Garmin Zumo deel 7

2 - En als ik bv 120 op de snelweg rij en en dan snel gas geef om een vrachtwagen oid in te halen ( rond de 150km per uur ) dan geeft de garmin aan dat die uit zich gaat schakelen en moet ik het handmatig annuleren, dat doet hij ook als ik dan weer snel terug ga naar 120km.

als ik bv heel geleidelijk op/van het gas ga dan is er niks aan de hand en blijft hij het doen.

is dit een instellingsfout?
Is dat dezelfde melding zoals je die krijgt als je de Zumo werkend uit zijn houder haalt. Dan drukt hij niet hard genoeg op de contacten en zal bij optrekken en afremmen iets bewegen in de houder (massa-traagheid) waardoor de Zumo denkt dat hij uit de houder gehaald wordt.
 
Beste allen!

2 vraagjes:

1 - krijg nog steeds meldingen op de snelweg met daarin een waarschuwing dat er een mobiele flitser aanwezig op dat stuk aanwezig is, terwijl er geen flitser te zien is, hoe schakel ik dat uit?
Die meldingen komen vanuit een GPI bestand dat op je Zumo staat. Het is dus geen Live data. Gewoon negeren. De meeste plaatsen waar dit gemeld wordt, wordt wel vaak geflitst. Eventueel kun je het GPI bestand hernoemen naar GP_ ofzo, of zelfs helemaal weggooien, maar in dat geval ben je alle flitsers kwijt.
2 - En als ik bv 120 op de snelweg rij en en dan snel gas geef om een vrachtwagen oid in te halen ( rond de 150km per uur ) dan geeft de garmin aan dat die uit zich gaat schakelen en moet ik het handmatig annuleren, dat doet hij ook als ik dan weer snel terug ga naar 120km.

als ik bv heel geleidelijk op/van het gas ga dan is er niks aan de hand en blijft hij het doen.

is dit een instellingsfout?

Zoals gezegd: slecht contact tussen houder en Zumo waarschijnlijk.
 
Thanks, ga ik vanavond gelijk doen! Wat voor waardes moeten er ongeveer uitkomen? Die 5.3 volt was inderdaad onbelast gemeten!

Ik vermoed dat de Zumo niet heel veel verbruikt. Enkele honderen milli-ampere als de zekering in de 12 volt kabel zit, afhankelijk van de ingestelde lichtsterkte en of je aan het rekenen bent etc.

Ongeveer twee keer zoveel als de zekering in het 5V gedeelte zit (dus na het voedingsblokje in de kabel).
 
Is dat dezelfde melding zoals je die krijgt als je de Zumo werkend uit zijn houder haalt. Dan drukt hij niet hard genoeg op de contacten en zal bij optrekken en afremmen iets bewegen in de houder (massa-traagheid) waardoor de Zumo denkt dat hij uit de houder gehaald wordt.
ja dat is dezelfde melding idd, zal een keer opletten of hij er wel goed strak inzit, voorheen deed hij het gewoon goed en is denk ik net een jaar oud, gebruik hem alleen op de motor en zo vaak rij ik niet.

wel vreemd dat die het alleen bij 120 en 153 doet, ongeacht vanaf welke snelheid ik accelereer of loslaat.
 
Laatst bewerkt:
Die meldingen komen vanuit een GPI bestand dat op je Zumo staat. Het is dus geen Live data. Gewoon negeren. De meeste plaatsen waar dit gemeld wordt, wordt wel vaak geflitst. Eventueel kun je het GPI bestand hernoemen naar GP_ ofzo, of zelfs helemaal weggooien, maar in dat geval ben je alle flitsers kwijt.Zoals gezegd: slecht contact tussen houder en Zumo aarschijnlijk.

Dan zal ik het maar zo laten.
 
Hmmm. Ik kan me vergissen maar:

In de GPI zitten in principe geen mobiele flitsers. En zul je ook geen melding krijgen 'mobiele flitser'.

Twee mogelijkheden:
a. je hebt een 590 of 595 en die gekoppeld via smartphone link (maar ik meen dat dan de melding is 'politie activiteit' oid
b. danwel het betreft een waarschuwing voor een roodlicht flitser bij toerit-dosering

Het tweede probleem heeft beslist niets met de snelheid te maken, anders dan dat je bij een specifieke snelheid te maken hebt met een trilling waardoor het contact verbroken wordt.
 
Derde mogelijkheid: ik heb ooit een keer een GPI gemaakt met alle mogelijke mobiele flitslocaties langs de snelweg en die op mijn site gezet. Uiteraard leverde die een hoop loos alarm af, maar het heeft me minstens één keer een CJIB-brief bespaard...
 
Da's dan kennelijk de schuld van javawa (zie boven). ;)

FF serious:

Een mobiele flistlocatie bestaat meestal maar een paar uur. Betekent dat het opnemen daarvan alleen nut heeft als het ook met hoge frequentie ververst kan worden. Ergo: via een 'connected device'.

Uitzondering is bijvoorbeeld Frankrijk: vanwege wetgeving staan daar niet de exacte positie van flitspalen is maar 'zones' waar regelmatig geflitst wordt; al dan niet door vaste palen.
 
Zijn het niet gewoon vaste palen die inmiddels verdwenen zijn?

Of gebieden waar regelmatig geflitst wordt?

Die laatste vermoed ik ook inderdaad. Althans, daar heb ik ook "last" van. De Zumo heeft er een handje van om die continu te blijven omroepen. Dat is vooral vervelend op snelwegen die, toen die dingen aangemaakt werden, 120 km/u max hadden en nu 130 km/u.

Mijn Zumo piept dan en geeft icoontjes weer op de kaart zonder dat er iets gezegd wordt.

En die locaties staan volgens mij ook standaard in de "demo" flitslocaties die bij aanschaf op de Zumo staan.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk - laat ik mijn zumo weer eens aan de computer hangen voor updates..

Maar ik krijg deze melding van Garmin Express:

"Sorry, we're having a problem communication with our servers."

Nadat ik Garmin Express had geupdated had ik goede hoop maar de melding blijft.

Ook nadat ik alle anti-virus en firewall onzin had uitgeschakeld van mij antiv-virus pakket had Garmin Express er geen zin in. Ook na meerdere keren de refresh knop te hebben misbruikt gebeurt er niets.

Ligt het aan mij pc of zijn er meer die dit probleem hebben?
 
heb even terug gelezen over mijn vragen, maar wij ( vriendin en ik ) hebben beide een 340LM, maar neem aan dat het niet uitmaakt welk model je hebt? schijnbaar hebben wij het en een ander niet, niks aan te doen dan.

Maar zal wel op de connecties lette , mag aannemen dat het na een jaar niet zomaar lichtjes vast mag zitten?

zit daar eventueel garantie op? kan moeilijk dat ding vasttapen aan de houder.
 
Ha luitjes,

Wat zijn alternatieven voor Basecamp? Ik vind het teveel gedoe en moet er iedere keer een laptop meeleuren op vakantie.

Het mooist zou iets zijn dat ik op mijn tablet kan gebruiken, maarja... is dat er?
 
Ha luitjes,

Wat zijn alternatieven voor Basecamp? Ik vind het teveel gedoe en moet er iedere keer een laptop meeleuren op vakantie.

Het mooist zou iets zijn dat ik op mijn tablet kan gebruiken, maarja... is dat er?
Jij hebt toch een R1200GSA?

Ga eens naar het BMW GSclub-forum, daar zitten een aantal topics bij waar je ms wat aan hebt.
De meeste alternatieven hebben net zoals BC, voor-en nadelen.

Weet zo niet wat de mogelijkheden op een tablet zijn.
 
Laatst bewerkt:
Een beter alternatief ken ik ook niet.
Daar waar een laptop een nadeel van Basecamp is, is een verplichte internetverbinding voor MyRoute wellicht een nadeel.
Basecamp zou eventueel ook op een Windows Tablet kunnen draaien.
 
Je kunt basecamp evt op een tablet met volwaardige windows draaaien.

MRA, Myroute en bijv routeyou zijn webbased en kunnen ook op een android tablet of ipad. Moet je wel even de handigheid hebben om een gpx naar microSD te saven en die SD in je zumo plaatsen. Werk je met een TT Rider dan is dat laatste niet nodig en kun je de route via de cloud overzetten.
 
Je kunt basecamp evt op een tablet met volwaardige windows draaaien.

MRA, Myroute en bijv routeyou zijn webbased en kunnen ook op een android tablet of ipad. Moet je wel even de handigheid hebben om een gpx naar microSD te saven en die SD in je zumo plaatsen. Werk je met een TT Rider dan is dat laatste niet nodig en kun je de route via de cloud overzetten.

Ik vraag me serieus wel eens af hoe lang het nog gaat duren voordat Tomtom Garmin gaat inhalen op het gebied van Motornavigatie/Planningsoftware (als dat al niet gebeurd is).
 
Denk niet dat TomTom iemand in gaat halen met planningssoftware, die hebben ze namelijk niet.

Persoonlijk vind ik MRA een stuk makkelijker in gebruik dan Basecamp, en het grote voordeel van MRA is dat je vrij simpel de routes voor diverse systemen kan vergelijken/maken.
 
Denk niet dat TomTom iemand in gaat halen met planningssoftware, die hebben ze namelijk niet.

Niet juist. Ze hebben TomTom MyDrive. Da's een eenvoudig maar tegelijk zeer krachtig programma.

De kracht zit in eenvoud in combinatie met de 'scenic routing'. De kracht van MRA Gold zit 'm in diezelfde scenic routing, maar die komt dus uit de TT kaart.
Als er één aspect is waar TT het beter doet dan Garmin is het wel die 'spannende route'. Maak maar eens een 'kronkelroute' van de ene kant van het land naar de andere kant. En vergelijk basecamp met MyDrive/MRA.

Ander 'inhaalpuntje' is het, vanuit de routesoftware, inladen van routes via de cloud (MyDrive, MRA, Tyre). Garmin zal echt wel wat gas moeten gaan geven...
 
Niet juist. Ze hebben TomTom MyDrive. Da's een eenvoudig maar tegelijk zeer krachtig programma.
Ok, die ken ik nog niet..

Als er één aspect is waar TT het beter doet dan Garmin is het wel die 'spannende route'.
Eens !

Ander 'inhaalpuntje' is het, vanuit de routesoftware, inladen van routes via de cloud (MyDrive, MRA, Tyre). Garmin zal echt wel wat gas moeten gaan geven...
Ook helemaal eens.

Ik wist niet dat Mydrive ook een plannertool is, voor de andere punten heeft Garmin inderdaad wel wat werk te verzetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan