Het grote BMW K1600 topic deel 2

Meer lichtopbrengst betekent ook meer warmte. Ingebouwd in de lampunit kan dit tot gevolg hebben dat de LED te warm wordt en zich dan uitschakelt. Als 4000 lm al veel/voldoende licht is, dan zou ik voor die variant gaan.
 
Ik begrijp nu ook hoe ze aan 8.000 lumen komen voor de GS serie.
het grootlicht en dimlicht zijn dubbel uitgevoerd zodat er altijd twee lampen aangaan dus samen 8.000 lumen.

In dat geval hebben wij op onze K1600 ook 8.000 lumen met twee maal 4.000 led lampen.
 
Aangezien wij H7 hebben is deze alleen als 4.000 lumen te krijgen. Dus maximaal 8.000 lumen met grootlicht. Bij de H4 is het wel mogelijk want dan word zowel dim- als grootlicht tegelijk gebruikt en dan heb je 7.000. Dit word bereikt met een 3.200 lumen dimlicht e een 3.800 lumen grootlicht.
 
Laatst bewerkt:
Vergeten jullie de stralingshoek niet zoveel. Een 4000 lumen lamp geeft nog maar een kwart van het licht als ie in een reflector zit met een twee keer zo grote stralingshoek.
 
Vandaag even de lekker een stuk over de Zuid-Hollandse en Zeeuwse eilanden gereden.

Bijna vergeten maar als nog even een snelle foto van de motor met optie 719 buddyseat.
full
 
Moet zeggen dat de buddyseat een stuk steviger zit maar dit komt waarschijnlijk omdat hij nieuw is.

Zag na de rit wel dat het profiel van de achterband gelijk ligt met de slijtnok. Binnenkort maar 2 nieuwe bandjes laten plaatsen.

Geluid uit de remusdempers klonk ook geweldig ( db killers waren er wel uit O-) )
 
Ik heb LED grootlicht van Cyclops en die heeft een mooi afgebakend lichtbeeld.

De lichtopbrengst is fenomenaal.

Hmmmm...geven n mooier en belangrijk, duidelijk meer licht op de weg??

Passen zonder aanpassingen? Moeten canbus geschikt zijn vanzelf......bedankt alvast.
 
Doe je dit zelf?
Is overspuiten niet eenvoudiger of wil je de mogelijkheid houden om terug te keren naar rood.

Ben wel benieuwd dus foto's zijn welkom.

Ik doe dit zelf ja. Heb hier een cursus voor gevolgd, dus ik vond het wel een uitdaging om het geleerde op mijn eigen motor in de praktijk te brengen. Ik demonteer elke keer 1 deel, wrap het en monteer het weer. Was begonnen met middendeel van de tank bovenop in carbonkleur te wrappen, dat geeft op zich al een heel mooi effect. Zogauw ie helemaal klaar is komen de foto's wel.
 
ik sprak vanochtend een collega van me. die heeft een paar jaar geleden zijn Pan European 1300 ingeruild op een (vrijwel nieuwe) K1600GTL.

hij rijdt momenteel op de VFR van zijn vrouw: BMW-blok ligt uit elkaar, olieleidingen vol met White Sludge (maar geen lekke koppakking), nieuwe zuigers liggen klaar voor montage. huidige schraapveren zijn gaar vanwege olie-aanzuig- en oliestookproblemen. naar zijn vermoeden (en dat van zijn monteur) is het begonnen met het niet updaten van de carterventilatie van het blok bij aankoop, resp. 25.000km (ongeveer 50.000km geleden)

voor zover ik begrepen heb, geeft BMW niet thuis, qua garantie/coulance.

zijn er meer die dit meegemaakt hebben?
 
Zie n eerder verhaal, ook gewoon te triest voor woorden, iemand die nu bijna n jaar loopt te "zeulen" met SERIEUZE bakproblemen. Het is te zot voor woorden dat dit gebeurd. Te zot dat n merk dat zich toch wel premium......durft te noemen zich laat afglijden naar domweg prulwerk en ZEKER wat de aftersales betreft. Deze mensen moeten maar s hun nagels laten groeien en zich tot bloedens toe achter de oren krabben.....echt...schande!!

Wij hebben sinds kort n prachtige, NOG goede K 1600 Exclu, trots op maar......hou mn hart vast. Zeker na dit ook weer rotbericht denken we toch maar om voor zekerheid te gaan...Daar is ook wel s iets maar word men met respekt geholpen....

BMW....SCHAAM U!!!!
 
Op mijn bericht hiervoor WEL t volgende......Mits alles volgens de richtlijnen onderhouden in vanzelf.....Bij voorkeur vanzelf bij de BMW Motorrad dealer.

Dat lijkt mij de enige weg om voor n regeling in aanmerking te komen.....toch??

Hoe dan ook, suc6!! En die Pan, komt de K weer voor terug hoor....
 
Zie n eerder verhaal, ook gewoon te triest voor woorden, iemand die nu bijna n jaar loopt te "zeulen" met SERIEUZE bakproblemen. Het is te zot voor woorden dat dit gebeurd. Te zot dat n merk dat zich toch wel premium......durft te noemen zich laat afglijden naar domweg prulwerk en ZEKER wat de aftersales betreft. Deze mensen moeten maar s hun nagels laten groeien en zich tot bloedens toe achter de oren krabben.....echt...schande!!

Wij hebben sinds kort n prachtige, NOG goede K 1600 Exclu, trots op maar......hou mn hart vast. Zeker na dit ook weer rotbericht denken we toch maar om voor zekerheid te gaan...Daar is ook wel s iets maar word men met respekt geholpen....

BMW....SCHAAM U!!!!
Het zijn pas "slechts" 9 maanden dat hij nu stil staat. En inmiddels is er gisteren weer een leverdatum verstreken (de 5e inmiddels) zonder dat de as en borgringen geleverd zijn, zover ik weet, maar ik moet nog van de dealer horen wat de precieze status is.

Die dealer was op het moment dat ik hem daar kocht nog bmw dealer, en daar is hij tot nu toe altijd netjes volgens de voorschriften onderhouden, om je andere opmerking te beantwoorden. Een paar jaar terug zijn ze dat dealer schap kwijt geraakt, waarom dat is weet ik niet precies. Mogelijk omdat ze te veel concurreerden met de nieuwe bmw exclusief dealer in Lijnden. Maar ze hebben nog wel de spullen en knowhow om het onderhoud volgens de voorschriften te doen, zover ik weet...
 
ik sprak vanochtend een collega van me. die heeft een paar jaar geleden zijn Pan European 1300 ingeruild op een (vrijwel nieuwe) K1600GTL.

hij rijdt momenteel op de VFR van zijn vrouw: BMW-blok ligt uit elkaar, olieleidingen vol met White Sludge (maar geen lekke koppakking), nieuwe zuigers liggen klaar voor montage. huidige schraapveren zijn gaar vanwege olie-aanzuig- en oliestookproblemen. naar zijn vermoeden (en dat van zijn monteur) is het begonnen met het niet updaten van de carterventilatie van het blok bij aankoop, resp. 25.000km (ongeveer 50.000km geleden)

voor zover ik begrepen heb, geeft BMW niet thuis, qua garantie/coulance.

zijn er meer die dit meegemaakt hebben?

Het lijkt nu alsof je zegt dat de olie schraapveren defect zijn door olieverbruik, klinkt een beetje raar? :/ Of ligt dat aan mij
 
Ook mijn vraag....zou wel erg toevallig zijn dat beide pijpen roken door deze oorzaak. Immers...er is geen balanspijp die t zou kunnen verdelen. Ofwel, meerdere cilinders zouden dan kapotte veren moeten hebben....t kan maar dan...hoe he??

In mijn geval, niet nieuw aangeschaft en wat is er met inrijden gebeurd......naar mijn mening 1 van de belangrijkste dingen te doen...

Maar wij vertroetelen Kaa nu ff met n poetsbeurt, wellicht helpt t eea te voorkomen..Onzin vanzelf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan