Suzuki GSX-R 600&750 deel 7: Stilte in de winter!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gewoon een knikker van €0,25 in de slang proppen

Ja zo iets had ik al door, maar omdat op de foto 3 afdicht slangentjes/dopjes staan en 2 plaatjes wat op dubbelzijdige tape lijkt
57tAUc
 
Waar dient zo'n 'Yoshimura secondair blind kit' voor?
Volgens de beschrijving van Yoshimura:
This product is installed for shutting the exhaust gas breather line on the engine and the air cleaner box after the exhaust emission system is removed.
Zoeken naar exhaust emission system leidt naar dit, heeft dat dan te maken met de SET valve :?

Tijdens mijn zoektocht kwam ik erachter dat voor jouw motor typenummer: 764-568-0000 benodigd is, hieronder twee links die ik in mijn zoektocht tegen ben gekomen:
Veel verschil in prijs en als de oplossing van Nightbat werk (knikker) dan wist ik het wel :)
 
Ja daarom verzin ik zelf wel wat die dopjes heb ik al, ze komen op de luchtfilter bak maar vraag me af waar die plaatjes voor zijn... en waar de 3e dopje op komt want bij een anders setje voor een 1000 zit er een beschrijving bij maar dat is weer anders gemaakt dan bij 600
 
Dit lijkt op de "pair mod" in Honda-land en hetzelfde genoemd "kleen air mod" in Kawasaki-land.

Het is om er voor te zorgen dat er geen uitlaatgassen opnieuw de inlaat in worden geblazen\gezogen en er dus enkel verse lucht wordt aangezogen. Die uitlaatgassen worden opnieuw gebruikt vanwege milieugeneuzel.

Die 2 metalen plaatjes dienen dan ter vervanging van hetgeen dat je er af haalt zodat het afgedicht is.

Zoiets als onderstaande foto komt er dan vanaf. De rubbertjes bij die Yoshi kit dekken de andere gaten af die over blijven aan de airbox kant waar normaal slangen op aangesloten waren. De metalen plaatjes spreekt voor zich denk ik als je naar het plaatje kijkt.

(Het plaatjes is volgens mij wel van een ander type motor, maar het is over het algemeen volgens mij bij elke fiets dezelfde techniek)

opBs2njpt-03P-rAogwwdqwKVVWdzGjHvY_NlWZ8FENtFga_VqVsDHtND9CfZ9EE_baI8Of0lDfxBVqXkCQajlyqbBcVJTwRruo5RL0TPXEE1spEPVdqX1BY97EWJ_qKH0tEKfjk2Sisw7CLbSO865BuGOIm23YiVZsxB3k4bAR371aW1xpMknRO8VH6qU0py6w9ZIbrkzbGbWAlOP0S-uQ43uEMnXc2exELSKSCDLQwLP1rV9lqnxiD20W8AXtStY_HguWxnphyajAPH9AzPPwhF9r9Ts74lebJV1_K9K6V9vWoF83U8_OjbYAQ2XwM4kxuk7HGeoQw2MY-MAW-9tRGmUni6ZY50fAgijrgHrzK9kdly0I30X1bvlb8765pZv6w4XzlyPH4Kb9xYkur9y3EVUSkizUrYHwWYEeF3y2OgTxFuAe9geELnqQ0QxavEsrlFCNFwHeqFpl7z5iBUsZaZeqvmA8Lq5VYbKAoyFSGpwt7yvEEs1m7sykK6quwbBgKc1eud7puFJHMu0LgtzKMId8YJm8D_NL--F_cSjSCza30VMch3qGIUMpt9ZlzrC-AZCnPIwfny_gszbIcHSiJ9p-QDsLwn9kBIoMakwcym2GBw4pyT6U1Q5R3zhu2tp7cVphShQnvayod0rFNJlPhyB2kPMdaeA9zNsID2Q=w1200-h787-no


Tenminste, als dit is wat ik denk dat het is.

Ik heb dit op een aantal CBR'tjes toegepast en merkte er werkelijk helemaal niets van. Niet met opnieuw afstellen en ook niet zonder opnieuw afstellen.

Men zegt dat als je jouw motor opnieuw wilt afstellen dit aan te raden is omdat de waardes die anders gemeten worden tijdens het afstellen kunnen afwijken wanneer er ook uitlaatgassen opnieuw de inlaat in worden gezogen. Dit is wat mij wijs is gemaakt.

Volgens mij helpt het ook als je van wheelies houdt en deze aardig rechtop kan. Zo kan er geen olie de airbox inlopen als je tig kilometer op 1 wiel rijdt.

De goedkope versie van dit is gewoon het originele onderdeel laten zitten, maar wel afkoppelen van de airbox. Zo heb je geen plaatjes nodig. Zelf wat rubbertjes zoeken zodat je slangetjes en open aansluitingen van de airbox kan afdichten en uiteraard de slangetjes zelf ook dichtmaken.

Dat is alleen natuurlijk niet de "nette" manier.

FF googlen op pair mod gsxr
 
Laatst bewerkt:
Men zegt dat als je jouw motor opnieuw wilt afstellen dit aan te raden is omdat de waardes die anders gemeten worden tijdens het afstellen kunnen afwijken wanneer er ook uitlaatgassen opnieuw de inlaat in worden gezogen. Dit is wat mij wijs is gemaakt.


Hier zal wel een waarheid in zitten, als ik verse lucht introduceer in het uitlaattraject na verbranding, lijkt de motor 'armer' te lopen dan in werkelijkheid het geval is

Wat alleen ook vergeten word is de lambdasonde in de bocht, die meer verantwoordelijk is voor het (ongewenst?) bijregelen van het mengsel bij afwijkende waardes als het pair systeem
 
Dit lijkt op de "pair mod" in Honda-land en hetzelfde genoemd "kleen air mod" in Kawasaki-land.

Het is om er voor te zorgen dat er geen uitlaatgassen opnieuw de inlaat in worden geblazen\gezogen en er dus enkel verse lucht wordt aangezogen. Die uitlaatgassen worden opnieuw gebruikt vanwege milieugeneuzel.

Die 2 metalen plaatjes dienen dan ter vervanging van hetgeen dat je er af haalt zodat het afgedicht is.

Zoiets als onderstaande foto komt er dan vanaf. De rubbertjes bij die Yoshi kit dekken de andere gaten af die over blijven aan de airbox kant waar normaal slangen op aangesloten waren. De metalen plaatjes spreekt voor zich denk ik als je naar het plaatje kijkt.

(Het plaatjes is volgens mij wel van een ander type motor, maar het is over het algemeen volgens mij bij elke fiets dezelfde techniek)

[afbeelding]

Tenminste, als dit is wat ik denk dat het is.

Ik heb dit op een aantal CBR'tjes toegepast en merkte er werkelijk helemaal niets van. Niet met opnieuw afstellen en ook niet zonder opnieuw afstellen.

Men zegt dat als je jouw motor opnieuw wilt afstellen dit aan te raden is omdat de waardes die anders gemeten worden tijdens het afstellen kunnen afwijken wanneer er ook uitlaatgassen opnieuw de inlaat in worden gezogen. Dit is wat mij wijs is gemaakt.

Volgens mij helpt het ook als je van wheelies houdt en deze aardig rechtop kan. Zo kan er geen olie de airbox inlopen als je tig kilometer op 1 wiel rijdt.

De goedkope versie van dit is gewoon het originele onderdeel laten zitten, maar wel afkoppelen van de airbox. Zo heb je geen plaatjes nodig. Zelf wat rubbertjes zoeken zodat je slangetjes en open aansluitingen van de airbox kan afdichten en uiteraard de slangetjes zelf ook dichtmaken.

Dat is alleen natuurlijk niet de "nette" manier.

FF googlen op pair mod gsxr

Het is niet voor uitlaat gassen te recyclen .maar om schone lucht uit de airbox door de catalysator te blazen wanneer je het gas dicht gooit .

Ik heb het mezelf makkelijk gemaakt en de slangen door verbonden met een stukje koperpijp . Nadat ik de klep er tussenuit had .
 
Laatst bewerkt:
Je hebt gelijk. Ik had het uit mijn hoofd geschreven en niet goed.

Schone lucht de uitlaat in waardoor er schonere lucht de uitlaat uitkomt.

Blijft milieugeneuzel :)
 
Hier zal wel een waarheid in zitten, als ik verse lucht introduceer in het uitlaattraject na verbranding, lijkt de motor 'armer' te lopen dan in werkelijkheid het geval is

Wat alleen ook vergeten word is de lambdasonde in de bocht, die meer verantwoordelijk is voor het (ongewenst?) bijregelen van het mengsel bij afwijkende waardes als het pair systeem

Hoe dat precies zat weet ik niet meer exact. Je hebt te maken met de closed loop en open loop. De lambda regelt de closed loop en niet de open loop. Een PC V of iets regelt volgens mij enkel de open loop. Voor de closed loop moet je volgens mij in de ECU zijn (maar dit is allemaal zo uit het hoofd. Kan zomaar zijn dat ik er weer naast zit :) )

Wel een heel leuk onderwerp vind ik! Ik heb zelf afgelopen zomer een wideband controller van Zeitronix gekocht om mee te gaan spelen.

Nu had mijn vorige motor een PC V en deze helaas niet. Ook mijn circuitmotor heeft die niet dus mijn plan is in dat opzicht wat in de war gegooid.

Maar eens kijken hoe de zomer verloopt. Ik heb eigenlijk alweer zin om er in te duiken.
 
Laatst bewerkt:
Zeker leuk om dit eens te horen en te lezen. :) Ik heb hem laten afstellen bij de dealer en nu kan ik bij wijze van spreken in zijn 3 over een rotonde zonder eraf gegooid te worden. :+ Dat is ook al wat waard... Die Leovince uitlaat zorgt ook wel voor wat meer koppel en dat scheelt ook veel. Had in totaal met de beurt 2pk erbij met 150pk, koppel was niet veel in veranderd op top zei die maar wel veel eerder en vlakker.
 
Weet er iemand een haynes manual te downloaden voor een GSX-R600 uit 2004?

TNX :)
 
Zeker leuk om dit eens te horen en te lezen. :) Ik heb hem laten afstellen bij de dealer en nu kan ik bij wijze van spreken in zijn 3 over een rotonde zonder eraf gegooid te worden. :+ Dat is ook al wat waard... Die Leovince uitlaat zorgt ook wel voor wat meer koppel en dat scheelt ook veel. Had in totaal met de beurt 2pk erbij met 150pk, koppel was niet veel in veranderd op top zei die maar wel veel eerder en vlakker.

Hoezo werd je er bijna afgegooid? Vanwege de gas reactie?

Mijn vorige GSXR had zo'n punt tussen de 4000-4500 rpm (wat je altijd net hebt in een langzame bocht in zn 2 waardoor die in ene "dood" viel en bij 1 mm gas in ene een dot gas gaf.

Bedoel je dat?

Mijn huidige heeft het helemaal niet terwijl ik bij de koop er nog over heb staan praten met de verkoper. Hij vermoedde dat de motor het wel had, maar ik mag van geluk spreken :)
 
Dood punt ook maar ook het bokken in lagere toeren. :)

Heb uiteindelijk groot onderhoud gedaan, afgesteld, gaskleppen gesteld en gereinigd, gaskabel vervangen, allemaal dat soort dingen.
 
Laatst bewerkt:
Ik merkte onlangs op dat bij mij de remslang tussen het remvloeistofreservoir en hoofdremcilinder vochtig is aan de buitenkant (glimmmend in het midden = vochtig, bij de aansluitpunten droog):
full

Ik kan niet zeggen of het water of remvloeistof is, het voelt niet zo "smerend" als remvloeistof. De motor staat in een niet geïsoleerde schuur, maar de motor van mijn vriendin heeft hier geen last van.
Hoe kan ik achterhalen of het daadwerkelijk remvloeistof is? En weet iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Als het preventief vervangen van deze leiding een hoop 'troubleshooten' scheelt dan doe ik dat natuurlijk maar ik zou ook graag de oorzaak weten.

Edit: na wat extra speurwerk heb ik dit topic gevonden: help, zwetende remleiding? daarna Tygon 2735 remslang besteld en ga ik het preventief vervangen om te kijken of het dan opgelost is.
 
Laatst bewerkt:
Kan iemand de A B C stand nader toelichten ?

Ik heb het boekje gelezen en gegoogled maar wordt er niet wijzer van. Ik heb nu een week naar mijn werk gereden in de A stand en een week in de C stand. Wat betreft de gasreactie merk ik duidelijk dat het wat minder is in de C stand, maar doet het nog meer?

Ik merk dat het wat betreft het verbruik niets uitmaakt en eigenlijk bij normaal weggedrag is het niet heel erg merkbaar (pas als je gaat doortrekken, maar dat doe ik normaliter niet tijdens woon \ werk).

Die gasreactie is wel heel relaxt nu met dit koude weer en het koude \ natte wegdek.


Er staat nergens exact beschreven wat de motor precies anders doet in de verschillende standen.
 
Laatst bewerkt:
Oke!

De motor houdt duidelijk in wanneer deze in de C stand staat en de gas response is duidelijk minder scherp.

De B stand vanaf morgen eens proberen. Kijken of ik kan merken dat de gas response nog steeds wat minder is, maar dat die wel gewoon "oppakt" wanneer die eenmaal gaat.

Thanks!


@Willem:
Voor mij is dit ook nieuw. Opzicht wel geinig aangezien ik woon \ werk rij. In de zomerperiode heb je er denk ik niets aan. Misschien in de regen, maar ik rijd in de regen sowieso als een trut. Dus voor mij is het denk ik dan ook weer niet heel erg nuttig.

Maar goed, het zit er op. Wil ik ook precies weten wat ik er mee kan :o *D
 
Laatst bewerkt:
Oke!

De motor houdt duidelijk in wanneer deze in de C stand staat en de gas response is duidelijk minder scherp.

De B stand vanaf morgen eens proberen. Kijken of ik kan merken dat de gas response nog steeds wat minder is, maar dat die wel gewoon "oppakt" wanneer die eenmaal gaat.

Thanks!


@Willem:
Voor mij is dit ook nieuw. Opzicht wel geinig aangezien ik woon \ werk rij. In de zomerperiode heb je er denk ik niets aan. Misschien in de regen, maar ik rijd in de regen sowieso als een trut. Dus voor mij is het denk ik dan ook weer niet heel erg nuttig.

Maar goed, het zit er op. Wil ik ook precies weten wat ik er mee kan :o *D

Ik breek hier even in.
Ik ben met een kennis van mij naar Engeland gereden, Silverstone MotoGP en een circuitdag op cadwell park.
Hij rijd met een gsxr 600 k8.

Hij heeft een tank in c modus gereden en het scheelde iets van 1,5 liter met de a modus.

En uiteraard wat jij ook al zegt het verschil in gas reactie.
 
Klopt inderdaad wat Roy zegt:
awtd7a.jpg


Ik denk dat het verbruik weinig uit maakt maar dat het meer in je rechterhand zit.
In A modus volle bak rijden vs. in C modus volle bak zal het misschien iets schelen. Maar ik verwacht weinig verschil in A modus "toeren" vs. in C modus "toeren".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan