[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Kleine platte schroevendraaier proberen tussen het deksel en moer tikken ? Kans dat hij dan nog wilt pakken, maar zekerheid geef ik je niet.
 
Laatst bewerkt:
Mijn GSje blijft niet goed aan tijdens het starten,

met choke gaat ie fantastisch aan, maar hij valt wel weer uit als je 10 seconden wacht (choke staat er dan nog op). 53k op de teller.

Als ik dit dan even vergelijk met de GS die ik aan het opbouwen ben, ongeveer 10k op de teller (ja ja, vrij nieuw blok) dan is het starten met choke, 10 seconden later choke er af en ding blijft lopen. Dit doet mijn GS niet eens als ik 5km gereden heb, dan nog moet ik gas er op houden wil hij niet uitvallen.

Wat is het verschil tussen een nieuw en oud blok? Hoe kan ik dit fixen bij die van mij? Is dat uberhaupt te fixen?

Carbs zijn bij beide GSjes exact hetzelfde gereviseerd.


edit:

Ik heb de vraag al eens eerder gesteld met goede reacties. Wat me het meest aansprak was de mengselschroeven, iemand zei dat motoren enkel goed warm moeten draaien om aan de milieuregeling te voldoen, en dus eigenlijk te arm lopen om koud goed te starten. Hierdoor heb ik carbs van beide gsjes precies hetzelfde afgesteld, waarom dan het bijna-niet gebruikte blok perfect, en het 53k blok niet goed.

Dit gaat overigens echt alleen om koude start. Motor rijdt echt serieus perfect en stationair staat goed mits het blok goed warm is.
 
Laatst bewerkt:
Mijn GSje blijft niet goed aan tijdens het starten,

met choke gaat ie fantastisch aan, maar hij valt wel weer uit als je 10 seconden wacht (choke staat er dan nog op). 53k op de teller.

Als ik dit dan even vergelijk met de GS die ik aan het opbouwen ben, ongeveer 10k op de teller (ja ja, vrij nieuw blok) dan is het starten met choke, 10 seconden later choke er af en ding blijft lopen. Dit doet mijn GS niet eens als ik 5km gereden heb, dan nog moet ik gas er op houden wil hij niet uitvallen.

Wat is het verschil tussen een nieuw en oud blok? Hoe kan ik dit fixen bij die van mij? Is dat uberhaupt te fixen?

Carbs zijn bij beide GSjes exact hetzelfde gereviseerd.


edit:

Ik heb de vraag al eens eerder gesteld met goede reacties. Wat me het meest aansprak was de mengselschroeven, iemand zei dat motoren enkel goed warm moeten draaien om aan de milieuregeling te voldoen, en dus eigenlijk te arm lopen om koud goed te starten. Hierdoor heb ik carbs van beide gsjes precies hetzelfde afgesteld, waarom dan het bijna-niet gebruikte blok perfect, en het 53k blok niet goed.

Dit gaat overigens echt alleen om koude start. Motor rijdt echt serieus perfect en stationair staat goed mits het blok goed warm is.

Er is geen 1 blok het zelfde,dus het kan zijn dat je de mengselschroeven anders moet afstellen.Heb je het al geprobeerd met een wat hoger stationair toerental?
Kijk voor de zekerheid ook of hij geen valse lucht trekt,en het luchtfilter goed schoon is.
 
Laatst bewerkt:
Zo zou het moeten zijn :)

Loopt netjes zonder choke na 15 seconden, maar valt dan wel uit vanwege de temperatuur ( rond 0 graden was het vanochtend toen ).
 
Als een motor eenmaal loopt valt hij niet uit omdat de buitentemperatuur laag is! Het lijkt er eerder op dat deze motor te weinig benzine krijgt.
 
Vandaag even Zero Gravity Sport-Tour scherm gemonteerd, moet zeggen was wel een strijd, gaten zaten niet helemaal goed, dus maar wat knoeien met een vijl, Uiteindelijk wel redelijk passend gekregen, maar dan heb je ook wat, nu lekker uit de wind, met opzet stukje zelfs nog over de helm heen, maar weet niet of ik die spoiler er op laat. :?

IMG_20180217_160814512.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vannacht de motor aan de druppellader gehad en vanochtend gaf hij aan dat de accu vol was. Toen met startte ging de startmotor nog niet eens in de rondte dus maar weer eens rennen. Ik heb dit sinds twee weken en soms start hij wel, soms helemaal niet.

Twee weken terug heb ik de spanningsregelaar doorgemeten en die gaf 13.8v (of 14.4) volgens mij.

De accu heeft 13.2v als hij van de druppellader af komt en na een ritje van 20 km meestal nog 12.6v (soms start hij dan ook nog, soms niet)

De accu is 1 jaar oud dus die zou eigenlijk nog niet overleden moeten zijn. Omdat het starten zo random is denk ik dat er ergens een massa slecht contact maakt. Of dat m'n accu het toch heeft opgegeven.

Vanochtend had ik ook nog een nieuw fenomeen en dat was een knipperende tellerverlichting zodra ik mijn knipperlichten gebruikten. Dus het gaat nu wel hard achteruit.

Weet iemand welke massa's ik zou moeten controleren? Of andere dingen die de oorzaak zouden kunnen zijn?

Het aanrennen van de motor is niet erg maar normaal starten is chiller. :+
 
Vannacht de motor aan de druppellader gehad en vanochtend gaf hij aan dat de accu vol was. Toen met startte ging de startmotor nog niet eens in de rondte dus maar weer eens rennen. Ik heb dit sinds twee weken en soms start hij wel, soms helemaal niet.

Twee weken terug heb ik de spanningsregelaar doorgemeten en die gaf 13.8v (of 14.4) volgens mij.

De accu heeft 13.2v als hij van de druppellader af komt en na een ritje van 20 km meestal nog 12.6v (soms start hij dan ook nog, soms niet)

De accu is 1 jaar oud dus die zou eigenlijk nog niet overleden moeten zijn. Omdat het starten zo random is denk ik dat er ergens een massa slecht contact maakt. Of dat m'n accu het toch heeft opgegeven.

Vanochtend had ik ook nog een nieuw fenomeen en dat was een knipperende tellerverlichting zodra ik mijn knipperlichten gebruikten. Dus het gaat nu wel hard achteruit.

Weet iemand welke massa's ik zou moeten controleren? Of andere dingen die de oorzaak zouden kunnen zijn?

Het aanrennen van de motor is niet erg maar normaal starten is chiller. :+

En toch klinkt dit als een defecte accu.

De massa kabel vanaf de accu ff volgen en het aansluitpunt goed schoonmaken en vastzetten.

Is de accu een keer helemaal leeggetrokken geweest ?
Of niet alle vloeistof nivo's niet voldoende ? (tenzij het een AGM accu is)

Volg voor de zekerheid de how to van Zot
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/35705//
 
@Steef2345 Uit jouw verhaal heb ik zo het idee dat de motor op jouw accu loopt ipv de accu bij laad. Alle weerstanden doormeten van de dynamo en spanningsregelaar zou geen kwaad kunnen. Zo was bij een maat van me de dynamo gesneuveld door een defecte spanningsregelaar.
 
Met het seizoen in aantocht ben ik super benieuwd wat iedereen doet als verbruik met zijn of haar GS'je.

Zelf rijd ik met moeite 1:21. (Open demper & testbank getuned - Sproeier 114/Naald midden/ CO 2.25)

Zou wel leuk zijn om dit in een poll te zetten. :)
 
Laatst bewerkt:
En toch klinkt dit als een defecte accu.

De massa kabel vanaf de accu ff volgen en het aansluitpunt goed schoonmaken en vastzetten.

Is de accu een keer helemaal leeggetrokken geweest ?
Of niet alle vloeistof nivo's niet voldoende ? (tenzij het een AGM accu is)

Volg voor de zekerheid de how to van Zot
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/35705//

Dat aansluitpunt zit goed verstopt zeg. Ik heb hem gevonden maar kon er nog niet echt goed bij, ik zal als ik meer tijd heb eens kijken of ik hem kan schoonmaken en vastzetten. Al had ik niet het idee dat hij los zat.

Ik heb hem vanmiddag weer aan moeten rennen en heb net alles weer doorgemeten. De accu gaf 12.5v zonder contact. Met het contact aan werd dit 12.1v en met verlichting aan ging ie naar 11.8v.

De motor was nog warm (60 graden) en wonder boven wonder sloeg hij deze keer ineens wel aan. :? Ik snap er echt niets van. Als hij eenmaal aanstaat geeft de accu een voltage van 14.2-14.6v, dus aan de spanningsregelaar lijkt het niet tegen liggen.

Is er ook een manier om je accu op vermogen te testen? Om te kijken hoeveel Ah erin zit? Want ik neig nu ook wel naar een nieuwe accu maar omdat het zo random is ben ik bang dat ik iets over het hoofd zie. :/

@Steef2345 Uit jouw verhaal heb ik zo het idee dat de motor op jouw accu loopt ipv de accu bij laad. Alle weerstanden doormeten van de dynamo en spanningsregelaar zou geen kwaad kunnen. Zo was bij een maat van me de dynamo gesneuveld door een defecte spanningsregelaar.

Als hij eenmaal loopt geeft de multimeter 14.2-14.6v aan op de accu, dus dan lijkt het wel of de dynamo en de spanningsregelaar werken.

Of een defect start relais.

Waar kan ik deze vinden? En is deze wel kapot als hij het vanmiddag met een warme motor ineens wel deed? Want dan zou hij het sowieso niet moeten doen toch?
 
Laatst bewerkt:
Met het seizoen in aantocht ben ik super benieuwd wat iedereen doet als verbruik met zijn of haar GS'je.

Zelf rijd ik met moeite 1:21. (Open demper & testbank getuned - Sproeier 114/Naald midden/ CO 2.25)

Zou wel leuk zijn om dit in een poll te zetten. :)
ik kan ook 1 op 21 doen,maar vaak 1 18-19.

sproeier 110 met gasnaald clip tweede van boven met open uitlaat.
CO weet ik niet, is toen door Ruud Fredriks in Goes afgesteld.
 
Met het seizoen in aantocht ben ik super benieuwd wat iedereen doet als verbruik met zijn of haar GS'je.

Zelf rijd ik met moeite 1:21. (Open demper & testbank getuned - Sproeier 114/Naald midden/ CO 2.25)

Zou wel leuk zijn om dit in een poll te zetten. :)

Ik rijd met woonwerkverkeer rond de 1:18-1:19 maar dan wordt de motor ook maar net warm (20 km). Zomers met wat langere ritten (100 à 150 km) rijd ik rond de 1:24. En constant 120 rijden op de teller resulteert in 1:27. *D Beter dan dat is mij nog nooit gelukt.
 
Met het seizoen in aantocht ben ik super benieuwd wat iedereen doet als verbruik met zijn of haar GS'je.

Zelf rijd ik met moeite 1:21. (Open demper & testbank getuned - Sproeier 114/Naald midden/ CO 2.25)

Zou wel leuk zijn om dit in een poll te zetten. :)

Meestal rond de 1:20, op vakantie vaak zuiniger met 1:25. Maar dat is voornamelijk 70/90 wegen.
 
Over de 3 tankbeurten waar ik het dusver heb bij gehouden(vooral heen en terug naar school a 20-25km) rij ik gem 1:20.7 , dat is met stevig door rijden op de snelweg en een Delkevic volledig uitlaat systeem. :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan