Het Honda CBR 600RR topic deel 76

Cool!
05-05 MSL is voor ons ook wel een optie! Wie weet *D


Ik heb overigens voor de PC37 nog wat spullen liggen (2003 model)
  • Een aangepaste HK shock met (zwarte) veer. Geen idee hoeveel KG.
  • 2 setjes SBS carbon blokjes (dus voor elk klauw 1 set)
  • 1 achtervelg met remschijf in hele goede staat (volgens mij ook met haaks ventiel) kleur is zwart
  • 1 voorvelg in wat minder mooie (blauwe kleur) staat. Zelf nooit gebruikt. Zonder schijven, maar met haaks ventiel en vaste wielbussen.

Voor mijn pc40 heb ik al een set extra velgen en de rest heb ik niks aan of past niet.

Iemand belang bij iets?
 
Laatst bewerkt:
Zandvoort op een zaterdag is wel heel fijn. Scheelt weer een vrije dag. Een kijken hoe ver we nu in de Cup B kunnen komen. Rij jij ook Cup B of A?
 
Hier wordt voorzichtig al gesproken over april de eerste dag pakken. :]

Zijn hier al mensen die hebben geboekt of voorzichtige plannen hebben?

Jep, 23 april eerste dag op Assen, vervolgens doen we dit 9 mei even dunnetjes over.

Deze twee dagen tot nu geboekt! Ik wil sowieso wat meer gaan boeken dus ik sta voor suggesties open! Aan welke data denken jullie nog meer? Leuk om met wat meer te gaan.
 
Ik heb hier nog een zgan laser duo demper liggen voor de 600rr van 2005 2006.


Hij mag voor 100 euro wel weg. ligt me in de weg. hij is echt nog als nieuw.

06 11 7 0 6 712 voor whatsapp.
 
Iemand nog tips hoe een straat cbr 600 rr iets meer geschikt te maken voor circuitdagen. Indien mogelijk voor niet te veel geld. Wss zal die volgend jaar ingeruild gaan worden voor een zwaardere.
Het betreft een motor van mijn zoon hij twijfelt over inruilen maar hij heeft de motor een half jaar geleden een hele dure beurt laten geven waarbij ook de remschijven zijn vervangen. Daarom nog maar een jaartje door.
 
Andere rempomp, sinter remblokken en gasgeven. En natuurlijk een setje goede banden.

Ik heb nog aangepaste vering maar dat is niet perse nodig, originele vering (in goede staat) is al erg goed.
 
Iemand nog tips hoe een straat cbr 600 rr iets meer geschikt te maken voor circuitdagen. Indien mogelijk voor niet te veel geld. Wss zal die volgend jaar ingeruild gaan worden voor een zwaardere.
Het betreft een motor van mijn zoon hij twijfelt over inruilen maar hij heeft de motor een half jaar geleden een hele dure beurt laten geven waarbij ook de remschijven zijn vervangen. Daarom nog maar een jaartje door.

Naast hetgeen wat Cas aangeeft denk ik aan een andere tandwielverhouding.

De vering laten afstellen lijkt mij wel verstandig. Vervangen hoeft niet als je niet te serieus doet of de motor toch weg gaat doen.

Met de standaard verhouding van de PC37 kwam ik nooit in z'n 6 op Zandvoort.
 
Laatst bewerkt:
Carbon kan ook, mits je dat altijd gebruikt. Carbon heeft wel wat minder initiële bite, en remt koud voor geen meter. De eerste keer dat ik met carbon blokken reed ging ik bijna op mijn plaat omdat die amper vertraagde. Zodra ze warm zijn remmen ze prima. Ik gebruik ze op de regenwielen.

Je moet geen carbon blokken monteren op schijven waar je met sinters/organisch hebt geremd. Carbon remt op een laagje wat de blokken achterlaten op de schijf, deze zijn dan spiegelglad en hebben vaak een paarse kleur. Sinterblokken remmen gewoon op het ijzer zelf.
 
Bedankt voor de tips. Ik dacht zelf eerlijk gezegd ook aan een andere rempomp en aan stalen remleidingen. Eventueel ook andere veren in de voorvork maar als dat niet nodig is is het zonde. Hij rijd een paar keer per jaar op het circuit maar wil dat wel vaker gaan doen vandaar.
 
Zelf heb ik voor dit jaar geïnvesteerd in:
- nieuwe banden
- stalen remleidingen
- gesinterd/race blokken
- Vering servicen, afstellen en vervangingsveren van Hyperpro.

Wil alleen nog een GiPro Gear Indicator installeren. Zit op Zandvoort nog veel te kloten met de juiste versnellingen. Wanneer je een versnelling te hoog zit merk je dat wel op een 600cctje. Kom je een bocht uit, heb je geen power. Haha.

Ik heb trouwens van alle modificaties hierboven videos gemaakt. Deze gaan komende weken online komen. Dus als iemand geïnteresseerd is weet je ze te vinden. Komende maandag komt de eerste.
 
Zo het er nu naar uit ziet worden de remblokken vervangen en andere remolie. Volgens zijn dealer is die cbr al redelijk competief. Rempomp was ook niet echt nodig dacht hij. We zien het wel gewoon maar ff niet te veel in investeren. Kan altijd nog als hij besluit om er toch mee te blijven rijden. Voor de meeste circuits is een 600 denk toch genoeg. Zeker als je hier en daar wat aanpassingen doet. En wss leer je er ook veel mee.
 
Voor het begin is de originele pomp wel voldoende inderdaad. Er zijn zat klassen waar deze niet vervangen mogen worden dus die racen er op hoog (destijds) niveau mee.
Ik heb een brembo rcs 19 en dat bevalt goed, icm stalen remleidingen en sinter blokken.

Vering zou ik zorgen dat de voorvork een keer geserviced is, de originele shock servicen zie je nooit.

600 is snel genoeg.
 
Ik zou graag mijn zadel laten ombouwen naar een comfortzadel.
Bij lange ritten ondervind ik toch wel wat hinder.
Nu bestaan er verschillende firma's die dit doen. Een rappe zoektocht geeft me de namen Corbin, Topsellerie en Motea.
Iemand ervaring hiermee?
 
Iemand nog tips hoe een straat cbr 600 rr iets meer geschikt te maken voor circuitdagen. Indien mogelijk voor niet te veel geld. Wss zal die volgend jaar ingeruild gaan worden voor een zwaardere.
Het betreft een motor van mijn zoon hij twijfelt over inruilen maar hij heeft de motor een half jaar geleden een hele dure beurt laten geven waarbij ook de remschijven zijn vervangen. Daarom nog maar een jaartje door.

ik zou een goeie set banden kopen

ik rijd zelf op assen met de Pirelli corsa rossa

verder zou ik je geld besteden aan je rij ervaring en niet in je motor steken

wat zijn je ronde tijden nu??

ik rijd zelf op een bijna std 600rr en rijd er menig circuit racer uit


mijn pr is nu 1,59
 
Wat zijn tijd is weet ik niet. Hij heeft nu 1 x op Assen gereden en 1 x keer op Mettet in niveau 1. Daarna is hij 3 dagen wezen rijden op Alcarras in niveau 2. Maar zoals eerder gepost gaat hij niet veel investeren in de motor. Een sportief setje banden betere remolie en remblokken. Daarna eerst maar eens wat meer circuitdagen doen. Mss nog een gear indicator en dat is het dan.
 
Gear indicator zou ik niet eens doen, gewoon zelf bijhouden door te tellen of door aan het toerental te horen.
Na een tijdje weet je wel voor welke bocht je hoe vaak terug moet schakelen enzovoorts.
 
Ik vind dat toch wel heel relaxt.

Op mijn huidige circuitmotor zit het nog niet op en afgelopen jaar miste ik het enorm (ik ben wel gewend er mee te rijden zowel op straat als op de baan).

Ik heb er nu weer 1 gekocht om er op te zetten. Hoe minder je als rookie jou bezig hoeft te houden met zaken die met het controleren van de motor te maken hebben hoe meer jij jou kan focussen op het remmen, insturen, zitten, etc.

Ik heb er nu zelfs 1 gekocht met shift light zodat ik ook daar minder aandacht aan hoef te besteden.
 
Laatst bewerkt:
Verschilt per persoon inderdaad, ik heb hem niet en mis hem ook niet.
Ik kijk ook alleen op het rechte stuk vluchtig op de teller om lambda en temperatuur te checken..
 
Een GiPro heb ik nu ook. Weet ff niet welke. Zou ik thuis na moeten kijken.

Ik had hiervoor een Chinese van Ebay van 25 euro. Werkte in principe goed, maar niet wanneer de zon er op scheen (beetje hetzelfde als met de snelheidsmeter van de 600RR PC37).

Een GiPro zou hier geen last van hebben begrijp ik van een vriend van mij. Mag dan ook wel vind ik gezien de prijzen.
 
Laatst bewerkt:
Heb paar dagen terug een CBR 600 RR uit 2004 gekocht, hebben deze modellen ook alarmlichten? Want mijne werkt niet namelijk als ik dat schuif knopje indruk.
 
Door die knop in te drukken doe je het knipperlicht uit.

Zo'n alarmlichten knop is meestal rood en die zit dan bovenop de knipperlichtenknop is mijn ervaring. Dus niet de rode knop aan de rechterkant van het stuur :)

Je kan het er zelf opzetten. Ik zie die setjes wel eens liggen bij Motoport.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan