Contactslot verwijderen VFR 750 RC24

Tom M

Die hard MF'er
16 feb 2005
584
2
Amsterdam
Mijn contactslot is kapot en heb een nieuwe gekocht, maar ik weet niet hoe ik de oude moet losmaken.
aan de onderkant zouden twee boutjes/schroeven moeten zitten, maar ik zie niks waar ik een passende imbus of torx kan steken ?
 
Mijn contactslot is kapot en heb een nieuwe gekocht, maar ik weet niet hoe ik de oude moet losmaken.
aan de onderkant zouden twee boutjes/schroeven moeten zitten, maar ik zie niks waar ik een passende imbus of torx kan steken ?

center in het midden zetten(slaan) en door boren (boor 6 ongeveer en dan 10mm b.v), zodra de kop er af is(kan het slot er af) en kan de je het draad stuk van de bout er vaak met een griptang uitdraaien, soms moet je het materiaal eerst goed warm maken met een brander pit om de locktide te breken.

Je kunt ook proberen een gleuf in de kop bouten te zagen en met een slagsleutel de bout er uit te (slaan) draaien.

daarna slot weer met gewone bouten vast zetten, of speciale bouten die alleen vast kunnen en niet meer los maar dat vind ik en beetje ver gaan.
 
Een veeltandbit of een iets grotere torx bit erin tikken.
Zo had ik het ook bij mijn VTEC gedaan toen ik de boel uit elkaar heb gehaald om te spuiten.
Die veeltand werkt zo goed dat ik de bout er ook weer mee in terug gedraaid heb toen hij weer in elkaar kon.
Zoiets is dat:
smoos-veeltand-doppenset.jpg
 
Ik ga het proberen, maar als ik zo kijk van onderen dan zie ik twee vlakke kopjes van de boutjes.
Misschien haal ik de bevenste kroonplaat er wel vanaf, dan kan ik er ook beter bij misschien.
Bedankt in ieder geval voor de info boy's !
 
Terug
Bovenaan Onderaan