Honda PCX 125/150 deel 5

Gelukkig iemand die het ook heeft :)

Ik laat regelmatig onderhoud plegen, 2.000 km nog, inspecteren ze de boel ook, alhoewel de laatste keer misschien alleen olie.

Maargoed weet niet hoelang jij het geluid al hoort, blijf er voorlopig maar mee rond tuffen, ergste wat kan gebeuren is dat de vario ofzo kapot gaat toch? Als er iets vervangen moet worden kost het toch geld ;)

Geluid is er al sinds ik de PCX 4 of 5 jaar geleden kocht. Het was mij de proefrit al opgevallen. Aan de riem, rollen of koppeling is niets te zien. Heb een paar maanden geleden de koppeling nog van nieuw vet voorzien en alles zag er prima uit.
 
Nou ik heb het probleem verholpen van mijn pcx. Borgmoer van het balhoofdlager zat iets los. Vastgedraaid en het geluid was meteen weg met rijden.

[afbeelding]

Heb alleen al het plastic boven de tank en voor het dashboard moeten verwijderen. Was makkelijker als gedacht. Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt en kabel van de navigatie doorgetrokken naar de accu.

Een neef van mij had het omgekeerde met zijn PCX. Een te vast zittend balhoofdslager. Leek alsof er kogeltjes in putjes vielen waardoor er een soort van arreteerstand ontstond.

Heb je nog tips voor het verwijderen van de kappen? Ik zag het remvloeistofspotje zitten en moet nog een keer deze vervangen.
 
Een neef van mij had het omgekeerde met zijn PCX. Een te vast zittend balhoofdslager. Leek alsof er kogeltjes in putjes vielen waardoor er een soort van arreteerstand ontstond.

Heb je nog tips voor het verwijderen van de kappen? Ik zag het remvloeistofspotje zitten en moet nog een keer deze vervangen.


Kappen zitten meer in elkaar geklikt dan geschroefd. Bij het nieuwere model is het iets anders, maar komt volgens mij op hetzelfde neer.

in deze video zie je eigenlijk alles

Die polen doen het het wel hardhandig, maar het is wel de methode.

Nu ik weet hoe het moet, kun je in 30 min de hele scooter kaal hebben.
 
vraag is er bij iemand al bekend wanneer de pcx 2018 .
naar nederland / belgie komt.
ziet er mooi uit
 
Heb de uitlaat eens onder de pcx uitgehaald om opnieuw te spuiten.

Nu ik de uitlaat los heb hoor ik iets heen en weer schuiven/bewegen in de demper.

Kan dit iets met een db killer die los zit oid te maken hebben? Wellicht voor iemand herkenbaar.
 
Laatst bewerkt:
De originele uitlaat heeft geen DB-killer. Dit is een gelaste en gesloten constructie.
Heb je voorheen niets horen rammelen?
 
Met koude uitlaat hoorde je het wel rammelen, maar nooit zo op gelet.

Nu ik de uitlaat er onderuit heb gehaald voel je gewoon wat heen en weer schuiven in de uitlaat.
 
Laatst bewerkt:
Een aanlopend/schurend geluid, ook als je de PCX met de hand verplaatst, kan ook duiden op versleten achterwiel lager. Dat is een toch wel vaak voorkomend euvel.

Ben net terug van Gran canaria, heb daar ook een PCX gehuurd en lekker bochtjes gedraaid.
Schitterende bergweggetjes! Airbnb in Las Palmas is niet zo duur en het eten en drinken ook niet.
 
Goedenavond!

Ik ben van plan een pcx125 aan te schaffen. Mede vanwege lage aanschaf waarde en laag benzine verbruik.
Net gekeken en bereden. Reed en klonk prima. Zijn er verder typische kwaaltjes die een pcx 125 heeft? Waar moet ik verder op letten?

Het gaat om deze pcx:

https://www.marktplaats.nl/a/motore...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Eigenaar wil niet zakken met de prijs. Wat denken jullie?
 
