Kawasaki versys 650 deel 4

had vandaag voor mijn 42000km (grote beurt) via mijn dealers app een afspraak gemaakt voor volgende week dinsdagavond te brengen en de volgende dag het onderhoud te doen en dan een vervang moto mee te nemen kreeg ik na 20 min al een bevestiging dat het in orde was. nu na de bevestiging kreeg ik nog eens kwartiertje later terug een mail waar dit te lezen was Ik heb even de historiek van jouw motor nagekeken en het is interessanter dat we het grote onderhoud op 48.000 inplannen. Anders moet je nu een groot onderhoud laten doen en moet de motor op 48.000km terug helemaal uit elkaar voor bougies e.d. Met 48.000 zit je ook netjes op het onderhoudsinterval van elke 12.000km.
is toch mooi en correct van de dealer vinden jullie niet? hij had nu ook het onderhoud kunnen doen en dan zeggen dat ik op 48000 moet terug komen voor mijn bougies enz te vervangen. nu zie ik ook in de manual dat de Rubber parts of brake master cylinder
and caliper moeten vervangen worden maar die zien er op het 1e zicht nog heel goed uit kan ik die dan beter nog laten zitten of toch ook maar beter vervangen zoals kawa het voorschrijft?
 
Hij zal wss de kappen en de benzinetank enz... bedoelen lijkt me niet echt logisch dat een motorblok open moet worden gelegd voor 2 bougies :N
 
... is toch mooi en correct van de dealer vinden jullie niet? hij...

Ik denk dat er inderdaad niet zo veel garagisten zijn die meer doen dan dat ze moeten doen en klanten echt als klanten zien en niet als nummers. Langs de andere kant is er nu voor hem ook wel een financieel voordeel, dus misschien speelt dit ook mee?
 
Laatst bewerkt:
He mannen. Ik ga andere handvaten op mijn versys zetten. Ik had op mijn vorige triumph tiger handvatverwarming. Vindt dat toch wel relax. Vooral omdat ik soms ook woonwerk rij en om 6uur is het nog niet echt heel warm op de motor.
Weet iemand zo uit zijn hoofd de maten die ik moet hebben? Diameter stuur en lengte handvaten? Mijn motot staat mementeel in mijn loods en ik ben net vader geworden dus kom ff 2weken niet in de buurt. Nu heb ik tijd om op mijn gemakje effe te googlen. En anders kijk ik even op de motorbeurs.
 
Proficiat... en eindelijk nog eens een kind met een "normale" naam !!! :Y

Qua handvatjes... het is hier reeds vaker langsgekomen, maar voor de Verys lijken de OXFORD handvatjes (ADVENTURE voor dikke exemplaren en TOURING voor de normale)de meest aangewezen te zijn : efficiënt, betrouwbaar en goedkoop... wat wil je nog meer ? })
 
Gefeliciteerd met je dochter.

M.b.t. de handvatten, meten is weten!
Op mijn 2007 Versys is sportversie de juiste maat. Touring was te klein en adventure te groot.
Blijkbaar past bij een ander adventure wel dus moet je meten.
 
Hi allemaal,

Ben aan het kijken om een paar dingen te verbeteren aan mijn versys (2017).

1. Handkappen tegen de wind en regen op mijn handen.
Is dit wat? (Givi handkappen)

Handguards Givi Kawasaki Versys 650 10-17 zwart

2. Ander windscherm tegen de turbulentie (ben zelf 1,94 dus vrij veel last van)
Is dit wat? (Puig touring ruit)

Kuipruit Touring Puig Kawasaki Versys 650/ 1000 17-18

3. Middenbok omdat het makkelijker is met ketting smeren en er gewoon mooi uit ziet.
Dit wordt de Hepco & Becker middenbok (wel prijzig)

Wat zijn jullie ervaring met deze onderdelen?
Of wellicht alternatieven?

Bedankt!
 
Laatst bewerkt:
3. Middenbok omdat het makkelijker is met ketting smeren en er gewoon mooi uit ziet.
Dit wordt de Hepco & Becker middenbok (wel prijzig)

Wat zijn jullie ervaring met deze onderdelen?
Of wellicht alternatieven?

Bedankt!

Op advies hier geen dure slecht passende middenbok gekocht maar een paddockstand.
Niet de goedkoopste maar wel de beste. Kost overigens nog steeds maar een fractie van wat een middenbok kost.

HBM Professionele GP Paddockstand voor het Achterwiel

Is eenvoudiger op deze stand te zetten dan ik ooit mijn andere motoren op de middenbok heb kunnen plaatsen. Super stabiel en ook weer eens voor een andere motor te gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
1. ik zou de originele van kawa doen. Dat zijn de mooiste.
2. ik heb dat ruitje ook gehad, drama. ben zelf 1.91.
Wat voor mij het beste werkt is de MRA vario. MOTEA | Motorfiets onderdelen et accessoires | Nu Kopen! Ik heb die zelf nog wat schuiner gezet zodat ik geen turbulentie heb, maar wel wat rijwind.
3. Ik heb ook een middenbok, en dat ik vorig jaar naar de eifel ging is die wel een aantal keer tegen de grond gegaan. Mocht mijn motor gerepareerd worden ga ik die er af halen als ik dit jaar weer richting de eifel ga! Ik heb die van SW, en je moet altijd de zij standaard uit doen, anders blijft je middenbok er achter hangen.

als je het gemak van smeren wilt, zou ik een smeersysteem monteren.

Hi allemaal,

Ben aan het kijken om een paar dingen te verbeteren aan mijn versys (2017).

1. Handkappen tegen de wind en regen op mijn handen.
Is dit wat? (Givi handkappen)

Handguards Givi Kawasaki Versys 650 10-17 zwart

2. Ander windscherm tegen de turbulentie (ben zelf 1,94 dus vrij veel last van)
Is dit wat? (Puig touring ruit)

Kuipruit Touring Puig Kawasaki Versys 650/ 1000 17-18

3. Middenbok omdat het makkelijker is met ketting smeren en er gewoon mooi uit ziet.
Dit wordt de Hepco & Becker middenbok (wel prijzig)

Wat zijn jullie ervaring met deze onderdelen?
Of wellicht alternatieven?

Bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Middenbok van Hepco & Becker past perfect en vind ik onmisbaar.

Geen interferentie met originele zijstaander, noch met zijsteunverbreder van Hepco & Becker.

Raakt de grond niet in de bochten en werkt erg licht.

Gewoon mooi afgewerkt spul,waardoor ketting smeren een klusje van 20 seconden wordt.

Ik heb op m'n vorige Versys het SW MOTECH exemplaar gehad: knullig ontworpen en slecht afgewerkte rommel.
 
Laatst bewerkt:
Hebben de meeste van jullie de motor buiten gestald?
Ik heb momenteel helaas geen plek om hem binnen te zetten en dus al een tijd buiten staan. Droog onder 3 muren en een dak en afgedekt met een buitenhoes.

Is dat met dit koude weer ook genoeg? Of moet ik er nog een deken oid onder de hoes leggen?
Hangt ook fijn aan de druppellader zo.

Heb nu een MRA vario ruit er op zitten (kawa uit 2014), wie heeft deze nog meer en in welke bevestigingsgaten. Met andere woorden, staat de ruit rechter of schuiner?
Heb hun nu schuin staan en merkte toch wel wat turbulentie.
 
Die van mij staat lekker warm binnen. Maar ik ben dan ook een echte mooi weer rijder. Motor komt onder de 15 graden eigenlijk niet buiten.

Een extra deken gaat geen verschil maken. Tis geen paard wat warm moet blijven. Kous wordt hij toch wel. Ik zou eerder even goed kijken of er geen condens onder je hoes blijft hangen. Vocht is minder fijn.
 
Bedankt voor de reacties allemaal:

Dit gaat hem worden:

1. Handkappen: Originele van Kawasaki, wel zo strak;

2. Ruit laat ik even voor wat het is, wordt vervolgd;

3. Geen middenbok maar een smeersysteem, scottoiler (gaat me puur om het smeren).
 
Terug
Bovenaan Onderaan