Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zolang de scoot niet is gefixt op de brommer, vandaag de motor broek aan gedaan voor de warmte, tot hiervoor enkel een regenbroek tegen de wind.
Wel de motorjas, en enkel vandaag een fleece trui extra, wel zomerhandschoenen. Goed te doen. (45km enkele reis)
 
Heerlijk, stoel verwarming met lende erbij. Ik zet hem altijd aan als het koud is en de climate controle op 18,5. Niet te warm ieder geval.
Belast mijn rug op het werk best veel en dan is stoel verwarming aan gewoon ontspanning.
Totaal geen last van vieze zweet reet ofzo. Even vol aan en daarna op de laagste stand. Top!
Handvat verwarming wil ik nog wel is proberen.
 
Ik zit gewoon op de motor zonder hvv of verwarmde handschoenen.
Kan zelfs ff de voering van de motorbroek niet vinden, dus ook zonder dat.
Wel met twee ballen, dat dan weer wel :t

Ja die zitten dan goed vastgevroren!

Heb ook geen hvv of verwarmde handschoenen, zou wel handkappen willen maar dat staat zo lelijk op deze fiets.
 
Handvatverwarming.. ik wil niet meer zonder. Vandaag vol aan, maar ik gebruik het in de lente en herfst ook nog wel eens als het 's avonds flink afgekoeld is en je hebt dunne zomerhandschoentjes aan. Gewoon op de allerlaagste stand. Het zit er toch op.
 
Nou... Helaesch. De speciaal voor de FJR1300 '17 uitgezochte handkappen passen absoluut niet op de FJR1300 '17 stuur-eind-busjes. De boutjes zijn veel te dik voor het schroefdraad en de meegeleverde washer sluit ook totaal niet aan op het busje in het stuur.

Dus... Terug naar de winkel ermee dan maar weer. Gelukkig was de levertijd niet zo lang; slechts drie maanden. :Z
 
Dan heb je ze tegen de zomer wel. Misschien zorgen ze ook voor schaduw op je handen.
 
Nou... Helaesch. De speciaal voor de FJR1300 '17 uitgezochte handkappen passen absoluut niet op de FJR1300 '17 stuur-eind-busjes. De boutjes zijn veel te dik voor het schroefdraad en de meegeleverde washer sluit ook totaal niet aan op het busje in het stuur.

Dus... Terug naar de winkel ermee dan maar weer. Gelukkig was de levertijd niet zo lang; slechts drie maanden. :Z
Ik heb nog een setje originele spiegelkappen op zolder liggen, midnight black, als je interesse hebt...
 
Hierom koop ik die dingen soms liever bij een echte winkel. Zij hebben zelf die dingen voor me uitgezocht bij mij motor, wetende wat voor motor ik had, dus zij mogen die dingen gewoon lekker terugnemen en het gaan oplossen met de leverancier. Kan zijn dat we gewoon de verkeerde kappen hebben gekregen of zo, maar ik ga natuurlijk niet nog een keer maandenlang wachten.

Overigens, over die schaduw... In Australië reed iedere rijder die overdag uren op de weg zat de hele zomer met stuurmoffen. Tegen de huid-vretende zon.
 
Wat zijn spiegelkappen precies?
full

Maar dan in de kleur "midnight black" en zonder de amber-lampjes erbovenop. Van deze motor (2013) heb ik ze over gehouden:

full
 
Aha! Ik zie een soort iets grotere omlijsting van de spiegels waardoor er minder wind langs kan, vooral aan de binnenkant?

Gaan die om je normale spiegels heen of moet je daar dingen voor verwijderen/vervangen? Dit even i.v.m. de voorwaarden van de leasemaatschappij...

Als het zo maar op mijn 2017 modelletje past ben ik zeker geïnteresseerd!
 
Die kappen gaan om de originele spiegels heen, en er zijn rubbertjes om de lak van de spiegels te beschermen. De windgeleiding is aanmerkelijk beter. Dat merk je vooral v.w.b. de winddruk c.q. koude op je hals en schouders idd, maar als je goed kijkt zie je ook aan de onderzijde een extra lip, hetgeen de windgeleiding rondom de handen ten goede komt. Ik gebruikte ze destijds vooral in de winter, want ik vind het verder geen gezicht :+

Past zeker op een model 2017, want die spiegels en kuip zijn identiek aan het model 2013. Gelet op de kleurstelling van jouw motor zul je ze hooguit moeten spuiten of wrappen, of gewoon je schouders ophalen.

In ruil voor een antwoord op mijn vraag van mei 2017 j.l. :+ ;)

Fraai! Mss niet helemaal mijn kleuren, maar erg fraai. Wrap of gespoten?Ben benieuwd wat zoiets kost...
mag je ze gratis komen ophalen.

Ophalen kan naar keuze in Amsterdam-Noord (overdag, doordeweeks, en in overleg), of omgeving Leiden ('s avonds, ook in overleg). Als het bevalt mag je ze houden. Als het uiteindelijk niet bevalt, dan wil ik ze graag terug, want mss spuit ik ze dan alsnog een keer over in de kleur van mijn huidige FJR. Dat vond ik tot dusver teveel moeite, en ik ben inmiddels gewend aan de sowieso symbolische windbescherming van de inmiddels favo-KTM.
 
Laatst bewerkt:
Oeh, da's vlakbij ook. Ik stuur je binnenkort wel een PM om wat af te spreken. Thanks!

Op de vraag, die naar ik aanneem over mijn FJR gaat: het is helemaal gespoten. Hoe veel het heeft gekost daar wil mijn baas niet over praten :) Ik heb dus oprecht geen flauw idee. Maar het was niet goedkoop, dat weet ik wel, hij heeft het er soms nog over 8-)

Wat de kleurstelling betreft: dat wordt schouders ophalen, anders moet ik weer iets bijzonders regelen qua spuiten en daar heb ik niet zo'n zin in. Ook bij mij zal het vooral voor de kou zijn, tenzij het merkbaar beter rijdt of zo...

Ik vind zelf de wit/paarse kleurcombinatie prachtig (heb ook zelf met het design ingestemd) en het resultaat ook strak geworden (ik houd wel van die grote vlakken). En opvallen doet 'ie, en daar ging het natuurlijk ook om :) Ik heb 'm ook al derogatief horen omschrijven als een trainingspak-op-wieltjes; die vond ik nog wel aardig gevonden.

Maar nogmaals bedankt! Je hoort van me.
 
Ok, vanmorgen in de file reed ik op een stuk snelweg die samenkwam met een andere snelweg. Ik reed op de rechterbaan van de linkersnelweg, dat werd de tweede baan van de samengevoegde. Omdat het na het samengaan opstroopte en er file ontstond besloot ik te gaan file filteren. Niets aan de hand zou je denken, maar een koekblikker dacht er anders over. Naar zijn mening mocht ik daar niet filefilteren omdat ik daarmee over een doorgetrokken streep reed (tussen de tweede en derde baan).

Als ik wil filefilteren moet ik dat tussen de twee meest linkerbanen doen. Maar als ik file filter, rij ik dan per se over de doorgetrokken streep of alleen er overheen (omdat je eigenlijk tussen twee rijbanen in blijft rijden)?

Bewuste automobilist was overigens zo vriendelijk om mij proberen van de weg af te drukken toen het weer enigzins reed en riep van alles en nog wat. Ik heb vriendelijk gezwaaid toen hij kort daarna weer aan mocht sluiten in de file en ik door kon rijden.

unEYC7Q.jpg


Omdat ik nieuwsgierig ben of ik nu wel of niet mag file filteren daar, even een plaatje. Ik reed op de baan waarop A7 staat. De vluchtstrook was een spitsstrook en de strook die ontstaat tussen mijn strook en de meest linker is die waar die andere auto reed. Nou ja reed, het was dus file rijden.
 
Laatst bewerkt:
Naar zijn mening mocht ik daar niet filefilteren omdat ik daarmee over een doorgetrokken streep reed (tussen de tweede en derde baan).
Dat is de doorgetrokken streep van de vluchtstrook/spitsstrook? Want die zou ik zeker niet kiezen.

Als het (nagenoeg) stil staat, zou ik de blokmarkering kiezen. Wel oppassen met bewegingen van auto's van links naar rechts. Automobilisten die je proberen te blokkeren maak ik gelukkig nauwelijks mee.
 
Dat is de doorgetrokken streep van de vluchtstrook/spitsstrook? Want die zou ik zeker niet kiezen.

Als het (nagenoeg) stil staat, zou ik de blokmarkering kiezen. Wel oppassen met bewegingen van auto's van links naar rechts. Automobilisten die je proberen te blokkeren maak ik gelukkig nauwelijks mee.
Nee het gaat om de strook die rechts van de blokmarkering ontstaat, en dus eigenlijk de derde strook wordt.
 
Tot mijn droefenis stel ik vast dat het vooral vrouwen zijn die, als ik tussen de file door aankom en stuit op een plek waar de doorgang wat (te) smal is, stoïcijns voor zich uit blijven kijken alsof ze alleen op de wereld zijn. Mannen zijn daarin wat makkelijker en maken al gauw wat ruimte. Van de grote voertuigen blijken truckers wat makkelijker dan toerbuschauffeurs.
 
Laatst bewerkt:
Redelijk rustig vanmorgen. Ik was wat laat weg maar toch in een uur van Heemskerk naar de binnenstad van Amersfoort.

Wel irritant: op de A10 een auto van note bene Sanquin die op de linkerbaan zo dicht achter me ging plakken dat ik gas loslaten of licht remmen al niet meer kon veroorloven. Ik kon niet naar rechts en had nauwelijks voldoende afstand tot mijn voorligger. Toen ik een gaatje rechts zag ben ik snel aan de kant gegaan.

Net een mailtje naar Sanquin gestuurd met het kenteken en tijdstip, hopelijk spreken ze deze man aan op zijn gedrag. Ik neem aan dat Sanquin liever levende bloeddonoren heeft...
Zohee! Gewoon reactie gekregen vandaag! Ze hebben meneer op zijn gedrag aangesproken en hopen dat daarmee klachten als de mijne in het vervolg voorkomen worden. ;)
 
Tot mijn droefenis stel ik vast dat het vooral vrouwen zijn die, als ik tussen de file door aankom en stuit op een plek waar de doorgang wat (te) smal is, stoïcijns voor zich uit blijven kijken alsof ze alleen op de wereld zijn. Mannen zijn daarin wat makkelijker en maken al gauw wat ruimte. Van de grote voertuigen blijken truckers wat makkelijker dan toerbuschauffeurs.

Sowieso valt het ons (jaja ook de vrouw) dat vrouwen in het verkeer vaker denken: ik ga jou hier niet tussen laten. Bijv. je rijdt samen, ieder op eigen motor en je komt een situatie tegen dat de een in kan voegen en met een beetje aardigheid van een automobilist de tweede ook (bijv. op een rotonde waar een file is ontstaan) dan zal een man er meestal voor kiezen om je er samen op te laten rijden en de meeste vrouwen juist niet.
 
Zohee! Gewoon reactie gekregen vandaag! Ze hebben meneer op zijn gedrag aangesproken en hopen dat daarmee klachten als de mijne in het vervolg voorkomen worden. ;)
Voor wat dat waard is natuurlijk. Betreffende bestuurder zal heus zijn rijgedrag niet aanpassen, helaas.

Maar wel netjes vanuit de organisatie :Y
 
Zohee! Gewoon reactie gekregen vandaag! Ze hebben meneer op zijn gedrag aangesproken en hopen dat daarmee klachten als de mijne in het vervolg voorkomen worden. ;)

Sanquin zei je, hè? Ze zullen wel BLOEDSPOED gehad hebben!

... get it? get it? Sorry, ik ga wel een uur in de hoek staan.
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend reed ik langs drie jonglieden die vuilniszakken in een vuilniswagen aan het jonassen waren. Maar dat ging zo hard en roekeloos dat er eentje helemaal over de wagen heenvloog en op een paar centimeter na in een passerende kinderwagen klapte.

Als het goed is staat het op film. Vanavond eens terugkijken wat daarvan is overgebleven.
 
Laatst bewerkt:
Ok, vanmorgen in de file reed ik op een stuk snelweg die samenkwam met een andere snelweg. Ik reed op de rechterbaan van de linkersnelweg, dat werd de tweede baan van de samengevoegde. Omdat het na het samengaan opstroopte en er file ontstond besloot ik te gaan file filteren. Niets aan de hand zou je denken, maar een koekblikker dacht er anders over. Naar zijn mening mocht ik daar niet filefilteren omdat ik daarmee over een doorgetrokken streep reed (tussen de tweede en derde baan).

Als ik wil filefilteren moet ik dat tussen de twee meest linkerbanen doen. Maar als ik file filter, rij ik dan per se over de doorgetrokken streep of alleen er overheen (omdat je eigenlijk tussen twee rijbanen in blijft rijden)?

Bewuste automobilist was overigens zo vriendelijk om mij proberen van de weg af te drukken toen het weer enigzins reed en riep van alles en nog wat. Ik heb vriendelijk gezwaaid toen hij kort daarna weer aan mocht sluiten in de file en ik door kon rijden.

[afbeelding]

Omdat ik nieuwsgierig ben of ik nu wel of niet mag file filteren daar, even een plaatje. Ik reed op de baan waarop A7 staat. De vluchtstrook was een spitsstrook en de strook die ontstaat tussen mijn strook en de meest linker is die waar die andere auto reed. Nou ja reed, het was dus file rijden.
Dus jij moest af en toe over de linker doorgetrokken streep? Dat mag inderdaad niet. Kniesoor die daar op let overigens, ik zou er ook gewoon overheen slingeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan