KTM SuperDuke 990 Deel 14

Welkom Anna!
J4race is geen bekende fabrikant idd. Geen idee van de kwaliteit, de prijzen waren wel vrij laag. Nieuwprijs van die setjes was minder dan €300. Flink goedkoper dan de bekende namen iig.
Is een Spaans bedrijf geloof ik, maar volgens mij bestaat het al niet meer.

BTW: witte Duke is tof, zie je niet vaak!

Als je de originele schakelset terugplaatst, loctite 243 op de boutjes, anders heb je kans dat je na een half uurtje hengelt naar een schakelpedaal dat op half 7 hangt O-)
Aparte ervaring als je een bocht uit komt, op wil schakelen en er is ineens geen pedaal meer |(
Ja ik twijfel nog of ik de originele er op zet. Lijkt allemaal wel solide en sterk maar wilde een soort van zekerheid dat het geen alie-setje was :P Vind het zwarte setje ook een stuk mooier staan bij het zwarte frame dan de originele eigenlijk.
Straks maar eens een beetje schoonmaken en wat (verrotte) boutjes vervangen voor mooie rvs. Dan kijk je er toch heel anders op 8-)
En de dB killers er uit natuurlijk :]
 
Goedemiddag alle,

Graag zou ik willen weten of iemand hier ervaring heeft met een motor kopen in Duitsland ?
De reden van mijn vraag is dat ik een ktm 990 super duke R kan kopen voor een redelijke prijs maar heb totaal geen ervaring hiermee.
Weet dat ik bpm moet betalen en moet laten keuren is er nog iets waar ik rekening mee moet houden? Overschrijven?
Ik heb de chassi nummer opgevraagd zodat ik bij Verpalen de geschiedenis kan opvragen mits bekend.
Alvast bedankt José Manuel.
 
:W

Even voorstellen, ik ben Anna en ben 24 en heb vandaag mijn superduke 990 opgehaald *O*
Ben er heel erg blij mee, hopelijk word het snel mooi weer en kan ik lekker meters gaan maken :]
Lees hier al geruime tijd mee om wat info op te doen.

Hierbij een foto, motor is voorzien van wat extra's, ook zitten er weer gewoon spiegels op maar ivm vervoer in een busje waren deze er even afgehaald :P

Er zit een J4Racing remschakelset op waar ik werkelijk niks over kan vinden.... ik denk dat ik morgen de originele ff er op zet weer :P
Straks breekt me de boel effe af :+

[afbeelding]


Wat een vet ding zeg! Veel plezier ermee.
 
Goedemiddag alle,

Graag zou ik willen weten of iemand hier ervaring heeft met een motor kopen in Duitsland ?
De reden van mijn vraag is dat ik een ktm 990 super duke R kan kopen voor een redelijke prijs maar heb totaal geen ervaring hiermee.
Weet dat ik bpm moet betalen en moet laten keuren is er nog iets waar ik rekening mee moet houden? Overschrijven?
Ik heb de chassi nummer opgevraagd zodat ik bij Verpalen de geschiedenis kan opvragen mits bekend.
Alvast bedankt José Manuel.

Keuren en kenteken opvragen, en de bpm aftikken .
 
Zo vandaag erachter gekomen dat de fan bij m'n radiator het niet doet. Verklaart ook wel de temperatuur schommelingen en warm worden van motor tijdens veel stadsverkeer.

De zekeringen waren gewoon intact. Zal dus moeten kijken hoe ik de fan ga vervangen. Iemand hier ervaring mee? Zijn dit reparaties die zelf goed uit te voeren zijn. Op het eerste oog moet de radiator er zelf ook af. Als alles aangesloten zou kunnen blijven moet 't lukken. And wordt het wel wat omslachtig om thuis te doen.
 
Goedemiddag alle,

Graag zou ik willen weten of iemand hier ervaring heeft met een motor kopen in Duitsland ?
De reden van mijn vraag is dat ik een ktm 990 super duke R kan kopen voor een redelijke prijs maar heb totaal geen ervaring hiermee.
Weet dat ik bpm moet betalen en moet laten keuren is er nog iets waar ik rekening mee moet houden? Overschrijven?
Ik heb de chassi nummer opgevraagd zodat ik bij Verpalen de geschiedenis kan opvragen mits bekend.
Alvast bedankt José Manuel.

Check even of het een "echte" R is, de 2007 modellen worden vaak goedkoper aangeboden, geen enkel probleem maar niet dat je dan denkt dat je een potenter blok krijgt!
 
Zo vandaag erachter gekomen dat de fan bij m'n radiator het niet doet. Verklaart ook wel de temperatuur schommelingen en warm worden van motor tijdens veel stadsverkeer.

De zekeringen waren gewoon intact. Zal dus moeten kijken hoe ik de fan ga vervangen. Iemand hier ervaring mee? Zijn dit reparaties die zelf goed uit te voeren zijn. Op het eerste oog moet de radiator er zelf ook af. Als alles aangesloten zou kunnen blijven moet 't lukken. And wordt het wel wat omslachtig om thuis te doen.

Weet je zeker dat het de fan zelf is? Dat de zekeringen nog prima zijn zegt wat dat betreft weinig.
Probeer eerst eens 12v direct op de fan, als hij dan gaat draaien zit het in de aansturing. Doet hij met 12v direct op de contacten niks, dan is het je fan zelf.
Kan ook een draadbreuk zijn.
Zou zonde zijn als je er een nieuwe fan tussen steekt en je komt er dan achter dat hij het nog niet doet.
 
Weet je zeker dat het de fan zelf is? Dat de zekeringen nog prima zijn zegt wat dat betreft weinig.
Probeer eerst eens 12v direct op de fan, als hij dan gaat draaien zit het in de aansturing. Doet hij met 12v direct op de contacten niks, dan is het je fan zelf.
Kan ook een draadbreuk zijn.
Zou zonde zijn als je er een nieuwe fan tussen steekt en je komt er dan achter dat hij het nog niet doet.

Nee dit weet ik niet zeker. Dit is op dit moment een aaname. Hoe kan ik dit opmeten met 12v?

anders waarschijnlijk je thermo kaduuk mocht de fan het doen met doorverbinden . (zit boven in je radiator).
.

Ik kon de exploided view tekeningen van de thermo niet vinden in de OP, heeft iemand die?

Uberhaupt een handboek van de LC8 zou erg fijn zijn om zelf wat meer te kunnen knutselen. Is die in omloop dat jullie weten?
 
Nee dit weet ik niet zeker. Dit is op dit moment een aaname. Hoe kan ik dit opmeten met 12v?.

Ik kon de exploided view tekeningen van de thermo niet vinden in de OP, heeft iemand die?

Uberhaupt een handboek van de LC8 zou erg fijn zijn om zelf wat meer te kunnen knutselen. Is die in omloop dat jullie weten?

Kijk even in de openingspost op pagina 1, daar vind je onder andere deze link:

Dropbox - RA LC8 2011-E.pdf

Welkom Anna!
 
Nee dit weet ik niet zeker. Dit is op dit moment een aaname. Hoe kan ik dit opmeten met 12v?.

Ik kon de exploided view tekeningen van de thermo niet vinden in de OP, heeft iemand die?

Uberhaupt een handboek van de LC8 zou erg fijn zijn om zelf wat meer te kunnen knutselen. Is die in omloop dat jullie weten?

Je kan als 12v bron de accu van je motor pakken.
Als je de stekker van de fan losklikt zul je zien dat het een 2 polige stekker is, met een rood en een zwart draadje.
De rode draad moet je verbinden met de plus, de zwarte draad met de min.
Als je dan in orde is, gaat hij dan draaien.
De thermoschakelaar zit aan de rechterkant van je radiateur, aan de achterkant. Een klein stukje onder de vuldop. Er zit een rubber stofkap over de stekker heen. Als je die eraf haalt zie je de stekker zitten.

De thermoschakelaar is als ik mij niet vergis een normally open schakelaar, maar dit weet ik niet 100% zeker. Die kan je testen met een multimeter. Normaal gesproken zou de weerstand tussen de 2 contacten oneindig moeten zijn. En als de temperatuur rond de 100° komt moet de weerstand zo goed als 0 zijn.

Link naar het werkplaatshandboek staat hierboven al, en voor exploded views kan je op de website van Jim aim terecht. Er staat een linkje in de eerste post van dit topic.
 
Laatst bewerkt:
Heeft er hier iemand al ervaring met z'n vervangende relais voor je knipperlicht? Zit deze onder je zadel, zoja welke is het? en waar te halen (voor weinag) :P

Heb nu voor mijn achterknippers weerstandjes er tussen, maar wil voor ook vervangen voor led
 
Heeft er hier iemand al ervaring met z'n vervangende relais voor je knipperlicht? Zit deze onder je zadel, zoja welke is het? en waar te halen (voor weinag) :P

Heb nu voor mijn achterknippers weerstandjes er tussen, maar wil voor ook vervangen voor led

Bij de powerparts knippers zit een vervangend relais. Dus geen idee welke andere relais' geschikt zijn.
Relais zit in de koplampbehuizing. Tegen het balhoofd aan. Vanaf de motor gezien aan de linkerkant.
 
Laatst bewerkt:
Door folkies kwam ik er eigenlijk een beetje op. Heb nu rizoma's achter, maar voor nog met een gloielampie (wel kleintjes)

Thanks Namp! Ik tjek um effe. Zie op ebay wel wat staan, maar heb dan twijfel of het wel de goede is ;)
 
Ik heb ze nog wel te koop he :+

45 euro helemaal kompleet, heb je ook geen gedoe met weerstandjes er tussen solderen.
plug&play

En mooi dat ze zijn _O-
 
Thanks all voor de reacties *O*
Nu nog even een tijdmachine om het weer een maandje op te schuiven(of 2) zodat we weer kunnen :] :] :]
 
full

full


Zo ziet het er dan ongeveer uit
 
Terug
Bovenaan Onderaan