Het XR 250 T/M 650 topic part 9

Ik ben ook nog steeds bezig om mijn 250 betrouwbaar te krijgen, heb er een handmatige decomp bij gezet, maar krijg dat kicken gewoon niet onder de knie. Dat, of hij start gewoon echt slecht.

Klepjes zijn gesteld, vonkt, krijgt benzine, ik weet het soms echt niet meer, nou ja, meestal niet. Ding staat nu stof te happen en kapstok te spelen in de garage.

En toch is het niet moeilijk, als je het door hebt :P
Het grootste probleem was bij mij de warme start, wat op te lossen viel met een FCR carburateur })
 
Tsja, da's met alles zo.

Heb er een xr600 eigenaar bij gehad, die lukte het toch ook niet.

Als het straks wat warmer wordt ga ik het weer eens proberen, nu staat het ijs op de garagedeur...
 
Tsja, da's met alles zo.

Heb er een xr600 eigenaar bij gehad, die lukte het toch ook niet.

Als het straks wat warmer wordt ga ik het weer eens proberen, nu staat het ijs op de garagedeur...

Klinkt toch alsof er iets anders aan de hand is. Carburateur al een keer eronderuit gehad en helemaal schoongemaakt? En als hij loopt, hoe loopt hij dan stationair. Verschil warm/koud starten?
 
Carburateur idd al eruit gehad, sproeiers zijn mooi schoon. Warm starten gaat stukken beter dan koud starten. Om koud te starten moet ik altijd het stationair toerental opdraaien anders slaat ie niet aan.
 
Carburateur idd al eruit gehad, sproeiers zijn mooi schoon. Warm starten gaat stukken beter dan koud starten. Om koud te starten moet ik altijd het stationair toerental opdraaien anders slaat ie niet aan.

Werkt je choke nog goed? Ben niet heel bekend met de 250 maar heeft deze ook een chokeklep?
 
Werkt je choke nog goed? Ben niet heel bekend met de 250 maar heeft deze ook een chokeklep?


Dat denk ik wel, als de choke uit staat en hij slaat uiteindelijk aan moet ik na een minuut of 1,5 echt de choke terug zetten naar half open, daarna ook echt naar helemaal dicht anders loopt 'íe voor geen meter meer.
 
Dat denk ik wel, als de choke uit staat en hij slaat uiteindelijk aan moet ik na een minuut of 1,5 echt de choke terug zetten naar half open, daarna ook echt naar helemaal dicht anders loopt 'íe voor geen meter meer.

Dan doet hij in ieder geval iets.
Klinkt alsof hij toch te arm loopt koud stationair. Als je je stationair toerental omhoog brengt pakt je carb meer benzine van je hoofdsproeier. Hoe staat je mengselschroef? En was het voorheen wel goed/zijn er aanpassingen aangebracht aan de motor? Je zou evt eens een grotere stationairsproeier kunnen proberen.
 
Ik heb wat geëxperimenteerd met die mengsel schroef. Ik heb hem nu weer op fabrieksinstelling staan. Het blokje is verder origineel op het verwijderen van de snorkel na. Hij kan dus wat meer lucht pakken, ik heb echter ook al eens met die snorkel terug erin hetzelfde geprobeerd, veranderd niks aan het starten. Grotere sproeier zou toch niet nodig moeten zijn als hij eerst gewoon goed liep?

Ik zou het wel eens kunnen proberen maar waar vindt je die dingen nu nog voor een 27 jaar oude XR?
 
Ik heb wat geëxperimenteerd met die mengsel schroef. Ik heb hem nu weer op fabrieksinstelling staan. Het blokje is verder origineel op het verwijderen van de snorkel na. Hij kan dus wat meer lucht pakken, ik heb echter ook al eens met die snorkel terug erin hetzelfde geprobeerd, veranderd niks aan het starten. Grotere sproeier zou toch niet nodig moeten zijn als hij eerst gewoon goed liep?

Ik zou het wel eens kunnen proberen maar waar vindt je die dingen nu nog voor een 27 jaar oude XR?
Als hij eerst wel goed liep is het wel vreemd. Slijtage van het motorblok kan wel vragen om een grotere sproeierbezetting.
Rijdt hij verder wel goed als hij eenmaal warm is?
Honda XR250R 1990 (L) BELGIUM CARBURETOR (XR250RG/RH/RJ/RK/RL/RM) - buy CARBURETOR (XR250RG/RH/RJ/RK/RL/RM) spares online

Prox Stationair Sproeier Keihin N424-21 Verschillende Maten | MX-Discount.nl

check wel ff of dit het goede type is
 
Laatst bewerkt:
Is een keihin, heb inmiddels al wat nieuwe sproeiers besteld. Is al een oud beestje en blokje misschien een beetje moe, dan zou een wat grotere sproeier misschien wel eens net kunnen zijn wat 'ie nodig heeft.

Als ik hem weer netjes aan starten heb ga ik hem verder opknappen. Ik vind het zo'n leuk ding, als ie het doet...
 
:t Laat het maar even weten.

Heeft iemand ervaring met een RAL code voor de Honda Flash red R119? Of welke RAL kleur deze het dichtst benaderd? Eigen onderzoek komt uit op RAL2002 maar dit zou ik dan eerst moeten proberen en vergelijken.
En of iemand weet welke RAL code gebruikt wordt voor de voetsteuntjes, zijstandaard, bovenste kroonplaat en stuur.
full
 
Vandaag eerste rit met de brp. Wel wennen als je enkel baanmotoren hebt gereden. Maar wel puur Fun :) hoop snel op wat droog weer, kwestie van al eens een veldbaantje te kunnen doen.
 
Vandaag eens een grote baan gedaan met de xr. Toch eens tegen de 150/160 geraakt op teller en vooral geleerd dat een crosshelm/bril niet leuk is eens 70km/h verder heeft de xr zich goed gehouden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan