Moto Morini Corsaro 1200 - Deel 10: Amici di Momo

Ik heb het bedradingsschema (wiring diagram) nodig van de Corsaro 1200..


Nu stond er een post op het morini-riders-club.com met de opmerking:

'I've put several links (o.a. wiring diagram) to Morini related items on the 'On Road - Technical' page which may be of use to someone'.

Geen idee waar ik de On Road - Technical page kan vinden?


Of misschien heeft iemand van hier ook een bedradingsschema op z'n kompjoetert? O-) O-)
 
Wel lekker aan het klussen (gewoon onderhoud) :P

full
 
Ik heb het bedradingsschema (wiring diagram) nodig van de Corsaro 1200..


Nu stond er een post op het morini-riders-club.com met de opmerking:

'I've put several links (o.a. wiring diagram) to Morini related items on the 'On Road - Technical' page which may be of use to someone'.

Geen idee waar ik de On Road - Technical page kan vinden?


Of misschien heeft iemand van hier ook een bedradingsschema op z'n kompjoetert? O-) O-)

Goed bezig ;)
Schema: https://drive.google.com/open?id=1H7YFlSAEoQ4uMmMMF71cIK3QJctw9pOm

Edit: zie nu dat je naar Dave's homepage wilde, die is helaas uit de lucht.
Zijn shim-calculator: https://drive.google.com/open?id=1wdgrRWHi3OfniAzeeGOuiWnPbs9wEXJ1
En het grote schema met kleurtjes: https://drive.google.com/open?id=1vNido8JnhwzoN2hCudNNAcMYtMxT26zF
 
Laatst bewerkt:
Klopt, Ik stel altijd alles op de strakste maten, dus 0,17 en 0,23 gaan er bij mij ook uit. Je kunt het maar beter 100% aanleren. Afwijking van beide uitlaat speling moet vaak al een ? Zijn

Ik stel ook altijd alle kleppen op de juiste speling, ook al is het er 1 of 2.

Het gebeurt helaas nog wel eens dat als er maar 1 klep enigszins te strak of te ruim staat, deze voor het gemak 'OK wordt bevonden'.. zeker als het veel/lastig werk is om bijvoorbeeld de nokkenas er af te halen ivm wisselen stelplaatjes.

Het is maar net hoe serieus je bent met (de kwaliteit van) je werk :)
 
Ik stel ook altijd alle kleppen op de juiste speling, ook al is het er 1 of 2.

Het gebeurt helaas nog wel eens dat als er maar 1 klep enigszins te strak of te ruim staat, deze voor het gemak 'OK wordt bevonden'.. zeker als het veel/lastig werk is om bijvoorbeeld de nokkenas er af te halen ivm wisselen stelplaatjes.

Het is maar net hoe serieus je bent met (de kwaliteit van) je werk :)


Klopt de shims die in de handel verkrijgbaar zijn gaan per 0,5 omhoog. Die van mm 0,250. Dus met OEM kun je nauwkeuriger stellen
 
Goed bezig ;)
Schema: https://drive.google.com/open?id=1H7YFlSAEoQ4uMmMMF71cIK3QJctw9pOm

Edit: zie nu dat je naar Dave's homepage wilde, die is helaas uit de lucht.
Zijn shim-calculator: https://drive.google.com/open?id=1wdgrRWHi3OfniAzeeGOuiWnPbs9wEXJ1
En het grote schema met kleurtjes: https://drive.google.com/open?id=1vNido8JnhwzoN2hCudNNAcMYtMxT26zF

Rob, de kabelbomen en bedradingschema vanaf 2008 en 2010 zijn anders. Van de 2010 modellen de pin configuratie van de ecu ook. (Slimme set van de fabriek)
 
Rob, de kabelbomen en bedradingschema vanaf 2008 en 2010 zijn anders. Van de 2010 modellen de pin configuratie van de ecu ook. (Slimme set van de fabriek)

Mijn Veloce is van bouwjaar 2009 (in ieder geval eerste toelating en tenaamstelling in 2009 :P ).

Healtech heeft het wiring diagram nodig voor de quickshifter, dus ik hoop dat ze hiermee uit de voeten kunnen..
 
Mijn Veloce is van bouwjaar 2009 (in ieder geval eerste toelating en tenaamstelling in 2009 :P ).

Healtech heeft het wiring diagram nodig voor de quickshifter, dus ik hoop dat ze hiermee uit de voeten kunnen..

Check mijn insta, daar staan foto's waar je moet zijn voor de quickshifter. Heb er 4 weken geleden 1 gemonteerd. Als je het netjes wilt doen is het een dikke klus
 
Rob, de kabelbomen en bedradingschema vanaf 2008 en 2010 zijn anders. Van de 2010 modellen de pin configuratie van de ecu ook. (Slimme set van de fabriek)

Hi Marc,
heb een tijdje terug een nieuwe kabelboom ingebouwd, volgens de verkoper een 2009. Mij is daarbij niks opgevallen. Maar kan natuurlijk een 06/07 geweest zijn die pas in 09 verkocht is. Maar heb jij iets meer details vwb de verschillen 06 vs >08 ?
 
Laatst bewerkt:
Hi Marc,
heb een tijdje terug een nieuwe kabelboom ingebouwd, volgens de verkoper een 2009. Mij is daarbij niks opgevallen. Maar kan natuurlijk een 06/07 geweest zijn die pas in 09 verkocht is. Maar heb jij iets meer details vwb de verschillen 06 vs >08 ?

Ik denk dat er aardig wat Corsaro's 1 of 2 jaar eerder geboren zijn, dan op de geboorteakte staat :Y
 
Hi Marc,
heb een tijdje terug een nieuwe kabelboom ingebouwd, volgens de verkoper een 2009. Mij is daarbij niks opgevallen. Maar kan natuurlijk een 06/07 geweest zijn die pas in 09 verkocht is. Maar heb jij iets meer details vwb de verschillen 06 vs >08 ?

Hoi Rob, Van het 1 na laatste type loopt de aansluiting van de injectoren/gashuis van rechts naar links onder de Airbus door. Van de vorige typen komt deze van links. Als je nu een nieuwe besteld krijg je deze. De vorige hebben de bekende zwakke punten. Helaas geen tekening. MM zegt dat ze hetzelfde zijn maar dat is dus niet zo. Door lussen van diverse +en en signaaldraden vanaf de ecu hebben ze anders gemaakt. Van de modellen na 2009 is zelfs de pin op de ecu anders. Oude programma's loopt de motor niet op. Ik denk dat ze dachten moet maar eens afgelopen zijn met dan gehobby. Voor de latere modellen heb ik ook al een map. Kwam er op de test bank achter 2 jaar geleden.
 
Mijn standaard klepstelplaatjes zijn een fractie kleiner in diameter dan de Morini stelplaatjes; zou ik die wel kunnen gebruiken? De Morini plaatjes gaan er zuigend in, de andere plaatjes kunnen een heel klein beetje heen en weer bewegen, maar worden wel tegengehouden/opgesloten door de klepstoter die er overheen valt. Of zou het verhoogde slijtage kunnen geven aan klepstoter en stelplaatje, aangezien het boeltje best stevig in beweging is als er lekker gas gegeven wordt }) .


En is controle of er speling is op de klepgeleiders mogelijk, zonder allerlei ingewikkelde meetmethoden? Ik heb de nokkenassen er af en kan de klep proberen heen en weer te duwen, maar dat gevoel wordt best 'vertroebeld' door de klepveer die het geheel op spanning houdt..
 
Terug
Bovenaan Onderaan