relais

Blade121090

Rookie
27 feb 2016
22
0
Valkenburg a/d Geul
hallo,

ik ben mijn Yamaha R6 '07 terug aan het opbouwen na een ongeluk,
nu ontbreken mijn koplamprelais (2x), dit zijn de 2 "T-vormige" witte stekkers onder de koplampen, is er iemand met hetzelfde model en bouwjaar motor, of weet iemand toevallig WELKE relais daarin moeten?
dan kan ik deze bestellen en er weer in zetten.

bij voorbaat dank!!
 
Woon je in de buurt van almere? Als het een standaard 4 polig klein relais is dan heb ik in ieder geval iets liggen om te testen.

Ieder relais gelijk aan de zekering zal wel werken, koplamp is vaak 10A.
 
Misschien had ik blade12345 even moeten citeren maar aangezien ik vrij zeker was dat het 4 Pin Relay 5JJ 81950 20 / ACM3211 M04 moet zijn plaatste ik mijn reactie in veronderstelling dat blade12345 dit wel zou begrijpen. Maar nu twijfel ik.

Dan zou het de 4 Pin Relay 5JJ 81950 20 / ACM3211 M04 kunnen zijn.

hallo willem, je schreef dat het 4 Pin Relay 5JJ 81950 20 / ACM3211 M04 zou KUNNEN zijn, echter heb ik daar niet zo veel aan, ik moet het zeker weten, misschien is het gewoon een miscommunicatie geweest.
als jij vrijwel zeker weet dat ik 2 maal 4 Pin Relay 5JJ 81950 20 / ACM3211 M04 nodig heb, ga ik deze bestellen.

ps. blade121090

groet!
 
Ik heb er ook niet zoveel verstand van maar denk meer dan jij.
Een relais is bedoeld om te besparen op de dikte van kabels /stroomdraden.
Schakelaar op het stuur omzetten betekent spanning op het relais. Relais gaat in/schakelt en verbind 2 of meerdere draden met elkaar.

Het ergste wat kan gebeuren bij een verkeerd relais is dat de zekering eruit klapt.
 
hallo willem, je schreef dat het 4 Pin Relay 5JJ 81950 20 / ACM3211 M04 zou KUNNEN zijn, echter heb ik daar niet zo veel aan, ik moet het zeker weten, misschien is het gewoon een miscommunicatie geweest.
als jij vrijwel zeker weet dat ik 2 maal 4 Pin Relay 5JJ 81950 20 / ACM3211 M04 nodig heb, ga ik deze bestellen.

ps. blade121090

groet!
Wat je ook zou kunnen doen is met de info die je nu hebt een dealer aanschrijven en aan deze vragen of het relais met het onderdeelnummer (vul zelf in) de juiste is voor de positie die jij zoekt. Aan de stekers te zien ben ik er vrij zeker van, volgens mij ben ik deze ook tegengekomen tijdens het van een nieuwe draadboom voorzien van mijn yamahaR1. Maar daar ben ik niet 100% zeker van.
 
waarschijnlijk zul je op internet een hoop verschillende relais kunnen vinden. Je ziet door de bomen het bos niet meer.
Je moet het aantal aansluitingen/pennen weten. Voltage en ik geloof wattage. En het schemaatje wat op het relais staat moet kloppen/de volgorde van aansluiten. Dit is met een nummering aangegeven.
(omdat je geen voorbeeld hebt weet je natuurlijk niet exact wat je nodig hebt)

relais - Bing images

DC 12V= gelijkstroom 12v

Ac is natuurlijk niet bedoeld voor jouw motor, want dat is wisselstroom. (er zijn trouwens wel motoren die wisselstroom hebben maar dat zijn er niet zoveel.)
 
Laatst bewerkt:
Weet die wel staat immers op het schema wat die eerder al plaatste .
Vandaar dat relais welke ik een link van plaatste
Op dat schema staat het relais getekend als één met een blus diode erin en die moet je er wel in hebben als je een vervangende relais gaat gebruiken
Je kan natuurlijk de relais bij de dealer bestellen voor een tienvoudige meerprijs maar dan weet je zeker dat er de goede geleverd worden
De TS moet zelf kiezen waar die voor gaat
 
Weet die wel staat immers op het schema wat die eerder al plaatste .
Vandaar dat relais welke ik een link van plaatste
Op dat schema staat het relais getekend als één met een blus diode erin en die moet je er wel in hebben als je een vervangende relais gaat gebruiken
Je kan natuurlijk de relais bij de dealer bestellen voor een tienvoudige meerprijs maar dan weet je zeker dat er de goede geleverd worden
De TS moet zelf kiezen waar die voor gaat
Dan alleen opletten of de polariteit klopt, dan kan die jij postte van RDAE ook.
Ik dacht dat hij originele onderdelen wilde hebben.
 
Nou ja, ik wil ook zijn keus niet beïnvloeden, ik dacht dat hij met het onderdeelnummer wel geholpen zou zijn en verder zaten er geen gedachtes achter. De mening van origineel is beter heb ik ook niet aangezien het een massaproduct is.
 
Of mail of ga langs bij een motorsloperij: OnderdelenZoeker

Die lui zijn ook niet dom en kunnen je zo vertellen wat je precies nodig hebt.
Waarschijnlijk hebben ze bakken vol met dat spul Ik weet alleen niet wat ze voor prijs hanteren maar daar kun je over onderhandelen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan