zijn, maar onverzekerd rijden is echt asociaal en onverantwoord. Het is meer dan een "regeltje" en ik hoop maar dat er streng op word nagezien.
 
Ongeluk terzijde, zou dat financieel niet volledig mijn probleem zijn?
Ik snap het wel ga het niet doen hoor, maar als de tegenpartij er niks onder lijdt, wat maakt het dan uit als iemand zijn eigen toekomst riskeert?

Ik vond het geen probleem als iemand dat risico voor zichzelf wilde nemen, gewoon een rijbewijs heeft en niet als een gek vol gas iedereen voorbij knalt.

Waar zit ik verkeerd? :?
 
Ongeluk terzijde, zou dat financieel niet volledig mijn probleem zijn?
Ik snap het wel ga het niet doen hoor, maar als de tegenpartij er niks onder lijdt, wat maakt het dan uit als iemand zijn eigen toekomst riskeert?

Ik vond het geen probleem als iemand dat risico voor zichzelf wilde nemen, gewoon een rijbewijs heeft en niet als een gek vol gas iedereen voorbij knalt.

Waar zit ik verkeerd? :?

Het gaat er gewoon om áls het fout gaat. Zelfde als verzekeren, als je geluk hebt betaal je een hoop geld je hele leven voor niks. Maar áls het fout gaat.. Dus als jij onverzekerd mij het ziekenhuis in rijd en ik heb daar de rest van mijn leven last van, wie gaat dat betalen? Weet niet hoe goed jij verdient, maar over het algemeen kunnen de meeste mensen een blijvend letsel niet betalen uit eigen beurs.

En zo duur is het toch ook weer niet om iets te verzekeren?
 
als jij onverzekerd mij het ziekenhuis in rijd en ik heb daar de rest van mijn leven last van, wie gaat dat betalen? Weet niet hoe goed jij verdient, maar over het algemeen kunnen de meeste mensen een blijvend letsel niet betalen uit eigen beurs.

En zo duur is het toch ook weer niet om iets te verzekeren?
Waarborgfonds, en dan zou ik in de schulden staan bij hun. Je zou er dus vgm geen last van hebben financieel.
En ik zou graag een crossmotor wa verzekeren maar dat kan helaas niet, een off the road ritje meepakken wordt dan dus alleen mogelijk met een donorkenteken
 
Dat is het punt in inderdaad. Het gaat goed zolang het goed gaat en de kans dat er iets gebeurt is niet zo heel groot natuurlijk. Maarja, als er dan wel wat (kleins) gebeurt en je weet dat je onverzekerd bent... wat doe je dan? Precies, grote kans dat je denkt fuck it, ik ga er vandoor ;-) En dan zit de ander opgezadeld met de schade. Dus ach, als je het doet, gewoon niet aan de grote klok hangen en al helemaal niet aankondigen op een openbaar forum... niet erg snugger...

// Je kan toch gewoon een leuke KTM halen met kenteken? Ik zie het probleem niet zo.
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel procent zal zo rondrijden? Als je tijdens het inschrijven bij een rit om je heen kijkt zie je er heel erg veel.
 
Dat is het punt in inderdaad. Het gaat goed zolang het goed gaat en de kans dat er iets gebeurt is niet zo heel groot natuurlijk. Maarja, als er dan wel wat (kleins) gebeurt en je weet dat je onverzekerd bent... wat doe je dan? Precies, grote kans dat je denkt fuck it, ik ga er vandoor ;-) En dan zit de ander opgezadeld met de schade. Dus ach, als je het doet, gewoon niet aan de grote klok hangen en al helemaal niet aankondigen op een openbaar forum... niet erg snugger...

// Je kan toch gewoon een leuke KTM halen met kenteken? Ik zie het probleem niet zo.
Ik ben niet het type dat ervandoor gaat, kwestie van fatsoen hebben en verantwoordelijkheid nemen voor je daden.
Vroeg me alleen af of ze tegenwoordig de kentekens controleren, leek me leuk om een keer een ritje te proberen.

Vind het trouwens ook onlogisch dat er geen crossmotoren mogen meerijden aangezien het afgezette evenementen zijn, praktisch hetzelfde als een crossbaan. Al weet ik niet hoe het zit qua schade wanneer je iemand raakt op een crossbaan..
 
Dat zegt iedereen natuurlijk, tot het echt gebeurt ;-) Maar dat maakt ook niet uit.

Een OTR gaat ALTIJD ook over de openbare weg. Daarom heb je ook een eigen WA verzekering nodig. Het is dus geen afgezet evenement.

Als je op een crossbaan rijdt heb je ook een verzekering nodig, meestal gaat dat via KNMV. Dat noemen ze dan een 'licentie' maar is in feite gewoon een verzekering.

Hoop dat het zo wat duidelijker is :t
 
Dat zegt iedereen natuurlijk, tot het echt gebeurt ;-) Maar dat maakt ook niet uit.

Een OTR gaat ALTIJD ook over de openbare weg. Daarom heb je ook een eigen WA verzekering nodig. Het is dus geen afgezet evenement.

Als je op een crossbaan rijdt heb je ook een verzekering nodig, meestal gaat dat via KNMV. Dat noemen ze dan een 'licentie' maar is in feite gewoon een verzekering.

Hoop dat het zo wat duidelijker is :t

Classic races worden ook georganiseerd op de openbare weg, en daar rijden ook motoren zonder kenteken mee, en heb je voor otr's ook geen offroadlicentie nodig? of dagverzekering? Ik dacht dat dat bijna hetzelfde was.
Bedankt voor je antwoorden in ieder geval :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan