Yamaha r6 2003 (nieuwer model) 4e cilinder blijft koud

Bosna93

Rookie
7 feb 2018
25
0
Almere
Hallo bikers!

Ik ben nieuw hier en heb een vraag voor jullie
Yamaha r6 2003 injectie 32xxx op teller

Ik heb het volgende probleem, de bike loopt op 3 poten!
Met water heb ik de 4 uitlaat pijpen besproeid en ik heb gemerkt dat de 4e helemaal niet warm word. De 3e word wel warm maar wat langzamer dan 1 en 2.

Ik heb het volgende al geprobeerd, bobine van de (koude nr4) gewisseld met bobine nr3. Probleem bleef bestaan en het lijkt nu of ik 3 nu ook gemolt heb
Heb ze alle 4 getest en de bobines laten de bougies vonken! Ook heb ik bij cilinder 4 gewoon een nieuwe bougie erin gedaan.
Als de motor aanstaat flikkert het gas voor 1 seconde zelf omhoog en dat een aantal keer. Mischien dat de 4e af en toe ontsteekt? Dus de motor heeft stroom en vonkt dus als er nog benzine bij komt moet de cilinder 4 eigelijk gaan werken of zit ik fout? Wat kan het zijn iemand idee , alvast bedankt !!
 
Ik schreef ook met beleid,ik heb het spul al bij heel veel motoren gebruikt en heb mijn wenkbrauwen nog steeds ;)

remmenreiniger direkt in de inlaat spuiten gaat niet goed. Je moet een nevel spuiten. Geen vloeistof. Daar zit het probleem. Je spuit vloeistof op de vlinderklep. Doet niets. Nog wat erbij, doet niets. vloeistof verdampt een beetje en gaat boem doen met terugslagje waar nog lekker die vloeistof ligt. Spannend *O*
 
Moet ik remreiniger erin spuiten met draaiende blok of als ie uit staat ? Als het met draaiende blok is moet ik de filter er nog afhalen etc want bike loopt wel raar als filter eraf is volgens mij start ie dan helemaal verrot
 
remmenreiniger direkt in de inlaat spuiten gaat niet goed. Je moet een nevel spuiten. Geen vloeistof. Daar zit het probleem. Je spuit vloeistof op de vlinderklep. Doet niets. Nog wat erbij, doet niets. vloeistof verdampt een beetje en gaat boem doen met terugslagje waar nog lekker die vloeistof ligt. Spannend *O*

Je moet natuurlijk niet onnodig veel van die zooi naar binnen spuiten.
 
je moet geen vloeistof in je inlaat spuiten zeg ik. Ook niet met draaiende motor.

remreiniger komt met een harde straal vloeistof uit de spuitbus.

Gebruik start pilot of een ander brandbaar goedje dat goed verneveld
 
je moet geen vloeistof in je inlaat spuiten zeg ik. Ook niet met draaiende motor.

remreiniger komt met een harde straal vloeistof uit de spuitbus.

Gebruik start pilot of een ander brandbaar goedje dat goed verneveld

Remmenreiniger is super vluchtig dus dat verneveld ook goed genoeg,ik heb vele motoren met dat spul zonder problemen gestart.
 
Meestal in het luchtfilterhuis,en nu ik er over na denk,eerst spuiten even wachten en dan pas starten.
Ook zit er nogal wat verschillen in spuitbus,de een verneveld beter dan de andere.
 
Laatst bewerkt:
D01:16
D02:760
D03: 0
D05: 7
D06: 19
D07: 0
D08:0.6
D09: 11.8/11.9
D20: on
D21: on
D30: 00
D31: 00
D32: 00
D33: 00
D36: 00
D37: 00
D38: 00
D39: 00
D48: 00
D50: 00
D51: 00
D52: 00
D60: 00
D61:13/15
D62:11
D70: 0

Dit kreeg ik op mijn tellerscherm
 
Motor loopt op 3 poten en dan uitlaat besproeien met water...............?

Makkelijker is 10 sec na starten iedere uitlaatbocht te voelen.
Nee, niet veel langer wachten anders zit het vlees van je hand vastgeplakt.
Dan is niet alleen cil.4 die 't niet doet, maar ook je handje voor de komende weken.

Voor check bij slecht starten gebruik ik altijd busje snelstarter.
Daarmee maak je al direct een verschil tussen 'geen brandstof' of 'iets met de vonken'.
Dan is de eerste schifting al gemaakt!

Met snelstarter krijg je zelfs een koffiemolen nog aan 't lopen.............. *O*
 
Motor loopt op 3 poten en dan uitlaat besproeien met water...............?

Makkelijker is 10 sec na starten iedere uitlaatbocht te voelen.
Nee, niet veel langer wachten anders zit het vlees van je hand vastgeplakt.
Dan is niet alleen cil.4 die 't niet doet, maar ook je handje voor de komende weken.
Nee dat is lekker wetenschappelijk :+


Met een plantenspuit belandt er evenveel water op elke bocht. Het vergelijken van de hoeveelheid tijd die het verdampen kost is helemaal niet zo'n gekke methode om te kijken hoe warm het daarbinnen allemaal wel of niet is. Het is echt niet zo spannend om op de bochten water te laten komen, anders zouden we maar beter niet meer in de regen gaan rijden.
 
Motor loopt op 3 poten en dan uitlaat besproeien met water...............?

Makkelijker is 10 sec na starten iedere uitlaatbocht te voelen.
Nee, niet veel langer wachten anders zit het vlees van je hand vastgeplakt.
Dan is niet alleen cil.4 die 't niet doet, maar ook je handje voor de komende weken.

Voor check bij slecht starten gebruik ik altijd busje snelstarter.
Daarmee maak je al direct een verschil tussen 'geen brandstof' of 'iets met de vonken'.
Dan is de eerste schifting al gemaakt!

Met snelstarter krijg je zelfs een koffiemolen nog aan 't lopen.............. *O*


Ja ik zie dan meteen welke uitlaat cilinder het water laat verdampen en welke niet..
 
Iemand die voor mij een compressie meet test kan doen op de bike? De bobines bougies tank etc heb ik allemaal los gehaald
Omgeving almere


Compressietest heb je weinig aan, je meet alleen iets wat je mogelijk al weet, dan kan je er nog niks mee.

Je moet eigenlijk een lektest doen, dan weet je meteen hoeveel % lekkage je hebt en waar.
Dan weet je of je zuiger stuk is, een klep lekt, ook een inlaat of uitlaat klep, of een koppakking.

Ik weet niet welke particulier in Almere een lektest heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan