Post hier je grootste sleutelblunder! Deeltje 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag 2 stuks :$ :$

Eerst olie van de scoot vervangen, bakje eronder olie eruit, plug terug, nieuwe olie erin.
Reset, scoot van de bok en aan de kant zetten.

Heb het opvangbakje er niet onderuit gehaald, dus bakje kapot, olie op de vloer en met de scoot erdoor heen gereden :( :( :( |( |( |(

Daarna lekker aan de auto geklust, moest een paar klinknagels eruit slaat, dus as steunen eronder (slaan terwijl de vering in veert heeft weinig zin)

Op een gegeven moment moest ik de auto iets verplaatsen, (vrij groot en zwaar) duwen, wil niet, meer kracht, voet tegen een kolom en duwen, toen viel hij van de as steunen |( |( |( |( |(
Gelukkig stond hij gewoon op z'n wielen en was het ondersteuning tegen inveren, geen schade dus *O* *O*

Ben maar gestopt en naar huis gegaan, dan wordt het niet meer wat :] :]
 
Ben maar gestopt en naar huis gegaan, dan wordt het niet meer wat :] :]

Dat is op zo'n moment meestal het beste :P


Ik heb ook iets slim gedaan, al was het maar minimaal. Ik was m'n radiator cover aan het installeren en halverwege zie ik dat m'n hoorn in de weg zit. Ik schroef hem los, zet m'n cover ertegen, hoorn terug erop en alles ok. Dan besef ik ineens dat ik evengoed m'n stuur wat rechter had kunnen zetten :+
 
Ik heb onlangs mijn electronische brandstof pomp vervangen door eentje die werkt op een vacuum.

Had alles gedaan volgens de bijgeleverde plaatjes en kon niet ontdekken dat ik wat had overgeslagen. Dus sleutel om, en start knop in. Motor draait rond, maar slaat echt niet aan.

Dus nogmaals alles losgehaald. Vacuum......check, slangen goed aangesloten......check.....benzine....check, maar lopen ho maar.

Toen nogmaals het hele zooitje nagelopen en kom er dus achter dat ik de in- en uitgang van de pomp heb omgewisseld. Die aansluitingen zitten net achter het frame dus moest op de tast. Eerste keer dus niet goed "getast", tweede keer wel.

Maar doordat ik bezig was geweest om de benzine terug in de tank te pompen was ook het benzine kraantje van slag. Kraantje dus wel op off gezet, maar de benzine bleef eruit pissen. Fles erbij, maar die liep op een gegeven moment over, dus vinger op de slang en de benzine terug in de tank gegooid. Hierbij realiseerde ik me wel dat het een never ending story zou worden als de kraan niet weer terug normaal zou gaan functioneren. Maar gelukkig, na 3 keer deed ie weer wat ie moest doen.

Nu functioneert alles weer zoals het zou moeten.

Wat heb ik geleerd.....checken wat je doet en bij voorkeur een paar keer.
 
Ik heb op de zwarte cross afgelopen weekend ook ontiegelijk veel sleutelblunders gezien, al dan wel niet bewust of onbewust.
Mijn eigen sleutelblunder dit weekend.

Geen kettinggeleider klaar gemaakt voorop mijn brommertje, op vrijdags viel ik uit omdat mijn ketting er een keer of 3 is afgelopen en hij de laatste keer er ook voor af lag.

Daarna een kettingeleider gemaakt en de andere 2 dagen wel uitgereden :)
 
Niemand geblunderd de laatste tijd? Vandaag was zo een dag dat eigenlijk alles wat ik aan mijn motor deed wel een blundertje bevatte. :N Bijzonder vond ik nog wel dat mijn gashendel zo stroef ging nadat ik hem zo goed had ingesmeerd met siliconenvet. |( Maar goed, ik ga niet alles verklappen. Het moet geen slapstick worden. :9
 
Laatst bewerkt:
Ik ben circuitracer in de lange afstand. Endurance classic races noemen ze dit. ;)

Sleutelen tijdens een wedstrijd als de anderen op het rechte stuk met +200kmh langskomen en je verder zakt in het klassement is zeer stresserend
Simpele handelingen worden dan snel moeilijk en helder nadenken wordt ook een uitdaging.
Vooral als je kapot van de motor stapt en mee moet helpen sleutelen.
Elke seconde telt.
En niet vergeten te tanken voor je vertrekt of je kan opnieuw binnenkomen na 20minuten. |(

Onlangs 5 minuten verloren omdat een (niet magnetisch) schroefje (waar we geen reserve van hadden) wegrolt in een acodrain. (gootje voor regenwater)
Gootje losschroeven en eruit vissen. |(

Sfeerfoto's van vroeger en nu....

ksxuogmi2hfbk.jpg

t5hp43o2mqpkp.jpg


Een monument in de endurance Roger Ruiz, tevens vriend geworden
Montjuich 1978
uam15xh0a66r1.jpg

Spa eind jaren 70. misschien net 1980.
zcu7n2gis7whz.jpg


Nog 45 minuten voor de start en we hebben het klaar gekregen!!! :} :]
zec5fkkqeuuwi.jpg


Dat wordt weer duwen tot de pitlane... '(
cee5yd32eqarw.jpg


If you can't fix it with duc-tape.....use more duc-tape *D
 
luchtgekoelde tweetakt zijn de simpelste en.....hier was het een sprintje van amper 10 ronden. Langer zou dat ding het niet uithouden.

3 man die kunnen sleutelen en die motoren kennen is een koud kunstje.
Maar denk niet dat het altijd foutloos gaat. O nee, helaas.... We doen dit niet elke dag. 50% kans dat het niet lukt wegens te rap of te onnauwkeurig...

Maar als het lukt,....yesss grote voldoening!
 
Hoi Oma :W

Ik meld me hier ook maar eens: tijdens het sleutelen aan 2 motoren tegelijk samen met een vriend halverwege het kettingspannen hem even mee moeten helpen.. En daarna vergeten mijn eigen achteras aan te draaien. Gaf een raar effect met remmen..
 
Oh nice, net zo iets als onder het genot van een biertje en veel slap gelul met
een maatje even de voorremmen ( koekblik ) een beurtje geven..
Schoonmaken.. verse blokjes..

En van elkaar denken dat je de bouten hebt vastgezet van de klauwen..


Geeft een geinig geluid, loslopende remklauw..
 
Hoi Oma :W

Ik meld me hier ook maar eens: tijdens het sleutelen aan 2 motoren tegelijk samen met een vriend halverwege het kettingspannen hem even mee moeten helpen.. En daarna vergeten mijn eigen achteras aan te draaien. Gaf een raar effect met remmen..

Voor veel motorzaken is dit de reden om geen bezoekers in de sleutelruimtes toe te laten.
 
Vorige week zelf mijn carburateurs gesynchroniseerd. Ging best goed. Maar na wat heen en weer draaien aan het schroefje begint de motor ineens steeds slechter te lopen om uiteindelijk uit te vallen. :?

Bleek ik het benzinekraantje dicht te hebben gedraaid vooraf en niet meer open te hebben gezet.
Anyway, voor de zekerheid carbtune los, kraantje open en starten maar!

Niet aanslaan dus... vergeten dat de vacuümschroeven dan wel terug moeten... |(

Dusss... uiteindelijk met de startkabels de motor maar weer gestart (accu was inmiddels te ver leeg) en synchonisatie afgerond *O*

Kom ik vandaag bij mijn motor, handvatverwarming nog aan. Normaal niet zo erg, maar met een temperatuur van 0 heeft de accu het al snel te koud...

Dus collega gevraagd om hulp, komt met startkabels aanlopen, zet hij ze ff verkeerdom op de accu! :?
Kon ik dus met de trein naar huis :X

Morgen maar met mijn reserveaccu proberen of ik thuis kan komen, en dan hoop maar ik dat de accu het enige is dat stuk is gegaan :r (zekeringen uiteraard al gecheckt)

Volgende keer zet ik dus mooi zelf de startkabels op de accu. :Y
 
Laatst bewerkt:
Vorige week zelf mijn carburateurs gesynchroniseerd. Ging best goed. Maar na wat heen en weer draaien aan het schroefje begint de motor ineens steeds slechter te lopen om uiteindelijk uit te vallen. :?

Bleek ik het benzinekraantje dicht te hebben gedraaid vooraf en niet meer open te hebben gezet.
Anyway, voor de zekerheid carbtune los, kraantje open en starten maar!

Niet aanslaan dus... vergeten dat de vacuümschroeven dan wel terug moeten... |(

Dusss... uiteindelijk met de startkabels de motor maar weer gestart (accu was inmiddels te ver leeg) en synchonisatie afgerond *O*

Kom ik vandaag bij mijn motor, handvatverwarming nog aan. Normaal niet zo erg, maar met een temperatuur van 0 heeft de accu het al snel te koud...

Dus collega gevraagd om hulp, komt met startkabels aanlopen, zet hij ze ff verkeerdom op de accu! :?
Kon ik dus met de trein naar huis :X

Morgen maar met mijn reserveaccu proberen of ik thuis kan komen, en dan hoop maar ik dat de accu het enige is dat stuk is gegaan :r (zekeringen uiteraard al gecheckt)

Volgende keer zet ik dus mooi zelf de startkabels op de accu. :Y

De volgende keer beter eerst je Horoscoop lezen :Y ,er zal wel in staan: u kunt vandaag beter in bed blijven ;) :+
 
Laatst bewerkt:
Vorige week zelf mijn carburateurs gesynchroniseerd. Ging best goed. Maar na wat heen en weer draaien aan het schroefje begint de motor ineens steeds slechter te lopen om uiteindelijk uit te vallen. :?

Bleek ik het benzinekraantje dicht te hebben gedraaid vooraf en niet meer open te hebben gezet.
Anyway, voor de zekerheid carbtune los, kraantje open en starten maar!

Niet aanslaan dus... vergeten dat de vacuümschroeven dan wel terug moeten... |(

Dusss... uiteindelijk met de startkabels de motor maar weer gestart (accu was inmiddels te ver leeg) en synchonisatie afgerond *O*

Kom ik vandaag bij mijn motor, handvatverwarming nog aan. Normaal niet zo erg, maar met een temperatuur van 0 heeft de accu het al snel te koud...

Dus collega gevraagd om hulp, komt met startkabels aanlopen, zet hij ze ff verkeerdom op de accu! :?
Kon ik dus met de trein naar huis :X

Morgen maar met mijn reserveaccu proberen of ik thuis kan komen, en dan hoop maar ik dat de accu het enige is dat stuk is gegaan :r (zekeringen uiteraard al gecheckt)

Volgende keer zet ik dus mooi zelf de startkabels op de accu. :Y

Ik denk dat ik de grootste sleutelblunder vind dat de handvatverwarming (naar mijn mening) niet goed is aangesloten. Sleutel eruit is alles uit bij mij
 
Vorige week zelf mijn carburateurs gesynchroniseerd. Ging best goed. Maar na wat heen en weer draaien aan het schroefje begint de motor ineens steeds slechter te lopen om uiteindelijk uit te vallen. :?

Bleek ik het benzinekraantje dicht te hebben gedraaid vooraf en niet meer open te hebben gezet.
Anyway, voor de zekerheid carbtune los, kraantje open en starten maar!

Niet aanslaan dus... vergeten dat de vacuümschroeven dan wel terug moeten... |(

Dusss... uiteindelijk met de startkabels de motor maar weer gestart (accu was inmiddels te ver leeg) en synchonisatie afgerond *O*

Kom ik vandaag bij mijn motor, handvatverwarming nog aan. Normaal niet zo erg, maar met een temperatuur van 0 heeft de accu het al snel te koud...

Dus collega gevraagd om hulp, komt met startkabels aanlopen, zet hij ze ff verkeerdom op de accu! :?
Kon ik dus met de trein naar huis :X

Morgen maar met mijn reserveaccu proberen of ik thuis kan komen, en dan hoop maar ik dat de accu het enige is dat stuk is gegaan :r (zekeringen uiteraard al gecheckt)

Volgende keer zet ik dus mooi zelf de startkabels op de accu. :Y
de grootste blunder is denken dat de accu stuk is ipv de hoofd zekering naast het start relais
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan