Is je motor veilig met motorsloten?

met een slijptol krijg je denk ik alle sloten wel open.
met een duur slot zijn ze hoogheid een paar seconden langer aan het slijpen :)

alles kan natuurlijk maar, ik denk niet dat een dief graag een slijptol zal gebruikt, om een motor te stelen die voor je deur staat.
want dan word je wakker en, kom je :( naar buiten om even zijn kop tegen de |( te rammen :Y
 
Twee keer binnen jaar werd een motor van mij gestolen.
Helemaal geen gepriegel met het slot, zoals ik in dit filmpje zag.
Beide keren was het slot gewoon doorgeknipt met zo’n kabelknipper die voor een paar tientjes bij de bouwmarkten verkocht wordt.

Sloten zijn alleen voor gauwdieven te weren en om de verzekeringsmaatschappij tevreden te houden.
 
Laatst bewerkt:
Dan is een schijfremslot denk ik wel in het voordeel, die kunnen ze niet zomaar doorknippen, omdat er geen ruimte is om de tang er op te zetten.
Dat smalle gleufje zit namelijk je schijf tussen.

Optillen of doorslijpen kan natuurlijk wel.
 
Goede sloten gebruiken harder staal, dat helpt wel, in zoverre dat het 20 seconden langer duurt om door te slijpen. Heb zelf een Abus met alarm, en hoewel alles te omzeilen is hoop ik dat de combinatie van goed gehard Abus staal met een constant jankend alarm afwerend genoeg is in de meeste situaties. Alarm valt natuurlijk te dempen maar is toch weer een extra drempel. Maar als ze ergens ongestoord hun gang kunnen gaan helpt natuurlijk niets.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MG77
Als ze het op je fiets hebben gemunt nemen ze hem toch wel mee. Sommige doen het zelfs voor de sport.

Het belangrijkste is dat je aan je verzekeringsvoorwaarden voldoet, dus een ART4/5 slot oid.
 
Dan is een schijfremslot denk ik wel in het voordeel, die kunnen ze niet zomaar doorknippen, omdat er geen ruimte is om de tang er op te zetten.
Dat smalle gleufje zit namelijk je schijf tussen.

Optillen of doorslijpen kan natuurlijk wel.


Schijf losschroeven en laten bungelen. (Hoort niemand)
Draait het wiel gewoon weer rond.
 
  • Leuk
Waarderingen: MG77
met een slijptol krijg je denk ik alle sloten wel open.
met een duur slot zijn ze hoogheid een paar seconden langer aan het slijpen :)

alles kan natuurlijk maar, ik denk niet dat een dief graag een slijptol zal gebruikt, om een motor te stelen die voor je deur staat.
want dan word je wakker en, kom je :( naar buiten om even zijn kop tegen de |( te rammen :Y


Het probleem is dat niemand er wat van zegt.
Mijn zoon reed op mijn mooie dure fiets en had 'm een beetje onhandig in een winkelcentrum neergezet.
Ik zag mijn fiets staan en omdat hij de sleutel had heb ik hem opgetild bij het rekje en naar hem toegebracht.
Werkelijk niemand zei er iets van, terwijl ik met een fiets opgetild tussen het winkelend publiek liep.
 
  • Leuk
Waarderingen: MG77
Geef er een permanente eigen smaak aan, die van mij krijgt de komende paar weken een andere look.
Natuurlijk wel een stuk makkelijker als je zelf kan spuiten en een spuitcabine ter beschikking hebt maar als de kuipdelen niet meer origineel zijn is er al voor een flink bedrag niet meer verkoopbaar en dan kiezen ze denk ik liever een ander.
 
Ergste was nog dat er veel volk voorbij liep en iedereen het maar liet gebeuren. *O*
Met zo'n slijptol heb je in een paar minuten 10 motoren van het slot ontdaan. En NIEMAND die iets doet......
Dat dus... Ook eens (jaar of tien geleden) mijn trapfiets losgeknipt met een betonschaar op treinstation Amsterdam Sloterdijk die ook door iemand anders was vastgezet (heb het hier ook al wel eerder verteld). Heb toen eerst een briefje achtergelaten, maar eind volgende werkdag stond het er nog steeds. Toen maar betonschaar gehaald bij de Gamma en fiets losgeknipt in vol daglicht middenin de avondspits met tientallen mensen om me heen. Er liep zelfs nog een koppel politieagenten langs die wel even raar keken maar vervolgens ook gewoon doorliepen. Heel onwerkelijk. Ik zal er wel niet als dief hebben uitgezien... Toen grote blanke man in cargo shorts, sandalen en haar tot onderop mijn rug.

Ik had me wel voorbereid op een discussie, sleutels en aankoopbewijs van fiets meegenomen en zo, maar goed, iedereen (inclusief de politie) denkt blijkbaar van "noooouuuu, vandaag even niet mijn pakkie-an daaro".
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MG77
Mijn tante ging ooit eens naar het politiebureau om aangifte te doen van de diefstal van haar fiets (lang geleden toen dat nog op het bureau kon) waar de diender van dienst doodleuk zei "steel maar een ander".
Dat was al ergens begin 90-er jaren.
 
Ik heb de beste beveiliging die je je maar kan bedenken ... ik rijd gewoon een GSX F :+
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: MG77
Denk dat een hoop mensen ook bang zijn, die zullen waarschijnlijk denken , het is mij fiets niet dus ga niet het risico nemen, misschien krijg je wel een betonschaar, hamer, slijptol of mes in je nek.
 
Wat nieuwe gegevens over de stijging van motorfiets diefstal, welke merken het meest gestolen/teruggevonden worden en waar dit het meest gebeurt (iets met amst...).

Https://www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/23167-diefstal-motorfietsen-in-2017-gestegen
 
Wat nieuwe gegevens over de stijging van motorfiets diefstal, welke merken het meest gestolen/teruggevonden worden en waar dit het meest gebeurt (iets met amst...).

Https://www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/23167-diefstal-motorfietsen-in-2017-gestegen


Moto Guzzi komt niet eens voor in de lijst _O-

STAVC zei:
De merken waarvan het wagenpark groter is dan 500 zijn geselecteerd op diefstalrisico.
De diefstalaantallen van de merken waarvan het wagenpark kleiner of gelijk is aan 500 zijn
ondergebracht in de rubriek “ Overige”.

Gaan ze nou echt beweren dat er minder dan 500 Guzzi's rondrijden in NL?
 
Wat nieuwe gegevens over de stijging van motorfiets diefstal, welke merken het meest gestolen/teruggevonden worden en waar dit het meest gebeurt (iets met amst...).

Https://www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/23167-diefstal-motorfietsen-in-2017-gestegen

Zo te lezen nog genoeg te doen door onze wethandhavers ,het terug gevonden percentage is
bedroevend laag.In Engeland worden er nog veel meer motoren gestolen maar daar vinden
ze gemiddeld 40% terug,toch heel wat beter dan de miserabele 14% hier,tijd dat
ze hier eens wat beter hun best gaan doen in plaats van te denken de verzekering
vergoed de schade toch dus waarom ons druk maken. :(
Van mij is er ook een motor gestolen,politie gebeld en warempel er kwamen 2 dienders opdagen,dus ik dacht dat word buurtonderzoek en zoeken naar eventuele vingerafdrukken,
nou nee hoor de heren hebben heel even gekeken,gegevens van mij opgeschreven en weg waren ze weer,de ongeïnteresseerdheid straalde er van af.Tja het dievengilde weet dat
natuurlijk ook en maakt zich dan ook geen zorgen,de pakkans is immers heel klein.
Kortom je word er allemaal niet vrolijker van als ex eigenaar. :N
 
Laatst bewerkt:
Zo te lezen nog genoeg te doen door onze wethandhavers ,het terug gevonden percentage is
bedroevend laag.In Engeland worden er nog veel meer motoren gestolen maar daar vinden
ze gemiddeld 40% terug,toch heel wat beter dan de miserabele 14% hier,tijd dat
ze hier eens wat beter hun best gaan doen in plaats van te denken de verzekering
vergoed de schade toch dus waarom ons druk maken. :(
Van mij is er ook een motor gestolen,politie gebeld en warempel er kwamen 2 dienders opdagen,dus ik dacht dat word buurtonderzoek en zoeken naar eventuele vingerafdrukken,
nou nee hoor de heren hebben heel even gekeken,gegevens van mij opgeschreven en weg waren ze weer,de ongeïnteresseerdheid straalde er van af.Tja het dievengilde weet dat
natuurlijk ook en maakt zich dan ook geen zorgen,de pakkans is immers heel klein.
Kortom je word er allemaal niet vrolijker van als ex eigenaar. :N

Ben het wel met je eens, maar Engeland is natuurlijk een eiland. Het is altijd lastiger om gestolen waar van een eiland af te krijgen dan uit een continentaal land met open grenzen waarbij je binnen een dag in Oost Europa zit.
Alsik de filmpjes zie hoe gangs in London gewoon op klaarlichte dag een motor jatten en omstanders bedreigen met een slijptol, vind ik het hier toch weer meevallen.
 
Wat nieuwe gegevens over de stijging van motorfiets diefstal, welke merken het meest gestolen/teruggevonden worden en waar dit het meest gebeurt (iets met amst...).

Https://www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/23167-diefstal-motorfietsen-in-2017-gestegen


Zo te lezen nog genoeg te doen door onze wethandhavers ,het terug gevonden percentage is
bedroevend laag.In Engeland worden er nog veel meer motoren gestolen maar daar vinden
ze gemiddeld 40% terug,toch heel wat beter dan de miserabele 14% hier,tijd dat
ze hier eens wat beter hun best gaan doen................... :N
Zoals al gemeld in Engeland aantal totaal-verdwijning lager, omdat het een eiland is.
Hier is een gestolen motor in 1 uurtje de grens over naar tig andere landen. Waar moet je er in Engeland mee naar toe? Op iedere veerboot is een grens, dus extra controle......

Wat ook opvalt dat is dat vooral in de 3 grote steden je motor snel uit zicht verdwijnt.
Samen 55% van het totaal! Nu was ik sowieso al nooit graag in onze grootste steden.
Stoplicht-stoplicht-Stoplicht :X Nu weet ik dat ik er helemaal weg moet blijven. :W

In Limburg worden de meeste buitenlandse motoren gestolen.
Daar rijden er natuurlijk relatief veel, ook daar ben je in 10 min de grens over.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MG77
je moet gewoon zorgen dat je een motor hebt die niemand wilt. dan loop je de minste kans dat iemand hem ongevraagd leent.

Ik gebruik alleen het stuurslot, verder niks.
 
  • Leuk
Waarderingen: MG77
Kwestie van tijd, kerel.

Het is bij mij bijna 10 jaar lang goed gegaan met bijna altijd alleen een stuurslot (los van thuis).

Uiteindelijk was het ook mijn beurt.
 
Laatst bewerkt:
Betonschaar gaat toch sneller....

In the end is alles te stelen. Goed verzekeren is denk ik belangrijker dan een goed slot (los van het feit dat de verzekeraar dat eist)
De verzekeraar ziet wel heil in sloten. Anders stellen ze zo’n eis niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: MG77
Die eis stellen ze alleen maar om de kans dat ze uit moeten keren te verkleinen.
Precies :t

Altijd er voor zorgen, dat je moor net wat moeilijker te jatten is, dan het eerste de beste alternatief. Want iets jatten, doen ze toch wel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan