ZRX trefpunt deel 14, ouder maar niet langzamer!

Ik zie dat er een Mivv demper op mijn toekomstige 'ride' zit. Ik vond 'm niet slecht klinken maar toch best beschaafd. Is zo'n Bos demper nóg stoerderder? :)

Niet dat ik daar interesse in heb trouwens hoor, gewoon nieuwsgierig. Ik houd m'n buren graag te vriend als ik om 23.00 thuis kom. :P

Het moest ff duren voor ik hier weer eens was, maar Highking, heel veel plezier met "my former ride"!! *D *D *D Hopelijk heb je er nog jaren plezier van. Ik heb hem altijd met veel plezier gereden, maar hij kwam hier de laatste tijd te weinig de garage uit en omdat ik ook mijn oude ZXR circuitfiets de laan uit doe moet ie plaats maken voor een "nieuwe" circuitfiets!

Noem jij die Mivv demper trouwens beschaafd?? Dan moet je eens met een paar andere gasten gaan toeren, en dan halverwege vragen welke motor ze het meeste horen!! *D *D :P :P
Mocht je nog vragen hebben over de ZRX, laat me dan maar ff weten.

Greets Eagle.

Oh ja, de foto in de op kan nu dus onder Highking zijn naam.... *D *D O-) O-) :) :)
 
is ook een beetje wat je gewend bent natuurlijk, als je door een pittoresk frans dorpje pruttelt en de ramen klapperen rondom dan voel je je misschien een beetje aso :P

Best frisjes vanmorgen trouwens :]

van het weekend mezelf een cadeautje gegeven
hbm-283-8.jpg-1920x1080-9ee5c37c8d.jpg

hopelijk nu minder dan de helft van de tijd bezig met zoeken naar gereedschap :P
 
Haha, nou kennelijk werken mijn oordoppen erg goed. :P
Ik heb niet geluisterd met m'n helm af... maar is 't wel een uitlaat met e-keur shizzle dan? Als in: waarmee je Duitsland in mag en 't circuit op mag? (niet dat ik een echte circuitrijder ben maar toch lullig als je een middagje gepland hebt staan en je mag niet mee omdat je uitlaat te luid is; vorig jaar moesten wij er een van onze groep achterlaten bij Lelystad).

Anders heb ik misschien toch interesse in die Bos demper. _O-
 
Haha, nou kennelijk werken mijn oordoppen erg goed. :P
Ik heb niet geluisterd met m'n helm af... maar is 't wel een uitlaat met e-keur shizzle dan? Als in: waarmee je Duitsland in mag en 't circuit op mag? (niet dat ik een echte circuitrijder ben maar toch lullig als je een middagje gepland hebt staan en je mag niet mee omdat je uitlaat te luid is; vorig jaar moesten wij er een van onze groep achterlaten bij Lelystad).

Anders heb ik misschien toch interesse in die Bos demper. _O-

De Mivv zit zeker GEEN e-keur op!! Ik ben er vorig jaar twee keer mee naar Oschersleben geweest, en heb voor die gelegenheden er telkens een uitlaatdemper van een ZX9R op gezet. Dan klinkt hij ineens heel braaf!

Grtz Eagle.
 
Oi, da's goed om te weten. :P

Als ik die Bos demper zou overnemen, is 't dan gewoon een kwestie van deze eraf schuiven en de ander erop? Of moet er dan meer aangepast worden?
 
Elke bolt-on voor een 1200is uitwisselbaar



is ook een beetje wat je gewend bent natuurlijk, als je door een pittoresk frans dorpje pruttelt en de ramen klapperen rondom dan voel je je misschien een beetje aso :P

Best frisjes vanmorgen trouwens :]

van het weekend mezelf een cadeautje gegeven
[afbeelding]
hopelijk nu minder dan de helft van de tijd bezig met zoeken naar gereedschap :P


Mooi ding :Y
 
Laatst bewerkt door een moderator:
is ook een beetje wat je gewend bent natuurlijk, als je door een pittoresk frans dorpje pruttelt en de ramen klapperen rondom dan voel je je misschien een beetje aso :P

Best frisjes vanmorgen trouwens :]

van het weekend mezelf een cadeautje gegeven
[afbeelding]
hopelijk nu minder dan de helft van de tijd bezig met zoeken naar gereedschap :P

Mooi karretje met werkblad, dacht eerst dat ie bij de bbq hoorde :$
Maar is ook een mooie gereedschapswagen :t

GREETZ
 
onderste twee lades zijn voor de hamburgers en de spare-ribs ;)

zonder inhoud, gereedschap had ik al, alleen verspreid over teveel plekken. nu hopelijk alles bij elkaar.
 
Mooie kar inderdaad, erg mooi! Ga je gereedschap er los in leggen of heb je houders in de lade?

Wil er ook ooit wel eentje aanschaffen, nu ligt alles verspreid over de werkbank :X
 
geen houders... voorlopig :P

staat trouwens een mooi japans RVS uitlaatsysteem op het ZRXOA voor de mensen die naast meer herrie ook meer powerrrrr willen :]
 
geen houders... voorlopig :P

staat trouwens een mooi japans RVS uitlaatsysteem op het ZRXOA voor de mensen die naast meer herrie ook meer powerrrrr willen :]


ja, lekkermakertje ,moet je inloggen -O-
ik zoek nog een bochtensetje :Y
 
Laatst bewerkt door een moderator:
top aanbod ,Johan :} :} :tidd de doorlaat van €50 cent inplaats van nu €2,- is wel een restrictie,weg met de org bochtenset :W
Ik heb een vraagje in verband met de uitlaatbochten van m'n zrx1100. Onlangs op originele uitlaatbochten een IXIL demper (bolt on) geplaatst. Tevens een K&N luchtfilter ( zelfde model als origineel) en een Dynojetkitje laten installeren.
Op de testbank gaf dit 100pk aan het achterwiel en 99,5Nm aan Koppel bij ongeveer 5600t/min. De motor is nu nog meer een koppelbeest geworden dan vroeger, maar eens aan 8000t/min, vlakt hij af. De run werd gedaan zonder dB-killer.
Zou het monteren van een andere bochtenset, verbetering geven bij hoge toeren?Is er zo'n groot verschil in binnendiameter? En welke zouden jullie me dan aanraden? Of heeft er nog iemand een goede bochtenset liggen voor 'n model 1999? Ik heb al eens gekeken naar de bochtenset van Black Widow, waar ik dan m'n IXIL demper zou kunnen plaatsen? Kwestie van niet alles te moeten weggooien.
 
Laatst bewerkt:
ja, topvermogen krijg je er alleen bij door de bochten te wijzigen, dat is de grootste restrictie. Black widow zal een verbetering geven, hoewel deze nog niet optimaal zijn. Ze verkopen ook een race systeem voor een goede prijs, daar pak je meer vermogen mee. (maar die heeft een slip-on demper nodig geloof ik) Maar niet vergeten dat je er ook een jetkit en (wel zo verstandig) een beter ademend luchtfilter bij doet.
 
T is alleen jammer dat er niet veel meer te koop is aan bochtensets,
dat Black widow setje vindt ik er niet zo netjes uit zien en de pasvorm schijnt ook niet bizonder te zijn,helaas :N .
ik ben al een poosje op zoek,
maar t zal wel uitkomen op een complete akra set :9
 
Ik wil geen zwarte piep :N ,dat staat niet onder dat bling hok van mij,
en eigenlijk heb ik alleen de bochtenset maar nodig
 
hallo,
Ik ben vincent en volg al lange tijd dit zrx forum.
Nu toch even reageren ivm de black widow bochtenset.
Zelf heb ik een zrx 1100 van 97' met een volledige black widow uitlaat.
tot nu toe tevreden van stuk lichter en mooier dan de originele, met ronde carbon demper lengte 35cm. pasvorm viel mee, enkel achterste stuk moest ik wat naar boven duwen.
Er gaan idd betere systemen zijn, maar die kosten het dubbele of 3 keer zoveel.
Ik heb 560 euro betaald incl verzenden en met alle dichtingen en uitlaatpasta er zit ook een drieboutskop bij zodat je originele demper of een andere kan monteren.
met een tovami kit en een k&n filter met licht aangepaste luchtfilter box (gaatjes geboord en snorkel verwijderd) heb ik op de testbank 98nm aan 3000tr/min en 102pk aan 8000tr/min op het achterwiel.
Op verschillende testbanken ga je altijd andere waarden uitkomen ook afhankelijk van andere factoren, dipjes zijn eruit en rijd merkbaar beter.
grtn
 
Ik heb een vraagje in verband met de uitlaatbochten van m'n zrx1100. Onlangs op originele uitlaatbochten een IXIL demper (bolt on) geplaatst. Tevens een K&N luchtfilter ( zelfde model als origineel) en een Dynojetkitje laten installeren.
Op de testbank gaf dit 100pk aan het achterwiel en 99,5Nm aan Koppel bij ongeveer 5600t/min. De motor is nu nog meer een koppelbeest geworden dan vroeger, maar eens aan 8000t/min, vlakt hij af. De run werd gedaan zonder dB-killer.
Zou het monteren van een andere bochtenset, verbetering geven bij hoge toeren?Is er zo'n groot verschil in binnendiameter? En welke zouden jullie me dan aanraden? Of heeft er nog iemand een goede bochtenset liggen voor 'n model 1999? Ik heb al eens gekeken naar de bochtenset van Black Widow, waar ik dan m'n IXIL demper zou kunnen plaatsen? Kwestie van niet alles te moeten weggooien.

Ik heb rvs bochten set en de diameter was ongeveer 6mm verschil groter dan origineel. De originele bochten set is dubbelwandig. Daarbij was de deze rvs bochten set ongeveer een kilo of 6 lichter in totaal incl demper.
 
op webike staan een paar supermooie syetemen, waaronder iets wat eruit ziet als een kerker maar met een betere afwerking. Prijs is niet eens zo hoog, maar de import doet er nog een schepje bovenop.

deze staat op het OA:
CQX78P5.jpg


lijkt op mijn titanium system, doorlaat 60 mm
 
Wat je eventueel ook zou kunnen doen is eens contact opnemen met de twee gasten van Raw Metal Racers. Zijn twee jongens die in hun vrije tijd aan hun en andere motoren klussen, hoeven het nog niet voor het geld te doen en bouwen echt hele sjieke uitlaten en kunnen heel netjes tig-lassen :Y Misschien dat zij voor een deftige prijs een nieuw setje uitlaatbochten kunnen maken voor je.


HOME NL - Raw Metal Racers

Weet niet of deze link werkt op FB, maar daar staat een filmpje over hoe hij zijn laatste uitlaat maakte.

https://www.facebook.com/RawMetalRa...VnXyA1fcGuIqgI_8m96Fl0FVOmZr_98LWcynU&fref=nf
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan