KTM super duke 1290 R - deel 3 - ''Unleash the Beast!!!''

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb ergens wel al gelezen dat de DB killer van Remus uitlaten goed vast geklemd zit. Ik zou het ook gewoon kunnen riskeren zonder schroef er in :-) ten slotte zie ik mij deze enkel gebruiken indien ik Duitsland zou doorkruisen :-)
 
Ik heb ergens wel al gelezen dat de DB killer van Remus uitlaten goed vast geklemd zit. Ik zou het ook gewoon kunnen riskeren zonder schroef er in :-) ten slotte zie ik mij deze enkel gebruiken indien ik Duitsland zou doorkruisen :-)

Vanwaar toch die angst voor Duitsland ???
Ik kom er al vele jaren..... en ook een aantal keren staande gehouden... nooit problemen over een uitlaat geluid.
In Nederland is de controle veel malen strenger ?? :?
 
Ikzelf woon in België en hier ben ik nog nooit aan de kant gezet. Mijn vorige motor was een Yamaha Vmax 1700 met volledig open Vance & Hines uitlaten. Veel luider als dat wordt het niet :-) In duitsland werden kennissen regelmatig aan de kant gezet. In nederland kom ik niet zo vaak met de motor dus daar kan ik niet van meespreken..
 
rij je rond de ruhrsee padde? daar willen nog wel eens geluidscontroles zijn :O (voornamelijk in het weekend)
 
Heb nog een accu in de aanbieding, origineel ktm, van mijn motor, die heb ik moeten vervangen.
Maar is nog perfect, waarom ik hem heb moeten vervangen vertel ik je wel bij eventuele interesse.
Nieuwe accu originelen kost ongeveer zo rond de €90.

Bedankt voor het aanbod maar ga voor lithium als de dealer hem niet vergoed.
 
Hi all,

Mijn naam is Rick en ben woonachtig in Grave (NB), bouwjaar 1983.
Ik lees al een tijdje mee op in jullie topic. Voorgaande 8 a 9 jaren veel gehad aan het Honda VTR SP2 topic hier op MF, maar sinds afgelopen zomer eigenaar van een Super Duke R uit 2015 dus ook tijd voor een ander topic.
Ik heb de SDR gekocht met 8500 km op de teller en net 2 jaar extra aangeschafte garantie. Verder was de motor helemaal origineel en redelijk gunstig geprijsd.

Deze winter alvast wat mods gedaan:

- Navigatie opgebouwd (cheap ass waterdichte iGo navigatie van ebay... had ik op de SP2 ook en heeft me al die jaren prima de weg gewezen)
- Evotech Performance Tidy tail
- Bar end mirros (ook cheap ass van ebay om te zien of het wat is. Later dan een keer andere halen als het bevalt.)
- HP Corse GP-07 demper (wilde een zo kort mogelijk exclusief dempertje goedgekeurd voor de weg in EU... )
- Handvatverwarming OEM (aangezien het al voorbereid was is dit er zo opgezet en kan altijd van pas komen)

Voor dit jaar staat er een week Nauders gepland halfweg september met 5 ander motormaten. De helft wil met de auto en aanhanger... de andere helft (waaronder ik) wil de rit naar Nauders binnendoor in 2 dagen doen. Voor de rest nog niks gepland aangezien er een kleine op komst is.

Nou dat wassie voor nu even....
gr Rick

Hier twee fotootjes van mijn bike van net na het monteren van de demper en één van de bar end mirrors en de navigatie.

full

full

full
 
Welkom!

Die navi ziet er ook wel mooi slank uit. Zit hier ook flitspalen functie op? Hoe gaat het updaten in zijn werk ?,
 
Hi all,

Mijn naam is Rick en ben woonachtig in Grave (NB), bouwjaar 1983.
Ik lees al een tijdje mee op in jullie topic. Voorgaande 8 a 9 jaren veel gehad aan het Honda VTR SP2 topic hier op MF, maar sinds afgelopen zomer eigenaar van een Super Duke R uit 2015 dus ook tijd voor een ander topic.
Ik heb de SDR gekocht met 8500 km op de teller en net 2 jaar extra aangeschafte garantie. Verder was de motor helemaal origineel en redelijk gunstig geprijsd.

Deze winter alvast wat mods gedaan:

- Navigatie opgebouwd (cheap ass waterdichte iGo navigatie van ebay... had ik op de SP2 ook en heeft me al die jaren prima de weg gewezen)
- Evotech Performance Tidy tail
- Bar end mirros (ook cheap ass van ebay om te zien of het wat is. Later dan een keer andere halen als het bevalt.)
- HP Corse GP-07 demper (wilde een zo kort mogelijk exclusief dempertje goedgekeurd voor de weg in EU... )
- Handvatverwarming OEM (aangezien het al voorbereid was is dit er zo opgezet en kan altijd van pas komen)

Voor dit jaar staat er een week Nauders gepland halfweg september met 5 ander motormaten. De helft wil met de auto en aanhanger... de andere helft (waaronder ik) wil de rit naar Nauders binnendoor in 2 dagen doen. Voor de rest nog niks gepland aangezien er een kleine op komst is.

Nou dat wassie voor nu even....
gr Rick

Hier twee fotootjes van mijn bike van net na het monteren van de demper en één van de bar end mirrors en de navigatie.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

welkom =)
 
fiets ziet er goed uit! eerlijk vinnik de achterkant er ook veel beter uitzien eenmaal de uitlaat het mooie open achterwiel laat zien.
ook de lijn van het subframe is gewoon lekker, jammer dat er nog een kenteken op moet.
welke navi is dit ?
 
Thanks voor het hartelijke welkom.
De navigatie is van Ebay en wordt verkocht onder de naam Fodsports Waterproof Motorcycle GPS. Als je er ff op zoekt vindt je 'm vast wel. Ik heb er de iGo Primo 2.4 motor-forum editie op staan. Zullen vast wel flitspalen in te laden zijn maar zo ver heb ik me er nog niet in verdiept. Heb een beugeltje gemaakt en deze vastgezet op de beugels die het stuur klemmen. Ik zal wel eens een fotootje posten hier hoe het zit. Zie foto.

Hiervoor had ik een andere niet waterdichte Chinese variant met TomTom erop maar aangezien er nu geen kuip tegen de regen meer aanwezig is moest ik over naar een waterdichte variant.

full
 
Laatst bewerkt:
Zag laatst de 2018 versie ook al te koop is, wat is het verschil tussen die van 2017 eigenlijk?
 
Hi all,

Mijn naam is Rick en ben woonachtig in Grave (NB), bouwjaar 1983.
Ik lees al een tijdje mee op in jullie topic. Voorgaande 8 a 9 jaren veel gehad aan het Honda VTR SP2 topic hier op MF, maar sinds afgelopen zomer eigenaar van een Super Duke R uit 2015 dus ook tijd voor een ander topic.
Ik heb de SDR gekocht met 8500 km op de teller en net 2 jaar extra aangeschafte garantie. Verder was de motor helemaal origineel en redelijk gunstig geprijsd.

Deze winter alvast wat mods gedaan:

- Navigatie opgebouwd (cheap ass waterdichte iGo navigatie van ebay... had ik op de SP2 ook en heeft me al die jaren prima de weg gewezen)
- Evotech Performance Tidy tail
- Bar end mirros (ook cheap ass van ebay om te zien of het wat is. Later dan een keer andere halen als het bevalt.)
- HP Corse GP-07 demper (wilde een zo kort mogelijk exclusief dempertje goedgekeurd voor de weg in EU... )
- Handvatverwarming OEM (aangezien het al voorbereid was is dit er zo opgezet en kan altijd van pas komen)

Voor dit jaar staat er een week Nauders gepland halfweg september met 5 ander motormaten. De helft wil met de auto en aanhanger... de andere helft (waaronder ik) wil de rit naar Nauders binnendoor in 2 dagen doen. Voor de rest nog niks gepland aangezien er een kleine op komst is.

Nou dat wassie voor nu even....
gr Rick

Hier twee fotootjes van mijn bike van net na het monteren van de demper en één van de bar end mirrors en de navigatie.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nauders is in de buurt van de Silvretta Hochalpstrasse.... Reschenpass....... daar komt je KAATEE EMMUTJE helemaal tot zijn recht.
De haarspelden uit knallen... wat een feest :] :}
 
Hoe doe je dat ernaar toe?
Ik zie altijd zo op tegen al dat eindeloze snelweg rijden...

We nemen de motoren ( incl de enduro's ) mee in de bus en aanhanger.
'smorgens om 4 uur gaan rijden... zijn we rond 17.00 uur aan het bier.
Ik rijdt altijd op sportbanden.... als ik met de motor naar Spanje moet.... zijn m'n banden al versleten voordat ik er ben.
 
Idee zoals het er nu ligt is om 's ochtends rond 8 te vertrekken en in 1 ruk richting Trier (+- 300 km) Daarna nog 300 km binnendoor tot eerste stop/overnachting. Volgende dag de laatste 400 km binnendoor naar Nauders.
 
We nemen de motoren ( incl de enduro's ) mee in de bus en aanhanger.
'smorgens om 4 uur gaan rijden... zijn we rond 17.00 uur aan het bier.
Ik rijdt altijd op sportbanden.... als ik met de motor naar Spanje moet.... zijn m'n banden al versleten voordat ik er ben.

Nog plekje vrij? :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan