startproblemen pocketbike/minibike

brian97

Rookie
8 feb 2018
18
0
dag allen

gisteren heb ik me een pocketbike gekocht die niet draaide omdat die al effe stilstond om wat aan te sleutelen.
na een paar uurtjes werk heb ik zowat alles gedaan wat ik ervan ken..
wie o wie kan me helpen zoeken naar het probleem...
wat ik al gedaan heb:
bougie opgekuisd, vonkt
alle leidingen vervangen
carbu volledig uitgekuisd
proberen starten met easy starter in de luchtfilter.
toen ik heb dan probeerde te starten ging die effe aan maar valt altijd direct uit.
please help me!
 
dag allen

gisteren heb ik me een pocketbike gekocht die niet draaide omdat die al effe stilstond om wat aan te sleutelen.
na een paar uurtjes werk heb ik zowat alles gedaan wat ik ervan ken..
wie o wie kan me helpen zoeken naar het probleem...
wat ik al gedaan heb:
bougie opgekuisd, vonkt
alle leidingen vervangen
carbu volledig uitgekuisd
proberen starten met easy starter in de luchtfilter.
toen ik heb dan probeerde te starten ging die effe aan maar valt altijd direct uit.
please help me!

Nieuwe frisse benzine nemen?
 
Stationair sproeier die met die kleine gaatjes goed schoonmaken. Even goed doorprikken met haartje van een messing roest borstel. Alleen doorblazen voldoet vaak niet
 
vlotterbakje vult, zie ook dat de benzine in de carbu doorloopt. bougie wordt niet nat, wat kan ik hieraan doen? de bougie is ook ligt zwart, volstaat een nieuwe bougie?
 
nieuwe bougie kan nooit kwaad,
ook een nieuwe bougie kan van fabriek uit al niet goed zijn,
komt zelden voor maar toch een punt om in de gaten te houden,
tip houd het posenlijn van de bougie vet en olie vrij,
poets hem goed schoon, met een schone doek, het kan de levens duur
verlengen
is de bougie droog dan zit er ergens nog een verstopping
filter tussen de brandstof slang, er kan nog rommel mee komen van uit de tank?
 
Laatst bewerkt:
sorry ik weet niet 100% met wat je bedoeld met jou vorige reactie, ik kan je wel zeggen dat alles wat ik uitgekuisd heb was met een fijn naaltje, niks doorblazen... groeten
 
sorry ik weet niet 100% met wat je bedoeld met jou vorige reactie, ik kan je wel zeggen dat alles wat ik uitgekuisd heb was met een fijn naaltje, niks doorblazen... groeten
Draai je alle sproeiers eruit of prik je maar wat. Je moet echt alles wat los kan los halen en doorspuiten met remreiniger en dan met compressorspuit met een bar of 8 alle gaatjes sproeiers nog is doorblazen. Vooral die langere sproeier met die kleine gaatjes raakt gauw verstopt vooral met een 2 tact
 
ik heb echt alles wat los kan eraf gehaald en uitgekuisd, om. te testen of alles vrij was heb ik zelf overal proberen doorblazen en dat ging, dus de nafte kan de carbu binnen, kan de in het vlotterbakje, en zo terug naarboven... vanaf daar weet ik niet wat er mis (kan) gaan.. blijkbaar komt de nafte wel niet tot aan de bougie.. dit kan tog niet enkel liggen aan de bougie..? of dan tog..
 
Nafte? Bedoel je daarmee de benzine? Als je bougie niet nat wordt ligt dat niet aan je bougie nee. Stationair sproeier doorgeprikt ik heb zo n gevoel dat je dat niet begrijpt. Dus met die kleine gaatjes
 
Laatst bewerkt:
hoe kun je weten of je compressie goed zit..?
en neen sorry weet niet direct wat je bedoeld met stationair sproeier.. ik google het effe en ja sorry nafte=diesel (plaatselijk dialect) :p
 
oh net opgezogt de "stationair sproeier is ook uitgekuisd, ik heb die uit de carbu gehaald, effe laten weken in wasbenzine en dan met een naaldje vrijgemaakt, dan ook met compressor nog eens opgeblazen
 
Terug
Bovenaan Onderaan