Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zijn er hier mensen die een andere achterschokdemper gemonteerd hebben?
Een idee of er betere schokdempers van een ander merk/type passen of zal ik een aftermarket demper moeten kopen als ik iets beter wil?

Ik heb voor en achter een verenset van Hyperpro laten monteren. Een wereld van verschil met de originele set als je wat sportiever gaat rijden. Waar de motor aan het begin nogal beweeglijk was in de bochten is hij nu een stuk strakker en rustiger.

Het is een investering maar ik vind hem iedere euro waard als je er nog even op rondrijdt!
 
Hallo allemaal,

nu al een klein tijdje aan het meelezen geweest en nu wordt het tijd voor mijn post.
Afgelopen zomer mijn rijbewijs gehaald en direct een motor gekocht. Natuurlijk is dit een MT-07 :]

Heb al flink wat kilometers gemaakt en heb niets te klagen :)

[afbeelding]
[afbeelding]

Welkom :W . Mooie MT07 ook !

Wat voor merk/type handkappen zijn dat?

Zijn er hier mensen die een andere achterschokdemper gemonteerd hebben?
Een idee of er betere schokdempers van een ander merk/type passen of zal ik een aftermarket demper moeten kopen als ik iets beter wil?

Ik heb ook een Hyperpro set er op zitten. Twee binnenveren voor en een complete Hyperpro schokdemper achter. Bevalt prima en stuurt stukken beter dan met de oude veren :t .
 
Laatst bewerkt:
Ben ook erg tevreden met de HyperPro Kit.
Gevoelsmatig een heel andere motor.
Montage aan de zijkant is achteraf toch wel prima zo.
Moet alleen nog aan die tiewrap werken waarmee de piggybag
kabel vast zit op zijn hoogste punt. Dat moet beter kunnen.
Ga ik binnenkort aan werken.

9uu72t.jpg
 
Vandaag een mooie brief ontvangen van Yamaha voor de MT-rijders. Je maakt kans om als VIP op de Yamaha-stand op de motorbeurs rond te lopen + gratis entree.... Natuurlijk gelijk aangemeld. :)
 
Vandaag een mooie brief ontvangen van Yamaha voor de MT-rijders. Je maakt kans om als VIP op de Yamaha-stand op de motorbeurs rond te lopen + gratis entree.... Natuurlijk gelijk aangemeld. :)

Check, had wel een brief van Yamaha in de brievenbus liggen, maar nog niet geopend. Zo maar even doen begrijp ik ;) .
 
Vanavond maar mijn OptiMate 4 kabel geïnstalleerd. Ook netjes weggewerkt langs de bestaande kabelboom tot onder de buddyseat. Wat een verademing dat je niet telkens het zadel eraf hoeft te halen.

Even wachten tot mijn MT terug is van de onderhoudsbeurt en dan kan ik mijn navigatie installeren. Iemand nog tips voor de aansluiting van de stroomvoorziening? En waar ik het beste kan aftappen?
 
@Steffex
Er zit een stekker aan de linkerkant van je tank (achter de kappen) waar je zo een aansluiting op kunt maken. Kijk op youtube maar even naar MT07 USB dan vindt je het wel.
Deze staat netjes geschakeld met je contact.
 
Denk niet dat er veel mensen zijn die die km stand er al op hebben staan en dus weinig ervaring mee is. Er is ooit een duurtest gedaan waarbij na 50.000km het blok uit elkaar gegaan is en alles er nog top uitzag. Geen rare spelingen of dergelijken. Denk dat het het belangrijkste is dat de motor goed onderhouden is geweest.
 
Hoeveel KM kan een MT 07 van zeg bouwjaar 2014 aan is bv 60k veel of is die dan net lekker ingelopen lol

Motor kan het makkelijk hebben, maar er zijn wel een paar aandachtspunten. Als er in ongeveer 3 jaar 60.000 km mee is gereden, dan zal er ook mee in de pekel zijn gereden, dus hoe ziet de motor er nog uit? En met die km stand zal het balhoofdlager, achterbruglagers, draai en scharnierpunten van het frame etc al vervangen of gesmeerd moeten zijn of er tegenaan zitten. Ik zou dan wel willen weten of dat allemaal al is gedaan ofniet naast het reguliere onderhoud.
 
@Steffex
Er zit een stekker aan de linkerkant van je tank (achter de kappen) waar je zo een aansluiting op kunt maken. Kijk op youtube maar even naar MT07 USB dan vindt je het wel.
Deze staat netjes geschakeld met je contact.

Is er een goede manier om de draden van mijn TomTom kabel aan die plug te maken? Of moet ik zo’n mannelijke plug ergens vandaan halen?
 
GoPro Tom-Tom mobiel het maakt allemaal geen hol uit.
Je moet alleen de juiste verloopstekker voor je device
hebben als je USB Micro B/C niet past.
Of je connect je houder of mount direct op de kabel
Dus ja dat kan.

Ik gebruik sinds kort de Flitsmeister app om te navigeren.
Interface is lekker donker dat vind ik erg prettig.
Of zelf een route fixen zonder
dat je een flitspaal over het hoofd ziet:)
Ga ze binnenkort steunen met een Pro aanschaf.
 
Laatst bewerkt:
Maar als je alleen moet smeren is dat niet zo veel geld neem ik aan.
Maar een motorblok moet tegenwoordig toch gewoon 100k kunnen halen of zie ik iets niet goedMotor kan het makkelijk hebben, maar er zijn wel een paar aandachtspunten. Als er in ongeveer 3 jaar 60.000 km mee is gereden, dan zal er ook mee in de pekel zijn gereden, dus hoe ziet de motor er nog uit? En met die km stand zal het balhoofdlager, achterbruglagers, draai en scharnierpunten van het frame etc al vervangen of gesmeerd moeten zijn of er tegenaan zitten. Ik zou dan wel willen weten of dat allemaal al is gedaan ofniet naast het reguliere onderhoud.
 
Zo, vandaag maar eens even een K-tech achterveer, handvatverwarming, een ABM Superbike-stuur, bar-end mirrors en een dubbele USB-aansluiting besteld!

Binnenkort beginnen aan het roadtrip-klaar maken van mijn 07! Dingen die al gedaan zijn: Akra met PCV, dikker zadel, verstelbare hendels en een set softbags!
 
Lekker bezig :t

Heb van de week de MT weer even gestart, accuutje was er niet echt blij mee. Heb die dus maar even aan de lader gegooid. Ben druk met de SP bezig, dus mocht ik die niet af krijgen voordat het seizoen begint, wordt het lekker touren op de MT, het mag van mij nu wel weer lekker weer worden :]
 
Zo, vandaag maar eens even een K-tech achterveer, handvatverwarming, een ABM Superbike-stuur, bar-end mirrors en een dubbele USB-aansluiting besteld!

Binnenkort beginnen aan het roadtrip-klaar maken van mijn 07! Dingen die al gedaan zijn: Akra met PCV, dikker zadel, verstelbare hendels en een set softbags!

Zo'n PCV nou echt merkbaar onder de motorkap?
 
Lekker bezig :t

Heb van de week de MT weer even gestart, accuutje was er niet echt blij mee. Heb die dus maar even aan de lader gegooid. Ben druk met de SP bezig, dus mocht ik die niet af krijgen voordat het seizoen begint, wordt het lekker touren op de MT, het mag van mij nu wel weer lekker weer worden :]

Ah, kan mij nog herinneren van vorig jaar dat mijn MT erg lastig aan de praat ging na de winterstop. Hoop dat ie dat dit jaar beter doet :t . Dan idd de accu maar ff opladen en hopen dat ie niet helemaal leeg is getrokken. Daar houden accu`s meestal niet zo van.
 
Waarom zou je dan niet een druppellader gebruiken? Hiermee weet je zeker dat je MT start zodra je wilt gaan rijden.

Iemand ervaring met alternatieve zadels voor de MT? Het comfort is prima, maar bij langere ritten zou een beter zadel toch wel fijn zijn.
 
Waarom zou je dan niet een druppellader gebruiken? Hiermee weet je zeker dat je MT start zodra je wilt gaan rijden.

Iemand ervaring met alternatieve zadels voor de MT? Het comfort is prima, maar bij langere ritten zou een beter zadel toch wel fijn zijn.

Lag mij bij niet aan de accu. Die was super vol. De motor had er na een paar maanden stilstand niet zo`n zin in. Heb mijn accu altijd warm op zolder aan de druppellader staan. Al staat ie niet continue aan. Bij het aansluiten van de druppellader brand het lampje meteen groen, wat betekent dat de accu opgeladen/vol is.
 
Waarom zou je dan niet een druppellader gebruiken? Hiermee weet je zeker dat je MT start zodra je wilt gaan rijden.

Iemand ervaring met alternatieve zadels voor de MT? Het comfort is prima, maar bij langere ritten zou een beter zadel toch wel fijn zijn.
Heb 'm nu voor de rest van het winterseizoen nog aan de druppellader, starten doet ie dan zeker... :]
Normaal heb ik de motoren standaard de hele winter aan de druppellader. Maar omdat ik druk met de SP bezig ben en weinig sleutelruimte heb, moet ik ze geregeld de schuur in- en uitrijden. Vind het dan niet echt optimaal om ze telkens los- en aan te koppelen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan