Het grote Honda VTR SP 1 & 2 Topic deel 34

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zou toch een beetje oppassen met het opwarmen. Denk niet dat carbon of glas zoveel ruimte gaat geven door dit te verwarmen, misschien dat de originele delen wel wat te bewerken zijn zo maar of de pasvorm dan nog een beetje blijft ...

Heb gisteren samen met Leon getracht de kuip er op te krijgen, maar er is echt teveel ruimte over. Wellicht kan het met wat buigen wel lukken, maar dan denk ik dat er teveel druk op de kuip komt te staan met eventuele gevolgen van dien.
Leon kwam met het idee om de kuip dan wat op te warmen, als het meezit, zou het dan kunnen wel lukken. Eerst wachten op de nieuwe snorkel, ben benieuwd of er wat verschil in zit. Het lijkt nu of het montagepunt van de grote bout in het midden een cm te ver naar voren zit en de boel zit te fucker :/
Blijf het echt een vreemd fenomeen vinden dat ie na de geslaagde testfase later ineens niet meer past.
 
Volgens Matt zou het best kunnen, maar niet te heet. Beetje wat "soepeler" maken en beetje bij beetje buigen tot de bevestigingspunten overeen komen. Als het vast gezet kan worden, dan ff een paar dagen vast laten zitten om het te laten "wennen".
Aan de originele delen ga ik niet aan verzagen :N Mocht het dan uiteindelijk nog niet passend wortelen, dan zou ik die kuipdelen ook nog verzieken en dat zie ik ook niet zitten...
 
Resultaat zou wel geslaagd zijn...
full
 
Laatst bewerkt:
Ziet er zeker goed uit Chris, had je Milco nog gevraagd naar de lengte van zijn nieuwe snorkel, dan weet je wat.
 
Heeft ie gestuurd ja, maar het was gemonteerd lastig op te meten. Heb het nog niet nagemeten met de originele. Wacht 'm gewoon wel ff af en dan gaan we het zien.
 
Misschien kan je de carbon snorkel iets inkorten bij het frame.
Zou uitkijken met verwarmen, kan zomaar ineens vervormen en dan krijg je het waarschijnlijk nooit meer goed....
 
Volgens Matt zou het best kunnen, maar niet te heet. Beetje wat "soepeler" maken en beetje bij beetje buigen tot de bevestigingspunten overeen komen. Als het vast gezet kan worden, dan ff een paar dagen vast laten zitten om het te laten "wennen".
Aan de originele delen ga ik niet aan verzagen :N Mocht het dan uiteindelijk nog niet passend wortelen, dan zou ik die kuipdelen ook nog verzieken en dat zie ik ook niet zitten...


Google maar eens voordat je de boel verwarmt,
Polyester, carbon en epoxy zijn geen thermoplasten:

even voor je gezocht:

Quote;
De termen thermoplast en thermoharder gebruiken we als we het hebben over polymeren. Met een thermoplast bedoelen we een polymeer die bij een bepaalde temperatuur week wordt en daardoor gemakkelijk vervormbaar is. Een thermoharder is een polymeer die bij verhitting zijn vorm behoudt en niet smelt.

Hoewel ik op mijn boot ook Epoxy heb gebruikt en dat wordt met verwarmen wel zacht, maar vervormd daardoor ook op de raarste plaatsen.

De oem kuipdelen kun je wel opwarmen en vervormen. Weet ik uit ervaring ;)

En mocht je het toch willen proberen, wat ik je dus te stelligste afraad, denk om de lak.
Lak wordt zacht als je het verwarmt, vraag maar aan een schilder.

En net nog even in de schuur wezen kijken, maar zoals ik het zie kan ie de topkuip nooit op de OEm snorkel gepast hebben, of hij heeft een flinke deuk in zijn balhoofd. :+
Ik duim voor je dat het met de andere snorkel goed komt.
 
Laatst bewerkt:
Hier kan je zien dat ie 'm gepast heeft met een oem snorkel (alleen alles wat er op gemonteerd hoort te zitten, heeft ie er afgehaald)
full

full

full


Alles sluit naadloos aan, nu aan 1 kant meer dan een cm ruimte. Dat is toch raar, schiet mij maar lek hoor.
 
Laatst bewerkt:
Je weet alleen niet hoe zijn zijkuipen verder gemonteerd zijn, maar je mag toch aannemen dat hij die juist gemonteerd heeft.
Pasen de boutjes van bovenaf wel links en rechts naast het frame zegmaar.
 
Alle kuipen zaten bij hem gewoon zoals ze vast horen te zitten. Ik kan 'm rechts volledig vastzetten aan alle 3 de montage punten en sluit ie mooi aan. Ga ik dan naar de linker zijde krijg ik dit.
1k0.jpg


Zit echt met smart op die carbon snorkel te wachten, 4 december besteld, duurt echt altijd een eeuwigheid vanuit Canada :/
 
Laatst bewerkt:
Op de middelste foto zie ik daar een ordinaire spaanplaatschroef zitten, dus ik twijfel daaraan.
Normaal is dat M5 daar rag je dan geen spaanplaatschroef doorheen.
 
Kun je een foto posten van de zijkuip + beugel, op dezelfde manier zoals de middelste foto?
Ik ben nl benieuwd of het naadje een beetje overeenkomt met het boutje in het frame.( van de beugel waar je zij en topkuip samen komen)

Zijn beugels zijn duidelijk anders, de OEM is vervangen voor wat anders, waarschijnlijk voor de andere radiateurs.
 
Die beugeltjes heb ik niet meer vanwege de front rads (ga er nog wel wat voor maken), denk dat hij die ook niet meer heeft. De kuipgaten kwamen iig rechts mooi overeen, kon er gewoon zonder moeite een boutje doorheen jassen...
 
Laatst bewerkt:
Maar je moet het zien als een wip,
Als je de montagepunt op de snorkel als middelpunt hebt en de rechter kant zit goed maar links niet, zit het middelpunt te ver naar voren.
Als je eerst links vastmaken is het andersom.

Daarom vraag ik een foto met de montagepunten op het frame als referentie punt, dat is een vast gegeven.
 
Maar je moet het zien als een wip,
Als je de montagepunt op de snorkel als middelpunt hebt en de rechter kant zit goed maar links niet, zit het middelpunt te ver naar voren.
Als je eerst links vastmaken is het andersom.

Daarom vraag ik een foto met de montagepunten op het frame als referentie punt, dat is een vast gegeven.
Ik heb de oem topkuip als referentie aangehouden, die zet ik er zo op, zonder problemen. Zal ff kijken of ik er nog een foto van kan maken.
 
Ik ben benieuwd naar het naadje tussen topkuip-zijkuip ten opzichte van het boutje dat in het frame geschroefd zit.
Ik denk dat dat een goed referentiepunt is.
Als duidelijk is dat dat naadje bij jou verder naar achter zit dan op de 2e foto van hem, is domweg de ophanging op de snorkel niet goed.
 
Dag allemaal,

Ben niet heel actief hier, lees af en toe lekker mee.

Ik gooi een balletje op; ik weet niet of er behoefte aan is, maar nu het motorseizoen er weer aan zit te komen (ik heb altijd als streefdatum 1 maart), lijkt het mij leuk een keer en meeting te organiseren....

Gewoon ergens centraal afspreken, beetje lullen, bakkie koffie erbij en samen een rondje rijden?
 
Laatst bewerkt:
Dag allemaal,

Ben niet heel actief hier, lees af en toe lekker mee.

Ik gooi een balletje op; ik weet niet of er behoefte aan is, maar nu het motorseizoen er weer aan zit te komen (ik heb altijd als streefdatum 1 maart), lijkt het mij leuk een keer en meeting te organiseren....

Gewoon ergens centraal afspreken, beetje lullen, bakkie koffie erbij en samen een rondje rijden?


Lijkt me leuk!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan