Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Laatst bewerkt:
Dus, een weekje geleden heb ik Pr4'rs gemonteerd op de NC. Nu heb ik een setje Dunlop Trailmax banden liggen van 4000km oud, dus nog voldoende profiel.

Ze zijn niet geweldig in de regen, dus als je een mooi weer rijder bent en denkt, "Hey, ik zoek nog banden" dan mag je ze gratis af komen halen in omgeving Eindhoven.
 
Dus, een weekje geleden heb ik Pr4'rs gemonteerd op de NC. Nu heb ik een setje Dunlop Trailmax banden liggen van 4000km oud, dus nog voldoende profiel.

Ze zijn niet geweldig in de regen, dus als je een mooi weer rijder bent en denkt, "Hey, ik zoek nog banden" dan mag je ze gratis af komen halen in omgeving Eindhoven.

Die trailmax zijn toch de originele banden, die zijn nog maar voor 1 ding goed over een flitspaal en de hens er in :+
 
Die trailmax zijn toch de originele banden, die zijn nog maar voor 1 ding goed over een flitspaal en de hens er in :+

Als niemand ze wil hebben gaan ze gewoon naar de vuilstort, maar als iemand alleen in droge omstandigheden de weg op gaat zijn ze toch nog goed voor een paar duizend km.
 
Laatst bewerkt:
Hallo
Is er hier iemand die een how to/handleiding heeft voor het monteren van de chinese handvat verwarming.

Waar ik deze beste kan aan sluiten enzo.
 
Hallo
Is er hier iemand die een how to/handleiding heeft voor het monteren van de chinese handvat verwarming.

Waar ik deze beste kan aan sluiten enzo.

monteren zoals elke ander setje handvatverwarming.

aansluiting op de originele accessoires kabelboom, bij de 750x links onder de dummy kuip.
in iedergeval op de geschakelde + aansluiten anders is er een kans dat je accu leeg getrokken wordt.
 
Vandaag de motor weggebracht voor een 12k beurt'je'
500 euro.. is dit normaal? Olie werd gedaan, nieuwe ketting, luchtfilter, bougies, en man uren. Ik schrok hier nogal van?
 
ketting na 12.000 km?

wat heb je gedaan dan?
deed met mijn NC750 35.000 met een setje.

voor de rest ben je flink gen....
volgens het onderhoudsschema:
luchtfilter hoeft pas bij 24.000km
bougies bij 24.000km inspecteren, bij 48.000 vervangen.

zie: 12000 KM Inspektion - Seite 5 - NC750X | NC750S | Integra 750 | NC700X | NC700S | Integra 700 | CTX 700 | NM4 Vultus
Vorige eigenaar was blijkbaar geen held in het onderhouden van een ketting.
En ja dan ben ik behoorlijk gen.... volgende keer naar een andere motorzaak.
 
Ik heb een keer een offerte aangevraagd bij een motoport voor een 24.000 beurt. Dat was incl. kleppen stellen en de rest volgens het boekje, 550 euro was de schatting.
 
Vorige eigenaar was blijkbaar geen held in het onderhouden van een ketting.
En ja dan ben ik behoorlijk gen.... volgende keer naar een andere motorzaak.

ik dacht dat mijn 12k beurt ongeveer €110,- was (dct extra oliefilter)
motoport amsterdam
 
Ketting en tandwielen inclusief montage ben je een kleine 200 euro verder. Bougies een paar tientjes per stuk. Dan zit je gauw aan 550 euro.
Echter voor een 12.000 km beurt was dit inderdaad niet nodig geweest
 
Heb net zelf mijn 12.000km beurt gedaan, nou ja, 10.000km beurt eigenlijk...

Heb de motor sinds juli en heb zelf 5000km gereden, ketting was toen al behoorlijk onregelmatig gelengt... dus het kan wel zijn dat de ketting zo vroeg al klaar ermee is.

Kleppen heb ik ook gesteld, drei uitlaatkleppen stonden te klein qua speling. Bougies zijn nog prima geweest, luchtfilter zag nog bijna nieuw uit (na 10000km en 2.5jaar).
 
Heb net zelf mijn 12.000km beurt gedaan, nou ja, 10.000km beurt eigenlijk...

Heb de motor sinds juli en heb zelf 5000km gereden, ketting was toen al behoorlijk onregelmatig gelengt... dus het kan wel zijn dat de ketting zo vroeg al klaar ermee is.

Kleppen heb ik ook gesteld, drei uitlaatkleppen stonden te klein qua speling. Bougies zijn nog prima geweest, luchtfilter zag nog bijna nieuw uit (na 10000km en 2.5jaar).

zoo serieus kleppen moeten stellen bij 10K :o dat is 4 keer eerder dan dat honda voorschrijft.
 
monteren zoals elke ander setje handvatverwarming.

aansluiting op de originele accessoires kabelboom, bij de 750x links onder de dummy kuip.
in iedergeval op de geschakelde + aansluiten anders is er een kans dat je accu leeg getrokken wordt.

Is dit handig te doen door iemand die gemiddeld handig is? Ik heb zojuist een TomTom Rider besteld en wil die 'geschakeld' aansluiten zodat de accu niet wordt leeg getrokken.
 
De OEM-ketting is dus net als de OEM-banden van "trieste" kwaliteit....
Maar 500+ euro is toch wel veel voor een 12.000 beurt naar mijn idee.

Bij die eerste 12.000 hoeft er nog niet naar de kleppen gekeken te worden.
En bougies zijn er bij mij niet eens uit geweest.

Is dit handig te doen door iemand die gemiddeld handig is? Ik heb zojuist een TomTom Rider besteld en wil die 'geschakeld' aansluiten zodat de accu niet wordt leeg getrokken.

Is gemakkelijk te doen.
 
Is dit handig te doen door iemand die gemiddeld handig is? Ik heb zojuist een TomTom Rider besteld en wil die 'geschakeld' aansluiten zodat de accu niet wordt leeg getrokken.

Ja hoor is goed te doen, goede verstand gebruiken en wat doormeten met een multimeter kom je al heel ver.
 
monteren zoals elke ander setje handvatverwarming.

aansluiting op de originele accessoires kabelboom, bij de 750x links onder de dummy kuip.
in iedergeval op de geschakelde + aansluiten anders is er een kans dat je accu leeg getrokken wordt.

Ik heb nog nooit hvv gemonteerd :+
Ik ben wel handing opzich, maar geen idee waar dit aan te sluiten. Vandaar de vraag. De geschakelde plus... gewoon plus van de accu? Of hoe zie ik dat. Sorry voor de misschien wat domme vraag.
 
Ik heb m'n GPS geschakeld aangesloten, niet via het contact maar via een aparte schakelaar in de frunk. Als ik ergens pauzeer en bij de motor blijf, vind ik het juist handig dat de GPS gewoon aan blijft.
Bij m'n vorige motor was 'ie idd via contact geschakeld, maar minder handig dan gedacht. Maar dat is een heel persoonlijke keus.
 
Alle Handvatverwarmingssetjes claimen dat ze gewoon direct op de accu kunnen aangesloten worden en dat ze bij een zwakke accu automatisch uitschakelen. Heel mooi. Maar wat is een zwakke accu?
Mijn ervaring met een Webasto standkachel in de auto (die ook uitschakelt bij een zwakke accu), is dat een zwakke accu te zwak is om de auto op een koude ochtend (wanneer je de standkachel of handverwarming juist gebruikt) te kunnen starten.

Daarom aan de geschakelde spanning monteren. Hiervoor kan je inderdaad het beste achter de linker zijkap van de bagagebak zijn. Doe er ook even een zekering bij tussen (als deze niet aanwezig is in het snoer)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan