Pilot Screw verdraaid CBR600F2

timmy93

MF'er
22 dec 2012
43
0
Ugchelen
Beste forumleden,

Ik ben sinds 1 week de eigenaar van een cbr600f2 uit 93.

Het is een onafgemaakt project.
De choke werkte niet, ik heb dit inmiddels kunnen fixen maar de vorige eigenaar heeft in plaats van de choke te gebruiken bij een koude start de pilot screw verdraaid om hem toch te kunnen starten.

Nu is het probleem dat deze pilot crew verkeerd staat waardoor de motor niet aanslaat.

Is er een bepaald aantal slagen waar die op moet staan?
Ik kan er online ook weinig over vinden.

Misschien dat iemand hier mij wat wijzer kan maken?

Groet,

Tim
 
Haha ik lees inderdaad al een tijdje mee op dit forum en ik zie het soms wel eens voorbij komen inderdaad.

Daarnaast hebben jullie er meer verstand van dan ik, vandaar dat ik mijn vraag hier natuurlijk stel.

Ik wil uiteindelijk ook gewoon kunnen motorrijden ;)
 
Misschien een domme opmerking maar om bij de choke kabel te kunnen komen moet de tank eraf.
Ben je misschien vergeten het vacuum slangetje dat de benzinekraan stuurt weer aan te sluiten?

Klopt, er zitten 4 slangen aan mijn tank waarvan 2 aan de benzinekraan. Een dikke en een dunne. Deze zijn bij het monteren weer vastgezet met de klem.
 
Nee, de tank is nog een kwart gevuld met benzine wat door de oude eigenaar is gevuld. Ik zou dan ook niet durven zeggen hoelang het er in zit. Maar nieuwe benzine kan natuurlijk ook geen kwaad. Dat zou ook nog wel eens kunnen helpen inderdaad
staat de kraan op RES of op ON?
 
Heeft de motor wel gelopen?
Een motor die een aantal malen koud is gestart en waarmee verder niet gereden is heeft doorgaans vuile bougies en start daardoor helemaal niet meer.
 
Heeft de motor wel gelopen?
Een motor die een aantal malen koud is gestart en waarmee verder niet gereden is heeft doorgaans vuile bougies en start daardoor helemaal niet meer.

De motor heeft inderdaad gewoon gelopen voordat de choke werkte.

Ik ga vanavond even een aantal dingen proberen, de bougies worden ook vervangen.

Accu ligt voor de zekerheid al aan de lading
 
Hij loopt weer!

Bougies vervangen, benzine ververst, accu opgeladen en het luchtfilter vervangen

Bougies waren zeiknat...
Daarnaast wad de brandstofleiding op de benzinekraan kapot, ik denk dat die hierdoor misschien ook lucht heeft aangezogen.

Stationair schroef heb ik maar gewoon op gevoel verdraaid. Tijdens het lopen maar op mn gehoor op een bepaald toerental gezet.

Nadeel is dat de originele tellerbak weg is en dat er nu geen toerenteller en dergelijke opzit.

Maar dit is een zorg voor later.


Hij rookt op het moment nog wel wat uit de uitlaat. Ik neem aan dat dit van het stilstaan is en dat het gewoon weggaat?
 
Hij loopt weer!

Bougies vervangen, benzine ververst, accu opgeladen en het luchtfilter vervangen

Bougies waren zeiknat...
Daarnaast wad de brandstofleiding op de benzinekraan kapot, ik denk dat die hierdoor misschien ook lucht heeft aangezogen.

Stationair schroef heb ik maar gewoon op gevoel verdraaid. Tijdens het lopen maar op mn gehoor op een bepaald toerental gezet.

Nadeel is dat de originele tellerbak weg is en dat er nu geen toerenteller en dergelijke opzit.

Maar dit is een zorg voor later.


Hij rookt op het moment nog wel wat uit de uitlaat. Ik neem aan dat dit van het stilstaan is en dat het gewoon weggaat?
Kleur vd rook?
 
Terug
Bovenaan Onderaan