Laatst bewerkt:
Dit is een PCX van de eerste serie, net als die van mij. Heeft een ander zadel, is origineel zadel ook nog aanwezig?
De originele banden zijn slecht, maar deze zijn al gewisseld. Verder de middenbokophanging controleren. Het middenbok draait in het motorblok. Bij al te enthousiast opbokken willen deze wel eens scheuren. Latere versies hebben extra schoren bij de bevestiging.
Bij mijn PCX is dat overigens lastig te zien, omdat er net een gietdeling over de blokjes loopt. De deling wordt makkelijk voor een scheur aangezien.
Onderhoudschema, algehele staat, kleur van de olie, zomaar wat dingen die mij te binnen schieten.
Verder let ik op netheid van de woning, garage, auto's ed. Deze hebben niet direct met de scooter te maken, maar geven een indruk van de berijder.
 
Dit is een PCX van de eerste serie, net als die van mij. Heeft een ander zadel, is origineel zadel ook nog aanwezig?
De originele banden zijn slecht, maar deze zijn al gewisseld. Verder de middenbokophanging controleren. Het middenbok draait in het motorblok. Bij al te enthousiast opbokken willen deze wel eens scheuren. Latere versies hebben extra schoren bij de bevestiging.
Bij mijn PCX is dat overigens lastig te zien, omdat er net een gietdeling over de blokjes loopt. De deling wordt makkelijk voor een scheur aangezien.
Onderhoudschema, algehele staat, kleur van de olie, zomaar wat dingen die mij te binnen schieten.
Verder let ik op netheid van de woning, garage, auto's ed. Deze hebben niet direct met de scooter te maken, maar geven een indruk van de berijder.

Gisteren gekeken. Zat er een zadel op met dat demonteerbare bobbeltje. Leek origineel.
Middenbok is een goeie tip!

Onderhoud heeft ie zelf gedaan zegt ie. Heeft em nu 3 jaar, van de eerste eigenaar gekocht.

Wat denk je van de prijs? Gezien op marktplaats leek het mij wel een ok prijs?
 
Beste .

weet iemand welke pendikte er in de remschijf past voor bvb een remschijfslot ?

Vind dat nergens terug en heb geen schuifmaat thuis liggen.

Alvast bedankt
 
Die van mij heeft alleen maar kleine gaten en sleuven. Kleine gaten zijn 7.5mm, daar kan misschien een gewoon hangslot doorheen.
Sleuven zit dicht bij de as.

Vind de prijs van 1750 behoorlijk. Is het eerste PCX model en inmiddels 7 jaar jong. Krijgt er wel een windscherm (±80,-) bij en is reeds voorzien van goede banden (±100,-). Verder is de km-stand laag. Weet niet precies hoe populair de PCX 2-de-hands is.
Welk onderhoud heeft de eigenaar uitgevoerd. Heeft hij de kleppen gesteld? Zou dan even kijken of de kappen netjes aansluiten.
Volgens mij stond op het forum een tijdje terug prijzen van dealers voor het stellen van kleppen.
 
Goedenavond!

Ik ben van plan een pcx125 aan te schaffen. Mede vanwege lage aanschaf waarde en laag benzine verbruik.
Net gekeken en bereden. Reed en klonk prima. Zijn er verder typische kwaaltjes die een pcx 125 heeft? Waar moet ik verder op letten?

Het gaat om deze pcx:

https://www.marktplaats.nl/a/motore...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Eigenaar wil niet zakken met de prijs. Wat denken jullie?

Over de kwaaltjes is alles al gezegd.
Ik heb een 150cc uit 2016, wat ik daar fijn aan vind is dat hij een klokje heeft. (maargoed als je dat niet belangrijk vind, zou ik het plan daar niet voor wijzigen.
Je zou nog wel kunnen kijken voor een 150cc.
Opzich is de prijs die genoemd wordt wel oke, maar voor rond de 2.000 heb je een 150cc, (wel met meer km) en het nieuwe model.
Maar net wat je budget en wensen zijn.

Als ik het over moest doen, (heb een nieuwe gekocht) zou ik zelf voor een jong gebruikt, nieuw model gaan.

succes met de eventuele aankoop.
 
Bedankt voor jullie input!

Ik zit even naar 150cc modellen te kijken. Die zijn al wat duurder en hebben al wat meer km.
Situatie is een beetje dat ik 25 km (enkele reis) ga rijden, op een 80 km/h weg.
Komt neer op een 1000km per maand. Dus vandaar dat eentje zoek met weinig km.

Dus qua snelheid heb ik geen 150cc nodig. Daarnaast zijn ze iets duurder, en ben ik eigenlijk naar de goedkoopst mogelijke manier om op mn werk te komen. Zo zuinig mogelijk en zo laag mogelijkse aanschaf prijs. Ook een beetje comfort, vandaar motorscooter.
 
Bedankt voor jullie input!

Ik zit even naar 150cc modellen te kijken. Die zijn al wat duurder en hebben al wat meer km.
Situatie is een beetje dat ik 25 km (enkele reis) ga rijden, op een 80 km/h weg.
Komt neer op een 1000km per maand. Dus vandaar dat eentje zoek met weinig km.

Dus qua snelheid heb ik geen 150cc nodig. Daarnaast zijn ze iets duurder, en ben ik eigenlijk naar de goedkoopst mogelijke manier om op mn werk te komen. Zo zuinig mogelijk en zo laag mogelijkse aanschaf prijs. Ook een beetje comfort, vandaar motorscooter.

Dan zeker voor de 125cc gaan, genoeg voor een 80 weg. 150cc maakt natuurlijk geen wereld van verschil.

En 25 km enkele reis is ook goed te doen op een 45km/u brommer, maar gaat zoooveeel sneller op een PCXje, die nauwelijks meer (misschien wel minder) kost dan een doorsnee brommer.

Heb zelf 45 km enkele reis en ook dan is de motorscooter de goedkoopste optie. Nog ruim een jaar doorrijden en dan heb ik de scooter qua reiskosten eruit. 18ct km (incl onderhoud, benzine en vaste lasten)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben inmiddels eigenaar van een knappe pcx 125! 5000 km op de klok, verder punt gaaf. Rijd erg lekker! Alleen binnenkort eens wat verzinnen voor die hobbel :+

In het onderhouds boekje staat bij 6000 km een volgende beurt. Dit zal de 5000km beurt worden. Wat is jullie ervaring qua prijs daarvoor?

Tevens ben ik op zoek naar een werktplaats handboek. Digitaal / illegaal of koop. Maakt me niet uit. Kan echter helemaal niks vinden. Jullie?
 
welkom een 125 cc en een 150 scheelt haast niets ik ze alle 2 . de 125 cc die jij hebt is wat stiller. dan de 150 cc. de bobbel kan je +- 3/ 4 cm naar achteren plaatsen. rijd stuk beter als je wat langer bent. Groet Zoomer
 
welkom een 125 cc en een 150 scheelt haast niets ik ze alle 2 . de 125 cc die jij hebt is wat stiller. dan de 150 cc. de bobbel kan je +- 3/ 4 cm naar achteren plaatsen. rijd stuk beter als je wat langer bent. Groet Zoomer

Hoe dan? Want ik heb maar 2 gaten voor de bobbel...
 
Pcx is binnen geweest voor onderhoud en vervangen van het rollementen in het achterwiel die een schurend lawaai maakte

Het is wel een duur stuk en veel werk aan om het te vervangen
Heb 380€ betaald
Olie
Bougie
Aandrijfriem
Vario rollen
En het stuk in het achterwiel
 
hoi wel even twee nieuwe gaten boren 6tot 7 mm
de bobbel zo ver naar achter plaatsen zodat hij oude gaten net af dekt

ik heb het zelf ook op dit forum gelezen rijd een stuk beter

succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan