Racepak met airbags. Wie rijdt er hier mee?

NoStra

Die hard MF'er
9 nov 2011
326
169
Amsterdam
Ik ben benieuwd wie er hier met een lederen pak rijdt met geïntegreerde airbag. Hoe rijdt dat? Merk je nog verschil? Van welk merk is hij en zijn er nog duidelijke voor en nadelen?

Ik hoor het graag!
 
Ik denk dat het voor de meeste "gewone" mensen wat te duur wordt.

Ik vraag me trouwens af of zo'n pak nog te gebruiken is als de airbag open is geweest, of moet die dan vervangen worden?
 
Toevallig net aangeschaft. Nog niet mee gereden. Volgens het boekje mag je er niet meer mee rijden als de airbag afgegaan is. Naar mijn idee zou ik denken dat het dan simpelweg een normaal
Pak is zonder airbag.
 
Toevallig net aangeschaft. Nog niet mee gereden. Volgens het boekje mag je er niet meer mee rijden als de airbag afgegaan is. Naar mijn idee zou ik denken dat het dan simpelweg een normaal
Pak is zonder airbag.

Ik heb er totaal geen ervaring mee, maar als Marc Marquez weer eens is gaan liggen met zn airbag dan ziet hij eruit als de hulk.... Ik gok dat er een soort "scheurnaden" inzitten die dan rekken, waardoor het pak ruimer wordt en niet meer zo goed past of minder sterk is... En dat daarom de fabrikant zegt dat je er niet meer mee mag rijden. Verder wel echt gave techniek. Ook zo'n los vest is al heel mooi, zie ze steeds meer op circuit, al is het zeker nog geen gemeengoed.

Later,

Loek
 
Je bedoelt dan bvb een Alpinestars Tech-Air?
Geen idee hoe dit werkt.

Een externe airbag zie je wel regelmatig. En dat zie ik mezelf ook aandoen, die schijnen niet te hinderen, maar het is wel duur.
Held Airbag Vest By Helite - RevZilla

Mmmmm,als ik dat ding zo zie voorkomt die bij een highsider geen gebroken sleutelbeen(been there,done that :') )
Da's toch wat het meeste letsel geeft op de circuits,samen met gebroken polsen en enkels.
Ik zie er weinig (zo'n vest) meerwaarde in