KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
ja ze hebben wel gevoel voor humor, los kosten ze ook al 400+ eu
montage is volgens mij prima zelf te doen ooit eens.. misschien een alu topkoffer erop zodat ik de kinderen eens mee kan nemen. Aan de andere kant heeft zo koffer ook een hoog pizzabezorg gehalte.. Kan ik wel de mistlampen mee bij elkaar verdienen :)
 
:W
even een vraagje over de 1290, als je van rijmodus wisselt moet je dan van de motor afgaan zodat de vering zich aan kan passen? (werd mij vertelt bij de dealer)
 
Bij damping hoeft dit niet.
Bij load (1 passagier; 1 + bagage,...) is het wel aan te raden om dat dan de motor omhoog komt en je dan zo het systeem minder belast.
 
:W
even een vraagje over de 1290, als je van rijmodus wisselt moet je dan van de motor afgaan zodat de vering zich aan kan passen? (werd mij vertelt bij de dealer)

De motor moet stationair draaien maar niet rijden. Dan kun je de rijhoogte verstellen. Al dan niet beladen maakt niet uit. het werkt ;)

Sommige menu ingangen zijn alleen beschikbaar bij stilstaande motor. Damping laat zich al rijdend verstellen. Rijhoogte vereist een niet rijdende motor.
RTFM ;)
 
Laatst bewerkt:
die snap ik even niet :-p


Ik ben een beetje een veiligheidsmaniak... met mijn +/- 20.000 km/jaar op de motor.

M.u.v. mijn endurobrommer, hebben mijn motorfietsen dus allemaal een extra setje LED-schijnwerpers.

Die kosten, gemonteerd op de 1290 SAS , blijkbaar een € 600 en die worden over 14 dagen geplaatst.

Ik haal daarvoor mijn inspiratie uit de scheepvaart (mijn werkterrein): op grote binnenschepen (duwkonvooien) moet een zgn. "verlichte driehoek" voorop staan.

Dat maakt het voor tegenliggers veel duidelijker in welke richting zo'n duwkonvooi vaart en wat zijn positie is... op een motorfiets heb je hetzelfde effect : je koplamp en de 2 extra-schijnwerpertjes vormen ook zo'n verlichte driehoek...

Ik betaal dus "graag" voor deze extra-beveiliging, vermits goed opvallen in het verkeer van enorm belang is volgens mij... :Y
 
De motor moet stationair draaien maar niet rijden. Dan kun je de rijhoogte verstellen. Al dan niet beladen maakt niet uit. het werkt ;)

Sommige menu ingangen zijn alleen beschikbaar bij stilstaande motor. Damping laat zich al rijdend verstellen. Rijhoogte vereist een niet rijdende motor.
RTFM ;)
Morgen haal ik mn 1290 op :D dus dan join ik ook 'de motor voor echte mannen'

Met rijhoogte bedoel je de functie van wel of geen passagier, wel of geen baggage?
 
Dit bedrag is zeker niet door mijn dealer doorbelast.
Qua kosten onderhoud valt het mij ook 100% mee.

Nou, ik begreep bij het afrekenen van mijn 15k beurt dat KTM bepaalt wat er wel en niet op de rekening staat. uren,onderdelen, bijdrage pechservice etc dat wordt allemaal precies aangegeven en dienen ze gewoon op te voeren.Tenzij de dealer dat zelf ophoest, maar zolang sinterklaas geen KTM dealer is kunnen wij dat gewoon aftikken. :+

Stel dat de dealer langer over een beurt doet, dan is dat jammer voor hem, KTM hanteert standaardtijden voor alles.
 
Morgen haal ik mn 1290 op :D dus dan join ik ook 'de motor voor echte mannen'

Met rijhoogte bedoel je de functie van wel of geen passagier, wel of geen baggage?

Het is niet de hoogte die je instelt maar de "LOAD" (veervoorspanning) die je aangeeft, de 1290 is aan alle kanten beveiligd, dus dat instellen lukt alleen als je stilstaat. Je zal ook zien dat als je nog geen duizend beurt hebt gehad de toerenteller al vlot in het rood gaat ivm beperkt toerental vwb het inrijden. En zo zitten er wel meer dingetjes op die de machine zelf regelt.
 
Door de LOAD in te stellen bepaal je echter hoe hoog de motor op zijn poten komt staan.... je voelt hem echt onder je omhoog komen of zakken...

Ik doe dit altijd ALVORENS mijn vrouw erop klautert... dan wordt het mechanisme minder belast.
 
Laatst bewerkt:
Het is niet de hoogte die je instelt maar de "LOAD" (veervoorspanning) die je aangeeft, de 1290 is aan alle kanten beveiligd, dus dat instellen lukt alleen als je stilstaat. Je zal ook zien dat als je nog geen duizend beurt hebt gehad de toerenteller al vlot in het rood gaat ivm beperkt toerental vwb het inrijden. En zo zitten er wel meer dingetjes op die de machine zelf regelt.

Ah op die manier.
Het is geen nieuwe meer (2015) maar ik geloof je meteen ;) heb nog nooit zoveel electronica op n motor gehad
 
Het is niet de hoogte die je instelt maar de "LOAD" (veervoorspanning) die je aangeeft, de 1290 is aan alle kanten beveiligd, dus dat instellen lukt alleen als je stilstaat. Je zal ook zien dat als je nog geen duizend beurt hebt gehad de toerenteller al vlot in het rood gaat ivm beperkt toerental vwb het inrijden. En zo zitten er wel meer dingetjes op die de machine zelf regelt.

je stelt wel degelijk rijhoogte in. Bij extra belading zakt de achterzijde verder in de vering. Dat compenseer je door de rijhoogte te verhogen. ( En en te stellen dat de motor zwaarder beladen is)
 
Zo, vandaag de boot naar Schotland geregeld voor in mei. Nu op zoek naar overnachtingen en routes.

Als iemand hierover informatie heeft en zou willen delen met mij zal ik zeer erkentelijk mee zijn 👍.

Alvast bedankt 😉
 
Er zijn zeker 2 lc8ers naar schotland gegaan.. zoek even in de oude topics
 
In het reizen en touren deel loopt een Schotland topic.
Daar zijn vast routes te vinden.
 
Zo, vandaag de boot naar Schotland geregeld voor in mei. Nu op zoek naar overnachtingen en routes.

Als iemand hierover informatie heeft en zou willen delen met mij zal ik zeer erkentelijk mee zijn 👍.

Alvast bedankt 😉

Stuur maar ff PB, ik heb nog wel wat liggen, ik wil in september namelijk gaan en heb al wat bij elkaar gescharreld.
 
Hier ook maar ff vragen :+

Hebben jullie ervaring met een Powercommander (5) dan wel met Chiptuning / ECU Flashing (https://www.carmo.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=3_3978_5584&products_id=1159)??

Op mijn vorige motor had ik een PC5 geinstalleerd en een map (op een rollenbank) laten schrijven. Hierover was ik zeer tevreden. Nu lees ik dus ook over Chiptuning / ECU Flashing, kende het niet dus vandaar hier even navragen 8-)
 
Laatst bewerkt:
Hoi KTM owners,

Ik heb een 990 ADV uit 2006. Daarover lees ik vaak dat er problemen zijn met de:
1 - Koppelbegrenzer (Torque limiter)
2 - Starterkrans (Freewheel)
3 - Bouten van het vliegwiel (Freewheel bolts)

Hoe vaak komen deze problemen nu voor en moet ik dit alles preventief laten maken of loopt het wel los... :+

Mijn KTM heeft geen enkel probleem en start/loopt als een zonnetje. Omdat de bouten van het vliegwiel (3) zo gefikst zijn, was ik van plan om hem een keer open te maken. Maar als ik 1 en 2 zeer zeker moet doen kan ik als alles open ligt het net zo goed in 1 keer doen.

Preventief aan beginnen of niet? :/
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan