Het Voorne-Putten topic deel 44, motoren uit het vet..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben benieuwd hoe het er allemaal uitziet! Wel wat balen van die sticker inderdaad...
Als je die carbon luchtinlaat gemonteerd hebt, heb je dan niet nog meer ruimte onder je tank voor die bedrading?
:)
 
Het is niet alleen het stickertje achterop de rand van de kontkuip, maar ook de punt van de wing die overloopt in naar de zijkuip. Scheelt bijna een halve cm, terwijl als je de kuipdelen los tegen elkaar aanhoud, hij wel netjes overloopt. Vreemd, want de kuipdelen sluiten gemonteerd ook netjes aan... :?

En nee, want de air intake/snorkel zit buiten het frame onder de cockpit zeg maar...
 
Laatst bewerkt:
Zo, dat is minder goed nieuws dan...
Ik hoop dat de spuiter dat oplost voor je. Wel raar dat als je ze tegen elkaar houd het wel klopt en gemonteerd dan weer niet. Een halve centimeter valt echt wel op.
:X
 
Een beetje rukfoto, maar goed, geeft ff een idee. Morgen even kijken of het links ook is.


full
 
Ai. Dat is inderdaad balen. Als je hele motor zo perfect is, dan kan ik me voorstellen dat dit echt super storend is. Ben benieuwd wat de spuiter er van zegt
 
Spuiter gaat het oplossen, dus dat komt wel goed. Maar ik zit ff met een ander probleem wat me meer zorgen baart...
Kom als ie rechts goed vast zit, aan de linker kant een ruime cm aan ruimte te kort om 'm vast te zetten aan de zijkuip. Nu is het voorste bevestigingspunt op de snorkel erg stug en dat zorgt ervoor dat ie die ruimte niet geeft, die lijkt' m tegen te houden. Nu is er een carbon snorkel onderweg en dat bevestigingspunt lijkt wat flexibeler omdat het een "lipje" is en dat ie door wat mee te buigen misschien wel goed vast te zetten is.
Vreemde is, dat ie pasgemaakt is op een SP en overal goed aansloot, kreeg overal foto's van. Vraag me echt af wat ik verkeerd doe, dacht 'm wel "ff" te kunnen installeren, maar nee dus. Ik wacht die carbon snorkel eerst maar even af voordat ik verder ga, ben er iig wel ff klaar mee... -O-

1k0.jpg


Als ik' m dan goed vast krijg, gaat ie pas terug naar de spuiter, eerst even kijken of het aan de andere kant de wing wel goed aansluit, anders blijven we aan de gang.
 
Laatst bewerkt:
Ik zag de foto's al in het VTR-SP1&2 topic..
Ik zou inderdaad even wachten tot alles bij je binnen is, en het dan nog eens proberen, misschien met alle bevestigings-punten los dat je wat meer speling hebt en wat kan "rommelen" ermee?
Ik hoop iig dat het goed komt!
:Y
 
Ja precies, ontbreekt nu ook ff aan tijd. Zal de MT wel ff naar buiten knikkeren als ik ermee aan de bak ga, dan heb ik tenminste een beetje de ruimte in mijn schuurtje om op het gemak binnen te kunnen werken...
 
Tegelijkertijd aandraaien kan ook wel helpen. Als je m aan de ene kant al vast zet, dan kan ik me voorstellen dat ie iets scheef trekt. En dan bedoel ik in combi met die andere kuip. Alleen weet niet hoe die vast zit. Kan ik zo niet zien op het plaatje.
Carbon snorkel zou ook wel verschil kunnen maken idd. Wet van murphy he :P Als 1 ding niet gaat dan gaat gelijk alles niet.
Je zal zien dat als je volgende keer er de tijd voor neemt dat ie er zo op gaat :)
(hoop ik dan voor je :P )
 
Laatst bewerkt:
Het ziet er naar uit dat ik eindelijk een keer mazzel heb! Eindelijk afdekplaatjes gevonden voor de Barracuda knippers op de Soes waarbij ik wél de originele afdekkapjes kan gebruiken *O*
Heeft me een jaar geduurd om te vinden :')

Eindelijk iemand gevonden die hetzelfde issue had en er ook wat mee wilde :)
Gaat de goede kant op allemaal!
 
En mn geluk is alweer op :')

Mijn linker handschoen wordt niet meer warm -O-
Met deze temperaturen niet zo fijn...
Lees wel dat Klan (merk) levenslange garantie geeft op de verwarmingselementen... dus morgen maar even langs Hans van Wijk rijden waar ik ze destijds gekocht heb.
 
Tegelijkertijd aandraaien kan ook wel helpen. Als je m aan de ene kant al vast zet, dan kan ik me voorstellen dat ie iets scheef trekt. En dan bedoel ik in combi met die andere kuip. Alleen weet niet hoe die vast zit. Kan ik zo niet zien op het plaatje.
Carbon snorkel zou ook wel verschil kunnen maken idd. Wet van murphy he :P Als 1 ding niet gaat dan gaat gelijk alles niet.
Je zal zien dat als je volgende keer er de tijd voor neemt dat ie er zo op gaat :)
(hoop ik dan voor je :P )
Het eea geprobeerd, maar geen succes. Nu gewoon maar de carbon snorkel afwachten en anders de boel een beetje opwarmen om het op z'n plek te buigen. We gaan het zien :/

Dit zou het zo'n beetje moeten worden...
full
 
Laatst bewerkt:
Het ziet er naar uit dat ik eindelijk een keer mazzel heb! Eindelijk afdekplaatjes gevonden voor de Barracuda knippers op de Soes waarbij ik wél de originele afdekkapjes kan gebruiken *O*
Heeft me een jaar geduurd om te vinden :')

Eindelijk iemand gevonden die hetzelfde issue had en er ook wat mee wilde :)
Gaat de goede kant op allemaal!
Mooi *O*
 
Laatst bewerkt:
En mn geluk is alweer op :')

Mijn linker handschoen wordt niet meer warm -O-
Met deze temperaturen niet zo fijn...
Lees wel dat Klan (merk) levenslange garantie geeft op de verwarmingselementen... dus morgen maar even langs Hans van Wijk rijden waar ik ze destijds gekocht heb.
Dat is minder, welk type heb je? Er was hier laatst iemand van het SP topic en die had verwarmde handschoenen met oplaadbare units er in, geen gezanik met draadjes. Waren erg mooie handschoenen en op te warmen in 3 standen...
 
Wanneer gaan we weer een ritje plannen , het is bijna weer mooi weer !
Eerst de brommert op orde hebben. Binnenkort gaat de tank er af voor een las-beurtje bij het scharnierpunt. Dan ga ik ook gelijk de flapper mod doen. Mocht de endurance kuip dan uiteindelijk wel gaan passen, dan kan ik ook geijkte het eea aan relais en bedrading wegwerken (van de verlichting die ik dan niet meer gebruik) onder de tank.
 
Laatst bewerkt:
Het eea geprobeerd, maar geen succes. Nu gewoon maar de carbon snorkel afwachten en anders de boel een beetje opwarmen om het op z'n plek te buigen. We gaan het zien :/

Dit zou het zo'n beetje moeten worden...
[afbeelding]

Vet! Ben benieuwd. Enig idee wanneer de carbon snorkel binnen zou moeten komen?

Dat is minder, welk type heb je? Er was hier laatst iemand van het SP topic en die had verwarmde handschoenen met oplaadbare units er in, geen gezanik met draadjes. Waren erg mooie handschoenen en op te warmen in 3 standen...

https://www.mandp.co.uk/klan-independent-heated-gloves.html

Deze :) Klan Independent. Oplaadbare accu's erin en inderdaad meerdere standen. Kwam erachter dat ik ze al 4 jaar heb :) Doen hun werk prima. En levenslange garantie op de verwarmingselementen kwam ik achter! Mee naar hans van wijk gegaan, uitgelegd hoe en wat, en zij gaan ze opsturen. Krijg een berichtje wanneer ze meer weten. Topzaak, niet moeilijk doen maar gelijk regelen.
Heb wel even snel wind- en waterdichte handschoenen gekocht.. Lagen daar in de bak voor 29 euro. Het is minder dan mijn verwarmde... Maar wel heel erg welkom in deze temperaturen :Y En wilde ook niet gelijk weer honderden euro's uitgeven aan nieuwe verwarmde als ik ze toch onder garantie gefixed krijg. *fingers crossed*

En wat betreft een ritje; let's go. Vanaf maart kan ik pas weer op de Soes. Met de Honda is het niet heel erg leuk om in een groep mee te rijden. Moet nu wel van wat verder komen. Woon niet echt meer in de buurt van VP :) Maar haak graag aan!
 
Laatst bewerkt:
~SparkViv schreef op 09 februari 2018 @ 12:38:[/b
Vet! Ben benieuwd. Enig idee wanneer de carbon snorkel binnen zou moeten komen?

Geen idee, heb dat ding 4 dec besteld, maar vanuit Canada duurt het een eeuwigheid. Maar zal nu denk ik niet zo lang meer duren.

https://www.mandp.co.uk/klan-independent-heated-gloves.html

Deze :) Klan Independent. Oplaadbare accu's erin en inderdaad meerdere standen. Kwam erachter dat ik ze al 4 jaar heb :) Doen hun werk prima. En levenslange garantie op de verwarmingselementen kwam ik achter! Mee naar hans van wijk gegaan, uitgelegd hoe en wat, en zij gaan ze opsturen. Krijg een berichtje wanneer ze meer weten. Topzaak, niet moeilijk doen maar gelijk regelen.
Heb wel even snel wind- en waterdichte handschoenen gekocht.. Lagen daar in de bak voor 29 euro. Het is minder dan mijn verwarmde... Maar wel heel erg welkom in deze temperaturen :Y En wilde ook niet gelijk weer honderden euro's uitgeven aan nieuwe verwarmde als ik ze toch onder garantie gefixed krijg. *fingers crossed*
Mooi dat die dingen opgestuurd worden, dat gaat vast wel goed komen. Aan die handschoenen heb je meer dan verwarmde handvatten, wind komt toch tegen de andere kant aan.

En wat betreft een ritje; let's go. Vanaf maart kan ik pas weer op de Soes. Met de Honda is het niet heel erg leuk om in een groep mee te rijden. Moet nu wel van wat verder komen. Woon niet echt meer in de buurt van VP :) Maar haak graag aan!
Waar zijn jullie naartoe verhuisd?
 
Joh, zijn jij en Kev verhuist? Waar hangen jullie nu uit?

Mooi dat die dingen opgestuurd worden, dat gaat vast wel goed komen. Aan die handschoenen heb je meer dan verwarmde handvatten, wind komt toch tegen de andere kant aan.

Waar zijn jullie naartoe verhuisd?


Euhhhhhhhhhh.. Kev woont nog in Hoogvliet. Ik woon al een poosje ergens anders zeg maar :+

2 juli de sleutel van mijn eigen plekkie *O* Capelle wordt mijn nieuwe uitvalsbasis, voor nu is het Berkel :)


En verwarmde handschoenen zijn inderdaad veel fijner dan handvatten. Ik krijg toch de meeste pijn altijd in mijn vingertoppen en nagels zeg maar. Dat hou je met handvatten inderdaad niet tegen :N
 
Euhhhhhhhhhh.. Kev woont nog in Hoogvliet. Ik woon al een poosje ergens anders zeg maar :+

2 juli de sleutel van mijn eigen plekkie *O* Capelle wordt mijn nieuwe uitvalsbasis, voor nu is het Berkel :)


En verwarmde handschoenen zijn inderdaad veel fijner dan handvatten. Ik krijg toch de meeste pijn altijd in mijn vingertoppen en nagels zeg maar. Dat hou je met handvatten inderdaad niet tegen :N
Aha, vandaar. Daar hadden wij hier niets van mee gekregen, fijn dat je dan straks je eigen plekkie hebt... :)
 
Geeft niks hoor. Hebben het ook niet echt rondgebazuind ofzo.
Zeker, kan niet wachten. Hoeft niet veel te gebeuren aan het huis én ik heb een mooie plek voor mn motoren erbij. Dus la maar komen :t
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan